Explorel.exe hukassa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Foba, Oct 25, 2007.

1. Foba

Foba Guest

Homman nimi on siis tämä: Kun käynnistän kannettavan tietokoneen (missä Windows XP), en pääse sisäänkirjautumisruutua juurikaan pidemmälle. Mitä nyt system prosesseja tutkailin niin Explorel.exe (jonka olen nimennyt Win.exeksi) ei aukea. Yritin avata uutta prosessia ja käynnistää siitä tuon Win.exe:n mutta sitä mokomaa ei edes löydy koneelta! Firefoxiakin yritin availla ja se valittaa että olisi jo auki, eikä pysty käynnistymään. Vasta vikasietotilassa sain Firefoxin auki. Vikasietotilassa itse pääongelmakin kuitenkin toistuu.

Elikkä kun kirjaudun sisään niin taustakuvani latautuu esiin, mutta työpöydän kuvakkeet, taskbar, systray yms. eivät käynnisty. XP:stä olen ottanut pois ominaisuuden "järjestelmän palautuspisteille". XP:stä taitaa kyllä löytyä läppärin (ACER) omalla softalla tehty image josta voisi kai jotenkin palauttaa.

Aiheesta hiukan poiketen, en ole juuri muuta viimeaikoina sählännyt mutta yksi .NET ohjelma onnistui kusemaan .NET frameworksin ja piti asennella .NET 1 & 2 uudelleen. Ja seuraavaksi kun käynnistin koneen niin tämä ongelma ilmeni. Näin amatöörin hiukan vaikea selittää, mutta osaisiko joku ratkoa :/

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Nimeä Win.exe takaisin explorer.exe:ksi, tiedosto on käyttöjärjestelmän osa ja windows ei toimi ilman sitä tai jos se on nimetty erinimiseksi.

Last edited: Oct 25, 2007
  3. Foba

Foba Guest

Explorel on nimetty win.exeksi JA regeditistä vaihdettu explorel.exe -> win.exeksi joidenkin ohjeiden avulla, motiivina vaihtaa käynnistä valikon teksti "win"iksi. Hölmösti tehty mutta siitä on jo vuosi ja hyvin on pelittäny - tähänasti. Ongelma on että tätä järjestelmän osaa win.exe ei löydy. Tässä pohdittuani syntyi ajatus että frameworksin uudelleenasentaminen olisi vaihtanut win.exen takaisin explorel.exeksi, (explorel.exe löytyy windows kansiosta).

Share This Page