Asensin eilen Ewidon uusin versio 4.0. Huomasin jälkeenpäin että olisi pitänyt käynnistää tietokone uudelleen kun olin asentanut ohjelman, mutta ei se varmaan haittaa vai ? Mutta sitten, ewido löysi jotain 35 virusta josta yksi oli seuraava: C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator. Minä laitoin kaikki muut karanteeniin paitsi tuon kyseisen minkä otin pois (delete). Tämän jälkeen sitten F-SECURE ei enää toiminut(toimintahäriö) vaan mun piti asentaa se uudestaan. Kaikki näytti taas hyvältä kunnes tänä aamuna Ewido ilmoittaa että se on löytänyt taas samanlaisen eli se C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator. NEUVOJA KIITOS !
Kiitos! Voitko vielä selittää yksinkertaisesti miten se tehdään ? Mulla on ne molemmat siinä Infections sivulla..
Te Viisammat Auttakaa ! Taas sama juttu. F-SECURE kaatui kun Ewido löysi: C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator. Mulla on AD-AWARE ohjelma koneessa, voiko tämä johtua siitä ? Lisäksi kun asensin Ewidon niin ewido ei koskaan pyytänyt lupaa päästä nettiin niin kun sen olisi pitänyt tehdä ??
Ewido 4 opas -> http://aaxxeell.googlepages.com/ewido4 Kun tuo mainitsemasi hälytys (C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator. ) tulee, valitse vaihtoehdoksi "Ignore and add to exceptions". Varmista kuitenkin, ettei tällöin ruudussa "Use for all objects of this infection" ole rastia, sillä muuten sivuutetaan jatkossa kaikki Adware.Gatoriksi tunnistetut.
Olen kyllä ihan käsi näitten koneitten kanssa, olkaa kärsivällisiä ... Eli, kun klikkaan Ewidon auki niin aukeaa Infection-sivu missä lukee sitten se C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator. Sivun alapuolella on sitten vaihtoehtoja: Remove finally - Restore - Select all - Invert selection Pitääkö joku näistä valita ? Ja en löydä sitä sivua missä pystyn muuttaa se ´ignore and add to expections´ ja se ´use for all objects of this infection´ ?
Noista valitse restore. Se blade81:n juttu pätee vasta sitten kun ewido uudelleen löytää tuon tiedoston.
Kiitos teille! Tein niin kuin -kemisti- neuvoi ja nyt kaikki näyttää olevan kunnossa. Yksi ongelma kuitenkin vielä. Aina kun käynnistän koneen niin menee hetki ja sitten tulee F-SECURE logo ruutuun, se varmaan lataa jotain. Mutta sen jälkeen kun Ewido löysi ensimmäisen adware.gator viruksen niin se ei enää tullut ruutuun eikä F-SECURE pikakuvake ollut enää ruudun alapalkissa. Niinpä asensin F-SECURE uudestaan ja kaikki oli taas ok. No, sitten kun seuraavan päivän avaan koneen niin Ewido ilmoittaa taas siitä adware.gator viruksesta ja F-SECURE on hävinnyt. Mutta kun painan Käynnistä ja valitsen Ohjelmat niin siellä F-SECURE kyllä on ja kun klikkaan sitä niin se tulee ruutuun ja kaikki vaikuttaa pelaavan. Tämä ongelma varmaan häviää jatkossa kun muutan ne asetukset Ewidossa mutta, pelaako mulla F-SECURE vaikkei se enää ilmesty ruutuun eikä ole alapalkissa kuvakkeena ??