F-secure virustutka ongelma

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Martti_s, Oct 16, 2003.

1. Martti_s

Martti_s Member

Trophy Points:
    11
    Asensin f-securen management 4.50 built 3491 xp koneeseen(sisältää sen antivirus jutun). Mutta ongelmana on se että tuo antivirus eli se mistä voi esim.käynnistää manuaalisen tutkan ei pysy koneessa. Eli se siis häipyy jolloin tarkastusta ei voi tehdä. Tämän se on jo tehny noin 7 kertaa enkä enää viitsi asentaa sitä uudelleen. Tuntuu myös, että statuksessa oleva teksi "käynnissä" on välillä "stopped" tai "pysäytetty".

Kazaa ei ole enää käytössä, mutta sen mukana tuo f-protti havaitsi mm. "w95/tanked.b, worm.p2p.tanked.14, worm kwbot.c, win32PE, win.32.parite.b, worm.p2p.sddrop.b" virukset ja kaikki nämä vain viikon kazaan käytön aikana. Poistettuani saastuneet tiedostot ja päivitettyäni virustietokannat f-prot ei enää uusia löytänyt. Kunnes antivirus häipyy jälleen.

Myöskään http://housecall.trendmicro.com/ ei löytänyt enää mitään epäilyttävää.

En tiedä mikä koneessa on mutta kohta vien sen kaatopaikalle. En tiedä liittyykö tähän, mutta n. kolme kertaa kone on buutannut itsensä aivan yhtäkkiä(netissä ollessa). Kaikki tämä alkoi n. kaksi viikkoa sitten kun hankin netin. Itse kone on n.kolme kuukautta vanha(Athlon 2400+ 512, Radeon 9600 Pro, XP-home)

Jos jotain vinkkiä saisi..:)

2. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    ensinnäkin heitä f-prot mäkeen asenna avg antivirus(toimii & ilmainen) ja päivitä se uusimpaan. Scannaa kone läpitte. Sitten asenna ad-aware(päivitä tämäkin uusimpaan versioon) ja scannaa kone sillä läpitte. Jos sammuskelu jatkuu ilmottole!
    Jos kysyt mistä nämä löytyy käytä googlea:)
    Ja älä heitä sitä kaatikselle! Jos välttämättä haluat eroon koneestasi lahjoita se vaikka minulle:)

Last edited: Oct 16, 2003
  3. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Tämä ei ole "varmaa" tietoa mutta olen ymmärtänyt että AD-Awarea ei enää kehitetä joten suosittelen sen tilalle SpyBot ohjelmaa.

Kommentoikaa jos joku tietää varmemmin tuosta AD-Awaren kohtalosta.

4. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    ööö uusin päivitys ainakin mul on 13.10.2003
    olin hieman samaa mielt tossa vähän aikaa sitten ennen ku tajusin et versioni ei suostu ottamaan uusimpia päivityksiä vastaan:)
    Siis spy-botti on myös OK

5. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    kannatan kans Spybottia ja suosittelisin vaihtoa Nortonin Antivirus-ohjelmaan. mulla se löysi kasan viruksia, joita F-Secure ei löytänyt et silleen. Lisäksi luovu Kazaasta ja putsaa rekisteriä vaikkapa RegCleaner-ohjelmalla.

Roskafiluja on muutenkin hyvä siivoilla esim. CleanDisk-ohjelmalla, onhan noita muitakin.

Kannattaa myös ajaa välillä Järjestelmätyökaluista "Levyn Ehetys"(disk defragmenter)

6. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    eikös myös se joku mato virus pystyny käynnistää koneen uudestaan?

7. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    msblast ainakin

Share This Page