F2P MMO - pelit ja micromaksut

Discussion in 'PC:n pelit' started by Nepsutin, May 9, 2011.

1. Nepsutin

Nepsutin Member

Trophy Points:
    11
    Tässä parin vuoden sisään on ilmestynyt monia F2P (Free to Play) MMO pelejä, joihin on sisälletty micromaksuja. Jättimenestykset, kuten LoL (League of Legends) sekä Runes of Magic räjäyttivät pankin. Nopeasti seurasi perässä Turbinen Dungeons and Dragons, joka sinnitteli kuukausia vararikon partaalla. Tuottoisuus ylitti Turbinen odotukset ja pian he sovelsivat uutta F2P micromaksu modelia toiseen suosittuun MMO peliinsä nimittäin LOTR (Lord of the Rings). Tästä katsotaan nykyisen trendin lähteneen liikkeelle ja moni kyseisten pelien harrastelija odottaa vesi kielellä AoC (Age of Conanin) ja Warhammer Onlinen muuttumista F2P versioiksi. Molemmilla äsken mainituista peleistä on tällä hetkellä käytössä Unlimited trial, tiettyyn level requirmentsiin saakka.

Micromaksut eli halvat, pienet ja yksinkertaiset maksut. Esimerkkinä Runes of Magicissa on mahdollista ostaa potioneja muutaman sentin hintaan Runes of Magicin - kaupasta. Kyseinen malli on tällä hetkellä korvaamassa kuukausimaksullista versiota MMO maailmassa ja vain laadukkaat ja hyvin suositut MMO:t pystyvät käyttämään vielä kuukausimaksu periaatetta. On spekuloitu paljon kumpi on kannattavempaa, mutta micromaksujen ollessa vielä täysin uusi systeemi pelialalla, niin on vaikeaa saada vertailukelpoista materiaalia.

Mitä mieltä itse olette kyseisestä muoti-ilmiöstä? Itse kannatan kyseistä systeemiä, lähinnä yksinkertaisesta syystä että köyhänä opiskelijana ei ole varaa ostaa uutuuspelejä (ellei tule jotain jymypaukkua kuten tuleva Zelda wii:lle! Tällöin joudun kyllä riipasemaan ruokakustannuksista oman nautintoni edestä.)

Jos pelaat kyseisiä F2P pelejä ja niissä on tarjolla micromaksuilla varustettuja ominaisuuksia, niin käytätkö näitä maksullisa palveluita? Itse vastaan rehellisesti ja myönnän käyttäväni kolmesta syystä. Pienet ja halvat maksut silloin tällöin ovat mahdollisia pienen budjetin takia. Haluan myös tukea niin mahtavaa peliä kuin LoL esimerkiksi. LoL:ssa micromaksut eivät itse pelattavuuteen mitenkään vaikuta, vaan antavat mahdollisuuden esteettiseen mielihyvään pelailemassa ja tuovat pientä piristystä jo niin tahkottuun peliinkin. Viimeiseksi on maksujen helppo suorittaminen. On hyvin helppoa käyttää nettitiliä esim Paypalia kyseisten maksujen maksamiseen, koska useimmat pelien kaupat hyväksyvät sen maksuvälineenä.

Tienaan itse PTC - sivuilla rahaa ostoksiini LoL:ssa esimerkiksi. Rahat eivät ole koskaan käyneetkään lompakossani, vaan sijoitan murto-osan näihin peleihin ja loput rahat edelleen Internetin ihmeelliseen tienaus maailmaan. Jos joku nyt ei tiedä mitä PTC - sivut ovat, niin kerron lyhyesti ja ytimekkäästi. Sivut ovat osa Internetin mainostamisbisnestä ja tienaat rahaa vain mainoksia katselemalla. Tämä on vielä ilmaista käyttää. Itse esimerkiksi tienaan muutaman sata euroa kuussa näiltä sivuilta. Lue lisää blogi kirjoituksestani Blogger palvelussa:

http://thebestptcsitesuptodate.blogspot.com/

(Blogi on Lontooksi, koska tein sen Internetissä tapaamilleni "kavereille", jotka kyseistä ohjaistusta pyysivät.)

Tämän aiheen kirjoittamisen syynä on saada keskustelua F2P MMO peleistä, sekä niiden maksuista. Pelaatko kyseisiä pelejä tai käytätkö niiden maksullisia palveluja? Mitä F2P MMO pelejä itse tällä hetkellä pelaat?

Linkit F2P MMO peleihin:

League of Legends:
    http://eu.leagueoflegends.com/

Runes of Magic:
    http://www.runesofmagic.com/en/index.html

Dungeons and Dragons:
    http://www.ddo.com/ddosupport/download-ddo

Lord of the Rings Online:
    http://www.lotro.com/

P.S: En tiedä yhtään mitenkä linkit nyt tuli, jos eivät ole klikattavana versiona joudutte tyytymään vanhaan CTRL + C ----> CTRL + V ----> selaimen hakuun.

2. Rikama

Rikama Regular member

Trophy Points:
    26
    Lisääpä World of Tanks tuohon.

3. ExE_93

ExE_93 Regular member

Trophy Points:
    26
    +1, paras F2P MMO mitä olen pelannut. Pelaaminen onnistuu todella hyvin ilman mitään mikromaksuja ja vain pieni osa tankeista on ostettavissa mikromaksuilla. Suosittelen kokeilemaan.

4. Archimp

Archimp Regular member

Trophy Points:
    28
    miten niin tämä mikro maksu on uusi asia. ensimmäiset tuli jo vuonna 2004.
    esim silroad online.
    mikro maksullisia on siitä lähtien ollu pilvin pimein.
    ja kyseisiin peleihin on kanssa tehty monta portaalia josta pelejä voi latailla.
    kuten:
    mmorpg.com
    onrpg.com
    mmosite.com
    mmohut.com

ja noista löytyy niin fps ,rts, rpg pelejä, ja suurin osa on ns mikromaksullisia.
    olen pelannu niitä kaikkia tässä vuosien varrella mitä edes kannattaa kokeilla.

ja sitten tähän päivään.

ehkä paras tällä hetkellä oleva third person shooteri on crime craft. ja on f2p peli.
    pelissä on mahdollisuus ostaa juttuja yksitellen tai sitten ostaa premium jäsenyya joka on vaivaiset 9,90$ eli jotain 7 euroa kuukaudessa.

5. velho434

velho434 Regular member

Trophy Points:
    26
    Minä suosittelen tuota lotroa, on jo 2 lvl 65 Vilya serverillä.

Mutta siinä on siis pelin sisäinen ''lotro store'' josta saat kartta paketteja ( ellet maksa vip, jolloin saat melkein kaiken ilmatteeksi) Potioneja, hevosia, kaikkea mahdollista mikä parantaa sinua, mutta itse pelkään että siitä joskus tulee sellaista että rikkaat on parhaita eikä edes 10€(VIP=membership=jäsenyys) kuukaudessa maksamalla pääse hyväksi...

Hinta esimerkkejä =

(TP=Turbine points)
    En muista tarkalleen mutta arvioita, ja viimeeksi kun katsoin, niin 500tp = 5€

Siege of mirkwood n. 1000tp

Mines of moria N. 2000TP

Kartta paketti n. 700tp

5x tier 4 potioneja n. 50tp

Cosmetic osa n. 200tp

Yms.

Itse maksan vippiä ja lisäosat ostin kun ne oli alennuksessa.
    Mutta ei sieltä storesta loppujenlopuksi kaikkea hyvää osteta (vielä) Kun itse pelissä on oma special valuutta=Destiny points, joilla voi ostaa vaikka 200+ morale (elämiä) Tai ottaa dread efectin pois jonka saa kuollessaan 10minuutiksi( Huonontaa moralea ja damagea mitä teet yms.)

Mutta ei se lotro niin kiva kait ole jos ei taru sormusten herrasta ole niin paljoa kiinnostunut.

Last edited: May 23, 2011
  6. muranziel

muranziel Regular member

Trophy Points:
    26
    Eipä tuossa mitään vikaa ole niin kauan kun homma ei mene Free to play, pay to win meininkiin mitä joissain korea grindi mukaelmissa on esiintynyt.

Mitenhän EVE Online? Pelin ostamisen jälkeen, peliaikaa voi ostaa pelin valuutalla oikean rahan sijaan.

Voit lisätä listaan myöskin Global Agenda APB:Reloaded ja Black Prophecy

Last edited: May 31, 2011
  7. Michelola

Michelola Regular member

Trophy Points:
    28
    vaikuttaa kaikki F2P pelit niin väkisin tehdyiltä että huhhuh. Lisäks toi pay to win meininki loistaa aika monesta. Lotro vaikuttaa olevan ihan mukava poikkeus, eikä ihmekään kun se on alunperin ihan kunnon peliksi tehty. Aloin pari päivää sitten pelaamaan

Share This Page