F-Secure Anti-Virus Client Security - onko kokeilemisen arvoinen?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by kuqu, Oct 3, 2003.

1. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Palomuuri/virusscanneri keskustelua ei ole ollut taasen pitkään aikaan. Oon ite pitkän linjan Norton Internet Security kaveri. Eikä kokemuksia ole muista kuin Nortonista+huonoja kokemuksia Zone Alarmista.

Aattelin, pistää pystyyn pikku pikagalluppia hyvistä palomuuri/virusscanneri ohjelmista!

Tuota F-Securea ei ole koskaan tullu kokeiltua. Onko mitenkä laadukas/helppokäyttöinen ohjelma?

Sikäli Norton on pelannut oikein hyvin, mutta F-Securen saama näkyvyys mediassa juuri virus-/tietoturva-asioiden asiantuntijoina on pistänyt minut miettelijääksi tuon F-Securen kokeilemisen suhteen. Onko tuo F-Secure vieläpä suomalainen yhtiö? Et siitäpä se elinkeinoelämäkin rupeais elpymään ;)

2. vokke

vokke Member

Trophy Points:
    16
    Vaihdoin f-securen nortoniin ja norton löysi lennosta 5 blasteria... et sillee...

3. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok, asia selvä! Hyvää järjestelmää ei kannata vaihtaa! Nortonissa pysytään!!:)

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    kannatan kans Nortonia :)

5. ISOjorma

ISOjorma Guest

On se Secure Suomalainen, ja onkin saanut sponssattua itsensä hyvin Suomifirmoihin, mutta... Yksityissektorilla useimmat tyytyväiset käyttävät Nortonia, hinta EI ole valinnan peruste. Kokemuksia itsellä molemmista...

Secure:
    --- palomuuri: En saa kaikkia softia toimimaan, eivät toimi täysin.
    --- Virustutka: automatiikka, viruksia löytyy manuaali scannauksella ? Missä se ennalta ehkäisy?

Norton (internet secure): --- sanokaa se, itsellä ei huonoja kokemuksia (2003 versio)

Jaa no, kerran ihmettelin miksi half-life tilttas kun yritti moninpeliä, ongelma ratkesi kun mietin mitä olin tehnyt, asentanut juuri uuden version cdeathista (anti cheat ohjelma, joka scannaa kovoa cheattien varalta--->scryptauksen esto pois päältä nortonista -->ongelma poistui , tosin jo seuraava päivitys nortonista ja ongelma poistui kokonaan, eli nyt on täysi suoja päällä aina ja kaikki toimii.

Jos olet tyytyväinen Nortoniin miksi edes harkitset vaihtoa?????

6. LukeWader

LukeWader Regular member

Trophy Points:
    26
    Koitin tota f-securea ja kone hidastu tosi paljon, vaihdoin takas Nortoniin eikä ongelmia.

7. Quantum

Quantum Member

Trophy Points:
    11
    Itse tein juuri toisinpäin. Olen ollut tyytyväinen F-Securen suojaan..Koneeni toimii mielestäni aivan yhtä nopeasti kuin Nortonin aikanakin. Makuasia siis kumpaa käyttää..Itse pysyn F-Securen käyttäjänä..vaikka kummassakaan ei ole valittamista.

8. kämmäri

kämmäri Member

Trophy Points:
    16
    juu ainahan on kiva keskustella et mikä on paras mut olen kokeillut norttonia ja tykkäsin et kone oli hemmetin hidas ja muutenkin tökki koko ohjelma mut sit vaihdoin f-secureen ja se on mielestäni parempi ja jotenkin tuntuu et olis vähä niinkuin luotettavampi mut kait nää jutut on henkimaailman juttuja et en usko et näis ohjelmis olis suuria eroja et kysymys onkin mielestäni mistä tykkää.

9. Trades

Trades Member

Trophy Points:
    16
    Olen samaa mieltä, että F Secure hidastaa konetta, ohjelma käynnistyykin hitaammin, kuin Norton. Uusissa koneissa Securen hidastamista ei enää huomaa niin merkittävästi, mutta hidastumisen on tutkinut mm. mikro bitti, en muista numeroa, mutta tuo artikkeli on jo hiukka vanha; käytössä testeissä oli <1GHz prossun koneita. Joka tapauksessa itse olen erittäin tyytyväinen Nortoniin olen käyttänyt sitä jo nelisen vuotta, enkä sitä pois vaihda ennen kuin F Secure pääsee samalla tasolle.

Tuo on sinällään sääli, että F Secure on saanut hyvin jalansijaa suomalaisissa firmoissa, itsekkin ottaisin työkoneeseeni mieluummin nortonin mutta kun ei voi vaikuttaa...

Share This Page