Explorer pois

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by geraldo1, Feb 5, 2005.

  1. geraldo1

    geraldo1 Member

    Joined:
    Nov 20, 2003
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyselesin sitä että miten Operan saisi ns. pääselaimeksi. Siis että kaikki avautuisi sillä. Operan omat asetukset eivät tunnu riittävän estämään Exploreria avaamasta ohjelmia ja "kummittelemasta taustalla".
     
  2. jokerfan

    jokerfan Member

    Joined:
    Jan 19, 2005
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jos sulla on windows xp, niin käynnistä- valikosta löytyy valitse käyteetävät ohjelmat. Sieltä pystyy valitsemaan sen oletuksesksi, kai.. En tiedä, onko muissa Winukoissa sama systeemi...
     
  3. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Itsellä ainaki on IE pysynyt ihan kiltisti poissa Firefoxin tieltä, kunhan vaan asettaa Firefoxin oletusselaimeksi.
     
  4. tuoli

    tuoli Member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    moi mä haluisin kans operan pää selaimeksi. Mutta en oo saanu ie:tä pysymään pois tieltä toiset jutut avaa IE:n oon miettiny että jos ottais IE:N kokonaan pois kuinkahan se poisasennetaan ja olisiko siitä jotain harmia
     
  5. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Pidä se IE vaan koneella, niin pystyt lataamaan päivitykset Windows Updatesta.
    XP Lite on ohjelma, jolla tuo lähtee, mutta sen poistamisesta on kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä.
     
    Last edited: Feb 7, 2005
  6. tuoli

    tuoli Member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    kiitos vastauksesta. Mutta toisessa koneessä se ei toimi Olen koittanu asentaa sitä uusiksi mutta asennus keskeytyy jo alku vaiheilla sama juttu virus ohjelmien kanssa. käyttis WIN ME mitähän pitäs tehä jotta sais toimiin
     
  7. Riks

    Riks Guest

    mulla ainakin homma toimii sillein että asetan firefoxin oletusselaimeksi, joten kaikki paitsi winupdate aukeaa sillä.
     
  8. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Silloin kun käyttelin Winukka XP:tä, muistelen, että se onnistui näin:

    Lisää tai poista sovellus -> Lisää tai poista Windowsin osia
     
  9. geraldo1

    geraldo1 Member

    Joined:
    Nov 20, 2003
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itselläni on Windows 2000. Ei se IE niin hirveästi häiritse mutta kun se tuntuu keräävän aika lailla saastaa.
     
  10. tuoli

    tuoli Member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    mulla on xp siitä saastasta minäkin olen huolissani tai lähinnä kyllästynyt sammutteleen kun se hyppii vähän välii auki. ja kun tulee hotmailiin postia ja painan että lukisin niin aukee IE yllättäen:)
     
  11. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Joined:
    Sep 15, 2003
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Explorer ei lähde kokonaa kun tuolla Mikan ilmoittamalla XPlitellä tai sitten manuaalisesti poistamalla komentokehoitteen kautta (kova työ toi komentokehoite juttu)

    Lisää poista poistaa sen vaan näennäisesti, eli piilottaa sen.

    Se, että Exploreria ei tosiaankaan kannata poistaa, sillä ton uptate jutun lisäksi jotkut ohjelmat tarttevat sen asentuakseen koneelle. Mirosoftilla ollaan kyllä oltu tosi fiksuja kun tota on mietitty (eli käytännössä jutta ei oo ollenkaan mietitty).

    Toi asennusten intekrointi on mun käsitääkseni just yks ton Explorerin pahempia juttuja tietoturvan kannalta. Nythän toi NET framework pohjainen asennus ei enään näytä tarvitsevan Exploreria, mutta osalle vanhempia ohjelmia se välttämätön.
     
  12. tuoli

    tuoli Member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    joo, kiitti, ymmärretty annan sen olla koneessa. en oo täs viestiketjussa maininnut että haluaisin asentaa tuon IE:n omalle koneelle uusiksi. Joten onnistuuko se niin että asennan ns. vanhan päälle vai täytyykö vanha ottaa pois? Siinä on meinaan jotain häikkää.
     

Share This Page