Koneellani on Ewidon troijalaisten torjuntaohjelma, joka on jostakin syystä ruvennut viemään suurimman osan prosessoritehosta. Eli kone rupeaa jonkin ajan kuluttua käynnistyksestä hidastumaan ja jopa hyytyy kokonaan. Tehtävienhallinta näyttää, että ewidoguard.exe käyttää silloin yli 90% suoritintehosta. Silloin on pakko sulkea ohjel- ma taustalta pyörimästä. Skannasin äsken koneen, mutta mitään ei löy- tynyt. Myöskään Norton, SpySweeper eikä Ad-Awarekaan löydä mitään pöpöjä. Mikähän tähän nyt mahtaa olla syynä ? Käyttis on XP-Pro ja prossu AMD Athlon 3200+.
No ei kyllä ole, markkinoiden parhaimmistoa Ottakaa se guard pois päältä, käynnistäkää kone uudestaan ja laittakaa uudelleen päälle. Jos ei auta, kokeilkaa poistaa ewido ja asentaa se uusiksi.
mä kokeilin ilmasta antivir ohjelmaa ja se löysi vaikka norton ei ole löytäny mitään pitkään aikaan.. liekö joku yhteensattuma..
ewido yrittää makee rahastaa.. oha se hyvä ohjelma mutta seki tuntuu perus rahastus ohjelmalta. oma mielipide..:OP spywareblaster on hyvä käyttäkää hyvät ihmiset sitä..
Mullakin on toi SpywareBlaster vahdissa tuolla taustalla. Sekin on hyvä ohjelma, mutta toisen tyyppisille örkeille kuin Ewido.
@tpeltoni Mun mutu tuntumalla noi on loistava yhdistelmä. Tuo Ewido nyt vain jostain syystä sattuu löytämään noita pöpöjä enemmän kuin mikään muu antispy/antimalware softa tällähetkellä. Itse ainakin olen tuota yhdistelmää useamman kuukauden käyttänyt ilman mitään ongelmia.
Kyllä minunkin mielestäni Ewido ja Norton pelaa hyvin yhteen samalla koneella, koska ne metsästelee vähän erilaista riistaa eivätkä mene liikaa toistensa reviireille. Ewidoa olen käyttäny kolmisen vuotta eikä se ole aiheuttanut vanhemmalla ja tehottomammalla koneellani ongelmia. Eikä se tällä uudemmallakaan ole kovin kauaa tehnyt tota hidastumista.
ilmeisesti koneellani on täytyny olla joku "haittaohjelma" ennen skannerien asentamista..joka myrkyttäis konetta koko ajan...ihan mahdollista
Nyt on kyllä oikaistava paljon kohtia: Niinkuin todettiin niin ewido on todellakin markkinoiden parhaimpia suojaohjelmia. Vaikka jokin ohjelma vie paljon suoritintehoja niin eihän sitä heti tarvitse yleistää viirusten joukkoon =) Ohjelmathan käyttävät omia virustunnisteita ja toki ne ovat erilaisia ettei ole ihme että toinen huomaa ja toinen ei tunnista, siksi aina sanotaan ettei kannata laittaa luottoa yhteen ohjelmaan. Silti koneella saa pitää vain yhden anti-virus ohjelman jotta kone pysyy kunnossa että silloin suosittelen käyttämään eScania -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm tai näitä online scannereita -> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275 Toki ohjelma on maksullinen mutta syvenny siihen tarkemmin: -> Ohjelma antaa 14 päivän kokonaisen "trial" version, tätä eivät kaikki samantyyppiset tarjoa. -> Ohjelma ei vaadi rahaa scannauksen jälkeen niin kuin monet nykyään juuri ennen puhdistusta pyytävät money money ja koodi ennekuin aletaan puhdistamaan. -> Trial version loputtua se tarjoaa ilmaisversion eli voit päivittää sitä ja puhdistaa kone samalla tavalla niinkuin ennenkin. Ero maksullisen ja ilmaisen version välillä on automaattiseten päivityksien ja taustasuojauksen (joka tässä muuten olikin ongelma) puuttuminen. Eli ohjelma on siten hyvä pitää koneella lisenssin loputtua ja päivittää ja ajaa kone säännöllisesti läpi. -> Se ei koneen käynnistyksessä, ohjelman avauksessa ja kesken kaiken pyydä maksua! [bold]Tämäkö on rahastusta sinusta?[/bold] Itse haluisin että monet ohjelmat ottaisivat mallia ewidon tyylistä. Se on hyvä ja suosittelen. Mistä ihmeestä sait tuollaisen version joka pyörii taustalla? Ohjelma EI jää 'pyörimään' taustalle. Et löydä sitä tehtävienhallinnan prosesseista. Se EI siis syö koneesi tehoja yms.Se vain yksinkertaisesti laittaa ne "kill bit" ActiveX-arvot koneelle ja se siitä. Näin se menee! Kuinka niin toisentyyppisille örkeille? Ewido ja Blaster ovat erilailla toimivat ohjelmat jotka taistelevat samoja ongelmia vastaan! Blaster ei ainna örkkien asentua ja ewido hoitaa ne ulos koneelta, näinhän se menee? Jos Blaster pettää niin ewido on tukenä näin ja poistaa örkin. Mitäh, muutaman kuukauden tässä yhdessä toimineet ja pitävät konetta pystyssä käyttäjän niitä koetellessa =) Erinomainen yhdistelmä ja todella tekevät erilaiset toiminnot että "ewido ja Norton ne yhteen soppii." Newcomer of the year Eli suomeksi sama eli vuoden tulokas tittelin bongannut ewido niin miten ihmeessä olet voinut käyttää sitä kokonaiset 3 vuotta? Oletko tulevaisuudesta tullut hakemaan ja lähtenyt takaisin vuoteen 2003 ohjelma mukanaan? =) ja asiaa: Kaikki mahdollista tietoturvassa. Oletko puhdistanut konetta turhilta tiedostoilta ja siivonnut sekä korjannut rekisteriä? Tämä siis näin lyhkäisesti nyt =)
Hyvä on mä tunnustan, en ole mies tulevaisuudesta, vaan kalkkis mennei- syydestä jota vaivaa joskus dementia ja pätkivä muisti. Kun te nuoremmat tunnutte olevan hyvinkin tarkkasilmäisiä niin piti kaivella vanhalta koneelta tietoja tuosta Ewidosta. Eli löysin päivä- määrän 2.11.2004, jolloin olen sen ostanut, mutta jo sitä ennen käytin ilmaisversiota. Tässä kohdassa keskusmuisti näköjään heitti erroria (käyttäny kolmisen vuotta). Siitä "Vuoden tulokkaasta" sen verran, että ohjelman nimeä on näköjään vähän muutettu, mutta ohjelma itse on sama kuin ennenkin. Tuosta SpywareBlasterista minulla näköjään on ollut väärää tietoa, luu- lin nimittäin, että se valvoo taustalla ja estää haitta-ohjelmien asen- tumisen. Kiitokset oikaisusta. Mutta itse ongelmaan. Täytyy kokeilla sitä rekisterin puhdistusta.
joo pitää vissiin kai oikaista mutkat suoriksi, ettei tule enempää väärinkäsityksiä hyvästä wareohjelmasta...ongelmani oli tämä että "örkki"oli tullut asennuksen aikana jotenki koneelle ja nortoni, että ewido ei tunnistanut "örkkiä" jostain syystä, mutta ewido teki juuri samanlaiset jumittamiset kuin ekassa viestissä. ongelma selvisisi tosin kolmannen osapuolen skannerilla edellämainitulla tavalla, että se siitä.
tpeltoni Millä ohjelmalla sinä teit sen lisäskannauksen, jos siitä olisi apua tähän minunkin koneeseeni? Minä tein rekisterinpuhdistuksen, mutta ei sekään tunnu auttavan.
En tosiaankaan tiedä onko tämä TODELLAKAAN suositeltavaa..mutta kokeilinpahan kuiteski tämmöistä viritelmää ,että asensin antivir virusskannerin vielä lisäksi"löytyy esim.mbnetistä" ja siihen päivitykset ja "haittaohjelmat löytyivät"
@Onkonoin No juu piti sitä vähän pilkkua viilata =) Siis ei siittä ole haittaa jos asentaa toisen virusscannerin mutta on vältettävä päällekkäisyyksiä eli kahta scanneria toimimassa yhtä aikaa. Mielestäni antiVir ei ole kuitenkaan paras tuossa tapauksess vaan tämä eScan -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm Tämä aina vara ohjelmana niin tulos on hyvä ja se poistaa viirukset mutta ei muuta. Jos mielenkiintoa löytyy niin tässäpä on tehty pienet testit näillä ohjelmilla ja tulokset samalla -> http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2725 ja -> http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2561
Mitä mieltä olette A2 (a-squared) ohjelmasta? Se etsii ja poistaa malware tiedostoja. Minusta se tuntuu olevan melko tehokas. Uusi päivitys tulee n.2 päivän välein.. Käytän itsekkin ewidoa ja melkoisen hyvältä vaikuttaa. Lataan nyt eScan ohjelmaa ja kokeillaan millainen on.. ja mitä löytyy oneelta..
Ihan kelpo ohjelma mielestäni tuo A2 (a-squared) kyllä kelpaa käyttää sivussa =) Ewidohan päivittyy joka päivä...