Tässä tulee todella pitkä ongemakuvaus mutta mahdollisimman tarkka sellainen. Mutta neuvoja tarvittaisiin vastaisuuden varalle. Mulla on F-Securen Internet Security 06 virus ja -palomuuriohjelma. Sitä ensikerran asentaessani sain ilmoituksen, että Lavasoftin (Ad-Aware SE Pro) -ohjelma pitää poistaa, jotta asennusta voi jatkaa. Tein näin ja kaikki meni okei! Internet Securityn asennuksen jälkeen (kun ohjelma oli myös ensin päivittänyt itsensä) asensin jälleen Ad-Aware SE Pro -ohjelman. Ko. ohjelma asentui ihan moitteettomasti ja käyttäsessäni Lavasoftin tai F-Securen ohjelmia, ei kumpikaan herjannut toisistaan ollenkaan. Kummatkin mm. hakivat päivityksen verkosta. Ad-Aware tosin manuaalisesti... Internet-Securityn asennuksen jälkeen kytkin myös Windows XP Pro (SP2):n palomuurin päälle. Oliko tämä järkevää? Tänä aamuna konetta käynnistäessä ja F-Securen ohjelman latautuessa tuli ohjelman taskbarissa olevaan kuvakkeeseen ilmoitus: viruspäivitykset ovat 7 päivää vanhoja. Ohjelmassa on kytkettynä päällä automaattiset päivitykset. Myös manuaalisesti näitä käyttäen ohjelma saa yhteyden (ilm. retail.sp.f-secure.com url:n) F-Securen palvelimeen mutta ei päivittänyt virustiedostoja. Rupesin selvittelemään vikaa F-Securen ohjelman ohjeesta. Tein kaikenlaisia muutoksia säätöihin mm. Polite-protokollaan, "anna päivitysagentin valita portti automaattisesti". Ei apua ongelmaan. Tällä hetkellä asetus on kohdassa AUTOMAATTINEN. Otin XP:n palomuurinkin pois päältä, siis OFF (not recommended) asentoon. Poistin myös valinnan F-Secure 2006 EXCEPTIONS välilehdeltä (välilehdessä lukee: Windows Firefall is turned Off. Your computer it as risk of attacks and intrucions from outside scources suck as the internet. We recommed that you click the General tab and select On) Nyt F-Secure on valittuna kuten mm. DC++, eMule, Messenger, Remote Assistance, File and Printer sharing. Valitsematta on: Remote Desktop, UPnP Framework. Toisin sanoen, mitä tässä kohdassa olisi pitänyt tehdä tai jättää tekemättä?? Nyt jälleen F-Secure 2006 ohjelma on valittuna vaikka palomuuri on pois päältä... Lopulta asensin koko Internet Security -ohjelman uudestaan. Asennuksen alussa ohjelma kysyi, että käytetäänkö seuraavaa tilausnumeroa se ja se? Vastasin myöntävästi ja asennus jatkui. Sitten ohjelma-asennus ilmoitti, että voidakseen jatkaa asennusta Lavasoft ohjelma on poistettava. Poistin ja asennus jatkui. Asennuksen aikana tuli seuraavat ilmoitukset, että tilaus on voimassa ja että oikeudet on seuraaviin päivityksiin joiden joukossa mm. viruspäivitykset. Ohjelma vei asennuksen loppuun mutta ongelma ei poistunut, yhä edelleen virustiedot päivittymättä. Lopulta menin F-Securen sivuille ja löysin sieltä sivuston: http://www.f-secure.fi/download-purchase/updates.shtml ja sieltä edelleen: http://www.f-secure.fi/download-purchase/updates_manual.shtml#windows2 josta latasin fsupdate.exe paketin jonka sitten ajoin lävitse. JA IHME, VIRUSHAKEMISTO PÄIVITTYI ja ohjelman tila on jälleen SUOJATTU. Mistähän ongelmasta tai pugista mahtoi olla kysymys?? Nyt vielä mietin seuraavia: 1. uskaltaako Lavasoftin Ad-Aware SE Pro ohjelmaa enää asentaa? 2. kannattaako XP:n palomuuria kytkeä enää F-Securen palomuurin rinnalle? XP:n Security Center tosin kyllä on ihan tunnistanut F-Securen ohjelman ja sen mukaan XP Firefall on päällä vaikka Windows Firefall GENERAL välilehdellä asetus on OFF. Siis mikä nyt on tilanne??
Ei missään tapauksessa,kaksi palomuuri päällä yhtäaikaa aiheuttaa vain hankaluuksia ja ongelmia.F-securen palomuuri riittää aivan loistavasti.
Mulla on aivan sama ongelma tuon f-securen kanssa eli se ei päivitä itseään vaikka onkin automaattiset päivitykset päällä. Eli minäkin joudun päivittämään ohjelman manuaalisesti, mutta näyttää siltä kun manuaalisesti päivittää niin se manuaalinen päivitys päivittää ainoastaan virustietokanna ei muuta. Mitähän nyt Pitäisi tehdä että automaattinen päivitys toimisi?
Hae toi fsupdate.exe: http://www.f-secure.fi/download-purchase/updates.shtml ja sieltä edelleen: http://www.f-secure.fi/download-purchase/updates_manual.shtml#windows2 ja "runnaa" se lävitse ja zekkaa sitten mitä tapahtu päivitysten suhteen.
Kysymys Turkalle. Kuinka tuo XP:n palomuuri kytketään pois päältä. Mielestäni olen sen jo kytkenyt Control Panel / Windows Firefall / Open / General ja sieltä valinnut Off (not recommended). Mitä muuta pitäisi tehdä?? Onko kellään mielipidettä tuon Ad-Aware SE Pro:n ja Internet Securityn rinnakkainkäytöstä. Voisko Lavasoftin ohjelma aihettaa jotain häikkää F-Secureen??
Ensimmäisenä täytyy kysyä, että onhan tuo F-secure aito eikä warea? Tuo automaattinen päivitys ei minun käsitykseni mukaan toimi "opiskelijaversiossa". Lavasoftin AdAware on tuossa F-securessa mukana (Anti-spyware), joten ei sinun sitä enää erikseen tarvitse asentaa. Tuo riittää kyllä.
minulla on sama ongelma ton elisan tietoturvan kans eli sehän on f securen virusturva.se päivittää automaatilla virusturvat mutta ei laisinkaan tietoturvapäivityksiä eikä muutakaan.sit kun manuaalisesti yrittää se ei saa yhteyttä aina.mulla se on ihan maksullinen elisan kanssa sovittu n 5 ekeä kuussa et ei ole mikään laiton versio eikä silti pelitä
Minullakin sama onngelma. Aluksi varmaankin automaattiset päivitykset toimi, mutta sitten jossain vaiheessa ilmoitti että virustunnisteet ovat 7 päivää vanhoja. Ohjelma on aito (12kk lisenssi), ja paketissa lukee että automaattiset suojauspäivitykset joka päivä. Olen kans käynyt hakemassa aina tuon fsupdate.exe:n, mutta oishan se mukavampi jos itsestään päivittyisi. Uudestaan en ole jaksanut asentaa, enkä sen kummemmin tutkinut ongelmaa, mutta jos jollain on ratkaisu, niin olisi kiva saada apua.
Onhan F-securen backweb tallella? Muutaman kerran oon törmänny käyttäjään, joka on Spybotin avustuksella poistanu backwebin, jolloin virustietokannat eivät päivity.
Älkää käyttäkö Ad-Awarea F-secyren kanssa. Siitä on uutisoitu ettei se toimi Ad-Awaren kanssa ilman ongelmia.
Eikä sitä F-securen internet securityn kanssa mitään syytä olekaan käyttää, sillä F-securen Anti-spyware pohjautuu juuri Lavasoftin versioon. Tätä yritin jo tuossa aiemmassa kommentissani sanoa.
yleisin vika tuohon on se backweb jonka spybot on poistanut .mutta adware se joutaa pois koska f-secure käyttää lavasoftin tunnisteita,laita tilalle ewido ja toisakseen ,veljenpojalla on ollu ilmainen antivirus 3vuotta eikä ongelmia ole ollut. tuolla testi adwaren poistajista ,jotenkin kun seuraa näitä foorumeita niin aina on f-securella ongelma tai se tökkii .kallis ja raskas ohjelma mut ei kuitenkaa suojaa tarpeeksi paremman suojan saa itse rakentamalla ja ilmaiseksi
@w32 Itsekin tuossa aiemmassa viestissä epäilin backwebin puuttumista. On tosiaan muutama kaveri poistamaan, kun ovat uskoneet Spybotin löytöihin. Helpostihan tuon kuitenkin saa backupista palautettua, jos on poisto päässy tapahtumaan.
Jos Spybot Search & Destroy –ohjelma on käytössä niin kannattaa laittaa sen asetukset kuntoon: 3.Vasemmalta kohta Settings ja sieltä Ohitettavat kohteet-->All products Jos sinulla on F-Secure asennettu koneelle, niin laitetaan BackWeb lite ohitukselle,jotta Spybot ei niitä löydä. F-Secure tarvitsee tuota BackWebbiä automaattiseen päivitykseen ja jos niitä sitten ohjelmalla poistaa niin F-Securen päivitys ei toimi automaattisesti. Manuaalisesti se päivitys toimii kyllä edelleenkin. Tuossa kuva: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/Spybot13.58.jpg Tuolla asennus- ja käyttöohjeet kokonaisuudessaan: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spybot.htm
9.3.2006 5:50:36 F-Securen automaattinen päivitysagentti on pysäytetty 9.3.2006 5:50:44 *** F-Securen automaattinen päivitysagentti on käynnissä (fsbwce.dll 6.90.869) 9.3.2006 5:50:44 Suoritetaan ISP-tilassa, FSAV = 6.10 9.3.2006 5:50:44 Windows NT 5.1.2600 (Service Pack 2) 9.3.2006 5:50:44 Kanavapalvelin = retail.sp.f-secure.com 9.3.2006 5:50:49 Valmis 9.3.2006 6:11:57 Muodostetaan yhteys palvelimeen... 9.3.2006 6:12:00 Uutta ladattavaa ei ole saatavilla Tuollaiselta oma logini näyttää. Huomasin kanssa viikko takaperin, että virusttunnisteet ovat vanhentuneet. Kyllä tuo on login mukaan säännöllisesti ottanut yhteyttä, mutta uutta ladattavaa ei vain ole ollut saatavilla . Manuaalisesti toki päivittäminen onnistuu..
Mikäs on ongelmana mulla kun ei päivitä noita virustunnisteita etes manuualiseti? Oon yrittäny päivittää sen erillisen päivitys työkalun avulla mut ei onnistu. Ilmottaa että virus tunnistet ovat 27 päivää vanhoja. Enkä ole asentanut spy bottia tai ad-awarea!