Auttakaa yksinkertaista ja kertokaa, mielellään askel askeleelta, miten avaan F-Securen palomuurista portin Azureukselle? Olen yrittänyt avata sitä F-Securen ohjeiden mukaan mutta jossain kohtaa menee reisille eikä luonnistu. Hävettää tälläsiä kysellä. Pahoittelen jos tähän on jossain jo vastaus, en sitä löytänyt.
Internet suojaus/sovellusten hallinta, laita että kysy. Sitten kun az haluaa nettiin laita salli siihen pompahtavaan ikkunaan ja ruksi ruutuun, että muistaa eikä kysy enää.
Tässäkö se nyt oli? Tuon tein kyllä heti kättelyssä, ongelmana on ollutkin että noi latausnopeudet on ollu aika hitaita ja Azureuskin näytää keltaista naamaa. Varsinkin tuolla englanninkielisellä puolella tarjotaan vastaukseksi porttien avaamista ja ajattelin että niitä pitää availla lisää... NATin takana en käsittääkseni ole, ainakin näin ymmärsin tuosta run-cmd-ipconfig-hommasta. edit. Shields up!in skannaus sanoi tuon Azureukselle määritetyn TCP-portin olevan 'stealth.'
Ei mulla ainakaan ole ollut az:n kanssa mitään ongelmia yllä mainitulla tavalla toimittaessa. Ei kai tuo f-secure välitä mitä portteja softa käyttää kun sille antaa luvan mennä nettiin ja toimia "palvelimena". Jos sulla on xp ja service pack2, kai olet ajanut tcpip patchin joka nostaa sallitut tcpip yhteyden oletus 10:stä no limittiin?
Xp ja sp2 on, mutta en ole patchia ajanut, puhumattakaan siitä että tietäisin mikä se on, heh. Välillä olen kyllä päässyt 60-70 kBn nopeuksiin sekä upatessa että ladatessa, joten tuo ei kai ole ongelma? Olen kirjautuneena trackeriin, jossa herjataan että en ole 'connectable', jonka takia ul jää johonkin 5-10 kBn tienoille (mainittakoon että kyseinen sivusto sisältää vain laillista tavaraa). Sinänsähän tämä ei minua haittaisi, koska dl-nopeudet ovat olleet 50-70 kB/s, mutta sivuston ylläpitoa tämä ei tyydytä. Ja luulisin että jos saisin myös tämän yhteysasian toimimaan kunnolla , niin myös dl-nopeudet kasvaisivat? Ratkaisuksi tuolla trackerissa sanovat että pitäisi hankkia 'static internal IP address' (miten tämäkin nyt sitten suomeksi ilmaistaan?), mutta sisältyykö tähän jotain riskejä? Ja Az herjaa NAT-ongelmasta portteja testatessa aina vaan, luulen että se liittyy tähän kyseiseen asiaan... Liittymä on 1M.
Ah , kohtalo toveri jolla on sama ongelma. Täältä et vastausta löydä valitettavasti olen joutunut sen toteamaan
Eli etsi vaikka googolella "winxp sp2 tcp fix" tai patch. Noin 750k exe joka muokkaa tcpip.sys filen siten, että p2p softat toimii kunnolla. 10 Rajoitus tehtiin matoja varten, ettei saastunut kone voisi ottaa miljoonia yhteyksiä yhtä aikaa, mutta se kyykkä p2p softia.Jos kerran saat downattua ja upattua edes jotain, toimivat portit kyllä.Static ip on aina sama ja se maksaa suomessa palveluntarjoajasta riippuen 20-40e kuussa yksityiselle, joten ei kannata jos ei ole esim 10/10 yhteyttä ja pidä ftp palvelinta tms ja silloin ip:si on julkinen=löytyy listoilta ja helpompi hyökkäyskohde.
Enpä tainnut ihan tarpeeksi hyvin lukea noita aikaisempia viestejä, hups. Mutta tuota patchia tuskin tarvitsen, koska pelkästään seedien määrä on usein ylittänyt tuon 10? Eli tuskin tuo sp2 yhteyksien määrää rajoittaa, ehkä vähän hidastaa. Ja tuossa static ip address asiassa trackeri ohjasi tänne: http://portforward.com/networking/static-xp.htm Alkaa menemään hämmentäväksi.
Et nyt ihan tajunnut tota yhteyksien määrää.Yhteyksiä avataan satoja kun etsitään kohteita,se mitä näkyy peereinä ja seedeinä ei kytkeydy tähän ongelmaan.
No joo, enpä näköjään tajunnutkaan, hyvä että jaksat rautalangasta vääntää, ehkä tämä homma alkaa tästä aukeamaan. Kiitos kärsivällisyydestä sniperfin.
Eipä mitään, samassa veneessä sitä on itsekin istuttu. Pitääpä taas asentaa az ja katella mitä kaikkee dokumentoimatonta siitä saa säädettyä, cometilla olen nyt p2p:rannut.
eikös tuo patch vaikuta enemmän noihin ns.puoliavoimiin yhteyksiin kuten esim emule jne. itse en ole huomannut eroa sp1:n ja sp2:n välillä vaikka en ole vielä asentanut tuota patchiä. käytän torrenttia ja mielestäni tuo on vielä riittänyt.