Fedoran tilalle Suse 10.0

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by zxcvbv, Feb 25, 2006.

  1. zxcvbv

    zxcvbv Member

    Joined:
    Jan 10, 2004
    Messages:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Yritin tuossa asentaa Fedora Core 4 tilalle Suse 10.0 mutta ongelmaksi tuli se että aluksi Suse yritti asentaa itsensä Fedoran viereen. No poistin fedoran osiot ja tein Suselle uudet mutta sitten se yrittikin jo päivittää Fedorasta Suseen.

    Miten saan helposti Susen fedoran tilalle?

    Windows levy yllättäen tilttaa ettei voi silläkään poistaa osioita. Rinnakkain on siis nyt Windows XP ja Fedora Core 4

    Mitä mieltä olette Xubuntusta? lähempänä KDEta vai Gnomea?
     
  2. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    susen levy sisään, valitset asennustyypiksi uusi asennus, ja valitset ne osiot mitkä ennen oli fedoralla, suselle käsin.

    xubuntu on ubuntu/kubuntu mutta xfce4-työpöytäympäristöllä.. http://www.xfce.org/
     
  3. zxcvbv

    zxcvbv Member

    Joined:
    Jan 10, 2004
    Messages:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Omasta mielestäni tein juuri noin. "poistin fedoran osiot ja tein Suselle uudet". Laitoin myös alussa "uusi asennus".

    Toimisko 10.1 beta 4 jo hyvin?

    Onko kellään kokemuksia xfce:stä? Vakaus, nopeus?
     
  4. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Itse käytän xfce:tä ja hyvinhän tämä toimii ja on huomattavasti kevyempi kuin gnome/kde mutta ei yhtä kevyt kuin fluxbox.
     
  5. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    xfce4 on kyllä kevyt ja helppokäyttöinen.. jotenkin gtk ei vain ole minun makuuni ja xfce4:n ulkonäkö ei niin mua innosta, kde 3.5.1 käytössä.. mut päätinpä juuri kääntää ton xfce4 taas vaihteeks ja testailla =) debianissa käytin xfce4 kun oli sen verran heikko kone, sit vaihoin gentoon ja fluxbox, sit sain läppärin ja täs on ilo käyttää kde.. mut suosittelen kokeilemaan xfce4 =)

    ja tosta suse 10.1 beta5 (beta5 uusin, ei enää beta4)
    kannattaa tää lukee eka: http://en.opensuse.org/Bugs:Most_Annoying_Bugs#SUSE_Linux_10.1_Beta5

    EDIT: jaahas ei enää tällä kertaa toimi xfce4 mulla... enne oli testing, poistin, ny laitoin stable ja sit viel testing päivitys.. mut ei.. ei oikei avaa softia se.. voi johtuu et mulla on gtk-engines-qt käytössä ku kde:ssä haluu gtk-softat qt:ks.. voi sotkee jotenkin.. no en nyt jaksa selvittää, suomi-ruotsi peli menos ;-)
     
    Last edited: Feb 26, 2006

Share This Page