Olen asiakaspalvelu työssä ja meillä on kassalla tietokone jolla hallitaan varauskalenteria, sun muita yritystä koskevia asioita. Olen aikani jaksanut huomauttaa ihmisille (osa asiakkaita, osa henkilökuntaa), että kyseinen tietokone on tarkoitettu vain työkäyttöön, tuntuu kuitenkin että aina kun silmä välttää niin sitä käytetään nimenomaan facebookin käyttöön. En ole esimies asemassa enkä muutenkaan minkäänlaisessa vaikuttamis asemassa, mutta olisi tosi ikävää jos noinkin tärkeään koneeseen tulisi virus tai muu haitta ohjelma. Varsinkin kun nykyään facebookissakin leviää niitä.. Muistaakseni vanhemmissa firefox -selaimissa oli mahdollista estää joitakin verkkosivuja, mutta näissä uudemmissa ei mun tietääkseni ole. Voi olla että on jotain jäänyt huomaamatta, mutta näin turhautuneena ajattelin pyytää apuja Teiltä muilta. Onko jotain lisäohjelmia olemassa tai lisäosia firefoxiin. Riittäisi ihan pelkästään kyseiseen selaimeen esto. Plussaa olisi jos onnistuisi kokonaan estämään, selaimesta riippumatta, sen facebookin. Toivottavasti osaatte auttaa! -jani-
Mikä käyttis? Kuten yksyks2 sanoi, sinne hosts-tiedostoon lisäät rivit: 127.0.0.1 www.facebook.com 127.0.0.1 facebook.com Lisätietoja:
Ja sitten jos on F-Secure tai MSE, niin ne tulkitsevat ko. rivit haittaohjelmaksi Ihan kuin ei saisi itse päättää, onko Facebook estetty hosts-listassa vai ei (ymmärrän toki oikeat tapaukset, joissa osoite ohjataan väärään ip-osoitteeseen, mutta että localhostistakin naristaan ei mahdu jakeluun).