Ongelma olisi siis tämmöinen, eli explorer.exe kasvattaa aina päällä ollessan jatkuvasti muistinkäyttöään. Tällä hetkellä kone ollu esim. päällä 7h ja explorer.exe käyttää jo 77mb muistia (käynnistyksessä n. 20mb). Mistäköhän tämä ongelma mahdollisesti voisi johtua, kone on täysin puhtaa viruksista, spywaresta ja kaikenlaisesta ad-awaresta.
Tekeekö se _aina_ niin? Itsellä tällä hetkellä 24,5 MB muistia sen käytössä. Toisinaan se saattaa syödä muistia kunnolla pitkiäkin jaksoja kerralla, mikä on ihan normaalia. Kysehän on winukan ikkunointiprosessista, mutta tekee se paljon "näkymätöntäkin".
No, kyllä se aika usein sitä ellei aina kasvata. Mulla ennen ihan normaali mutta viimeaikoina alkanut tuota tehdä, välillä olen sitten powerstripillä joutunut palauttamaan muistia kun tuo on kasvanut liian suureksi.
Lopeta ko. explorer.exe(resurssienhallinta) prosessi tehtävienhallinnan kautta, avaa se uudelleen tehtävienhallinnassa(tiedosto>uusitehtävä>explorer) ja seuraa roikkuiko siinä muita ohjelmia.
Onko explorer.exe kaatunut siinä kasvattaessa muistia? uskoisin että videoita on nyt tullut ja lisääntynyt rasittamaan sitä sekä muut ohjelmat ovat kiinni siinä eli uuden ohjelman auettua kasvattaa itse explorer.exe:kin kokoa.
Ei ole kaatunut ei. Täytyy tuota prosessin lopettamista vielä kokeilla ja kattoa karsiutuuko paljonkin prosesseja samalla.
Heitänpä tänne viestini koska hieman samanlainen ongelma. Eli kun katson muutamia avi tiedostoja, explorer.exe alkaa viemään suorittemelta tehoja, ja se ei aina laske ennen kuin käynnostän koneen uudelleen...Niin mitä sieltä rekisteristä piti poistaa että ongelma korjautui? Jotain tohon että sen tiedoston esikatselu poistuu tai jotain. (Olen kokeillut muutamaa rekisteri merkinnän poistamista, mutta se kuva ei lähteny siitä mihinkään) Kyllähän tuo otsikko vähän hämää mut jos joku eksyis tänne...
Eli kokeilin explorer.exen sammuttamista, ennen sammutusta prosesseja 35, jälkeen 34. Ei siinä mikään roikkunut, ja kuten jo totesin kone on täysin puhdas spywaresta, ad-awaresta ja viruksista. huomasin, että Nortonin CCAPP.exe kuormittaa kanssa huomattavan verran..ettei vaan johtuisi nortonista tuo ilmiö.
Onhan Norton suunattoman raskas ja itsekkin pohdin tässä hiljalleen sen vaihtoa. Avast tai nod32 tilalle =)
Outpost, Kerio, ZoneAlarm... onhan niitä. Huomaat varmasti eron =) ewido ja eScan kunhan sijaisena putsaamassa konetta niin no problem.
Itsellä tuo explorer.exen muisti varaus pyörii tuossa 8-15 megan välillä. Riippuen vähän mitä tekee. Siis "normaali" käytössä.
YLKE olisitko ystävällinen ja kattoisit biosista omat prosessorin lämmöt? nimenomaan biosista. auttaisi mua melkolailla. kiitos etukäteen.
@Mushinico Miten tuo pyyntösi liittyi milläänlailla tämän viestiketjun aihepiiriin?, nämä voi hoitaa yksityisviesteillä vaikka en ymmärrää mitä ajat takaa.
juu sori. ajattelin vaan kun näin sulla olevan suht sama kokoonpano kun mulla ja mulla ihme lämpöongelmii. en oo ees viel muuten perehtyny toho privaviestien lähetykseen. lähetätkö privana mulle lämmöt?