Etupaneelista piuhat emoon ?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by kone06, Mar 12, 2005.

1. kone06

kone06 Member

Trophy Points:
    16
    Elikkä ostin uuden emon ja asensin koneeseen, nyt sitten tuli pulmia, nimitt. nuo etupaneelista lähtevät USB- ja Audio-piuhat. En tiedä piuhoista että mitkä tulee mihin, ja tässähän se ongelma onkin. Uusi lankku on Asus A7N8X-X, ja manuaaleissa lukee kyllä nuo liitännät sun muut, mutta nuo nimet eivät ole samoja kuin noissa etupaneelin piuhoissa, siis niissä mustissa päissä. Niin ja ovatko nuo pakko liittää jotta koneen saa toimimaan ? Liitännät:

USB Header (10-1 pin USB56) (Optional) (Oikeassa alakulmassa ei ole pinniä) -> .....
    ....

Front panel audio connectors (10-1 pin FP_AUDIO1) (Toinen oikeasta yläkulmasta vasemmalle, ei ole pinniä)
    -> ... .
    .....

Sitten alla olevat lukevat siis johtojen mustissa päissä, ja niissähän on aina neljä yhdessä kimpussa:

Pun = VCC1
    Kel = Data-1
    Vih = Data+1
    Musta = GND1
    -----------
    Pun = VCC2
    Kel = Data-2
    Vih = Data+2
    Musta = GND2
    -----------
    Lila = R-OUT
    Kel = R-IN
    Musta = GND
    Vih = MIC-IN
    -----------
    Sin = L-OUT
    Pun = L-IN
    Musta = GND
    Oranssi = MIC-IN

Emolevyn manuaalissa lukeekin sitten jotain aivan muuta, esim. usb:n liitännöissä vasemmasta yläkulmasta oikeaan yläkulmaan lukien: USB+5V, USB_P6-, USB_P6+, GND, NC.
    Ja sitten vasemmasta alakulmasta oikeaan lukien: USB+5V, USB_P5-, USB_P5+, GND.
    -> USB Header: .....
    ....

Ja olisi kyllä pitänyt katsoa ne silloin kun oli vielä vanhassa emossa kiinni nuo piuhat, nyt oon sitten ihan ulapalla noista, osaako joku kertoa mihin nuo piuhat kuuluu ?! Kiitos etukäteen vastanneille !

2. satajet2

satajet2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Just eilen opastin yhtä keskustelijaa kuinka ne tulevat ja sai toimimaan joten toivotaan että toimii myös sinulla... nimittäin sen emo oli asrock:in k7s8xe ja mulla on asrock k7s8x ja toi sun emos on käsittääkseni vain kalliimpi ja perempi versio tästä mun emosta...

Olisin voinut muuten laittaa sulle vielä kuvat noista audio piuhoista mut lainasin digikameran just kaverille mut mulla on viel se kuva tosta usb liittimen sijainnista...

edit: omaiset on nähnyt...

Laitan kyllä sit kuvan noista audio liittimistä sit ku saan kameran jos et jo ennen sitä oo saanu vinkkiä

Meinasin kirjottaa kuinka ne on mulla ja sit menin nyppäseen prkl noit liittimii irti ja nyt oon samas tilantees sun kans...=( aika hauskaa sinänsä=)

Last edited: Mar 12, 2005
  3. kone06

kone06 Member

Trophy Points:
    16
    Juu no mun vanha emo on just toi ASRock K7S8X :D Itsekin otin kuvan mut ei onnistunut ja poistin, sitten ajattelin et no kyl tää onnaa ilmanki ja riuhtasin kaikki piuhat vaan vi**uun :D Mutta kiitoksia, tuo auttaa kyllä jo huomattavasti :)

4. satajet2

satajet2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu ollos hyvä vaan... kyl tuotti tuskaa saada noi piuhat takasi oikeille paikoilleen mutta kyllä näytti onnistuneen ku mikki ja kuulokkeet pelaa etupaneelin kautta...=) mut ihmettelen sitä et tässä on niinku kanavat kääntyny toisin päin... siis vasemman puolen äänet kuuluu oikeelta ja toisinpäin... se on mulle mysteeri et kuinkahan ne sit sais oikeinpäin.

5. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Ekaan riviin USB+5V=VCC1, USB_P6-=Data-1, USB_P6+=Data+1, GND=GND1

Tokaan riviin USB+5V=VCC2, USB_P5-=Data-2, USB_P5+=Data+2, GND=GND2

Mitä kaikkia ääniliittimiä sulla on siinä etupanelissa?

6. kone06

kone06 Member

Trophy Points:
    16
    Kuulokkeelle ja mikille löytyy liitännät.

7. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Pinni Line out_R=Lila =johto R-OUT
    Pinni Line out_L=Sin =johto L-OUT
    Pinni AGND=Musta =johto GND

Noilla pitäis kuulokeliitännän mennä. Emolevyn manuaalista löytyy mikä pinni on mikäkin.

Mikin liitännöistä en uskalla mennä sanomaan mitään, kun en ole ihan varma kuinka se homma toimii.

Ja unohdin vastata yhteen kysymykseesi. Kyllä kone toimii ilmankin liitäntöjä, mutta sitten et tietysti voi käyttää niitä etupanelin liittimiä.

Share This Page