Elikkäs tälläinen probleema! Kovalevy 120g jaettu kolmeen C.D.E C-asema ny alustettu ja formatoitu mutta se meniki ny muuttumaan Fat32:sta NTFS:äksi. No ei sekään mitään haittaa mut nyt noi kaksi D ja E on edelleen Fat32:sta. Tästä taitaa koitua jatkossa ongelmaa jos en niitä kans heitä NTFS:äksi. Niin että kuinkas sen teen menettämättä niiden sisältöä. Kyseessä WinXp Pro.
Kiintolevyn muuntaminen NTFS-muotoon: Windows XP:ssä on valmiina työkalu levyosioiden muuttamiseen FAT 16:sta ja FAT 32:sta NTFS-muotoon. Käynnistä >Suorita >ja kirjoita komento: cmd Tämä avaa komentotulkin ja kirjoita: convert Seuraa ohjeita. Huom! Jälkikäteen ei voi muuttaa osiota takaisin FAT-muotoon ilman uudelleen formatointia.
Minä kiitän! Lerppu, kirjoitin convert..kysyy tiedostojärjestelmää!! C-mulla on jo NTFS...sekös siihen pitää kirjoittaa.
convert ?: /fs:ntfs tuon kirjoitat siellä cmd:ssä. Kysymysmerkin kohtaan laitat fat-aseman jonka haluat muuntaa ntfs:ään. edit: mutta eipä sillä pitäisi olla paljoa väliä vaikka et muuntaisikaan.
Mulla on kovalevy jaettu kahteen osaan C ja D. Onko mahdollista muuttaa niistä vaan toinen FAT32sta NTFSmuotoon?? ja voiko siellä olla tiedostoja sillon kun sen muuttaa vai häviikö ne siinä samalla??? Kiitoksia...
Jos käyttis on XP tai 2000:n, tuskin kannattaa käyttää muuta kuin NTFS:ää ja varsinkin jos on isot kovot niin sen pitäis nopeuttaa tiedonsiirtoa. Ei ole mulla ainakaan hukannut mitään mut ainahan voi tehdä varmuuskopion jos ei luota.