siis täysin alkeellinen ja alkukantainen kysymys. Onko niin, että tämä kyseinen kummajainen FFDShow - toimii elokuvan playerinä myös, hakee tekstit ja ymmärtää kaiken - vai onko niin, että se on joku osanen/palanen/pikku elementti tässä codeccien maailmassa ja sen lisäksi tulee olla joku mediaplayer jolla elokuvia katselee ja tuo FFDShow jollakin tapaa "käynnistetään taustalle", kun leffaa aletaan katsoa? Olen lukenut ja lukenut näitä aiempia viestiketjuja, mutta huomaan, että olen niin aloittelija, että tämä perusasia ei minulle edes näistä aiemmista viesteistä selviä.
ffdshow toimii filtterinä directshow rajapintaa käyttävien playereiden välissä. Eli kun ffdshow on asennettuna esim wmp;llä katsotut videot näkyvät ffshow;n dekoodaamina. Siis tarvitset myös oman playerin.
Suosittelen juurikin tuota FFDShow ja sitten soitto-ohjelmaksi ViPlaytä, joka löytyy tästä http://www.redox.si/viplay/english/pages/download.htm Samasta paikasta saat halutessasi ohjelman suomenkieliseksi taikka halutessasi vaikkapa latviaksi Itse olen ollut tyytyväinen kyseisiin ohjelmiin ja mielestäni ne ovat parhaat yhdessä.
Noh - tarvitseeko tämä FFDShow vielä jotakin divix-codecceja (vai miten se oikein ilmaistaan), jotta tuolla mainitulla soittimella näkyy divix-leffat - esim pitääkö Divix5.0bundle tyrkätä koneelle - vai onnistuuko sillä sitten katsoa minkä tyyppinen tahansa leffa?
Ei tarvitse. Sinun ei tarvitse asentaa kuin tämä FFDShow, jonka jälkeen näkyy melkein jokainen pätkä maailmassa. Voit katsella pätkän vaikka Windowsin omalla MediaPlayerillä (start -> run -> mplayer2), mutta 'BSPlayer':a suosittelen. Sinun ei siis tarviste asentaa DivX:n kodekkia tahi XviD:n kodekkia muuta kuin siinä tapauksessa, jos haluat koodata leffan esimerkiksi DVD -> DivX.
Suosittelen ainakin kokeilemaan sitä ViPlaytä. Itselläkin oli ennen BSPlayer, mutta se ei oikein toiminut. DivX:iä kattellessa kuva hieman nopeutui aina välillä. Laitteissa ei ole vikaa. Käyttis on kyllä winXP, että enpä sitten tiiä...
Kyllä BPlayer aina ViPlayn hakkaa. ViPlay ei oo mitää muuta ku halpa (urugualainen) kopio BSplayerista...