F(C)7

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Isukki50, Jun 1, 2007.

  1. Isukki50

    Isukki50 Regular member

    Joined:
    Jun 5, 2003
    Messages:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No, onko kukaan kerennut testaamaan Fedora 7:aa? Mitään järkevää syytä päivittää?
     
  2. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Järkevää olisi vaihtaa distroa. ;) Päivitys on tosin aina järkevää.
     
  3. Isukki50

    Isukki50 Regular member

    Joined:
    Jun 5, 2003
    Messages:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vaihtaa distroa? Mihin, Debiiliin vai? Miksi ihmeessä?
     
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Kokeeksi asensin KDE liveCD:n. Ei oikein vakuuttanut. Tuli vahingos poistettua mbr, eikä asennusohjelma osannut lisätä Windows tai muita systeemejä valikkoon. Ja jostain syystä yhden kansion käyttöoikeudet muuttu..merkillistä. Menee kai väsymyksen piikkin Palasin aika äkkiä vanhaan kunhan sain käynnistymään. liveCD ei varmaan ole paras asennusmedia. Tässä viikonloppuna olen käännellyt KDE 3.5.7. (gentoo) eikä ongelmia.
     
  5. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Live-Fedoraa kokeiltu, ja on toiminut ihan hyvin.
    Asennan DVD:ltä ensin kokeeksi ennenkuin lopullisesti päivitän koneellaolevan tai sitten asennan ihan uudelleen.
    Fedora 7 kuten muutkin Fedora-jakelut on jokatapauksessa päivitettävä, sillä ne vanhentuvat (eli virallinen tuki loppuu) melkoisen nopeasti.
    Fedora on jokatapauksessa parhaita jakeluja - mutta onhan noita hyviä monia muitakin, jos Fedoran päivittäminen ei kiinnosta.
     
  6. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyllähän tuo asennettua tuli, tosin en vielä kauheasti ole ehtinyt säätämään.
     
  7. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Tuossa itsekin olen hetken pyörittänyt fedoraa kokeeksi. Ärsyttäää kun ei tullut kunnon ohjetta vastaan miten nuo kodekit (mp3 ym) saisi helposti asennettua. Livnasta asentelin jotain. Ja muutenkin LiveCD:n pakettivalikoima on aika vajaa. Firefoxin uupui.
     
  8. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Etköhän nyt hauku väärää puuta. KDE-versiossa tuskin Firefoxia kaivataan, kun Konqueror on KDE:n selainohjelma.
    Livnan sijaan ole käytellyt Freshrpms-repositoryä.

    Mplayeristä (vanhemmissa) Fedoroissa:
    http://www.mjmwired.net/resources/mplayer-fedora.html

    Lisäys: tulipa katseltua hieman tarkemmin tuota antamaani linkkiä. Varsin kelvokkaat sivut. Löytyy myös F7:n perusasennukseen ohjeistusta!
    http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-f7.html
     
    Last edited: Jun 6, 2007
  9. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    No olen tottunut käyttämään firefoxia. Konqueroria vaivaa kaatuilu. Jos se tulisi joskus vakaaksi käyttäisin enemmän, mikä tietysti olisi järkevää kun se käyttää qt kirjastoja ja käynnistyy nopeemmin. Nuo linkit olivat hyviä. Kas kun en osunut niihin. Katsotaan jos Fedora pysyy vielä hetken koneella.

    firefox ja mc kuuluu niihin ohjelmiin joita ilman en osaa olla.
     
  10. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    En käytä KDE:tä vaan olen Gnome/XFCe4/FluxBox/WindowMaker/AfterStep/Fvwm2 jne. jne. -mies, joten konquerorin käyttö on vierasta poikkeuksena jotkin Live-CD-versioit (KDE-työpöydällä). Nykyisin olen tykästynyt Operaan, jossa on joitakin ominaisuuksia, jotka ovat nimenomaan minulle hyödyllisiä. Operaa käytän siis selailuun, mutta Firefoxin pluginit jne. ovat tarvittaessa käytössä.

    Norton Command on tuttu ja joskus aikanaan sitä tuli käytetyksi. Tosin asennan aina mc koneelle, vaikka käyttö onkin aika vähäistä. Pitäisi ehkä uudelleenopetella mc:n sujuva käyttö.
     
    Last edited: Jun 7, 2007
  11. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Musta mc on kätevä konsolissa kun tekee rootin hommia. Muuttaa tiedostojen oikeuksia, editoi jotain /etc kansion alta. FTP siirrot onnistuu myös. Jokaisella on kuitenkin omat tapansa. Ja merkkipohjaisena on tietty äärettömän nopea.

    Konqueror on sinänsä tiedosto selaimena vakaa, mutta joidenkin sivujen videot ym himmelit kaataa sen helposti. Jotkut sanoo että olisi kmplayerin kanssa vakaampi kuin kaffeinen. Mutta ihan oikeesti sen saa kaatumaan turhan herkästi. KDE 3.5.7 ei tuonut mulla olleellista parannusta.

     
    Last edited: Jun 7, 2007

Share This Page