Filepage usage ongelma?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by rollon, Oct 1, 2006.

1. rollon

rollon Member

Trophy Points:
    11
    Nyt viimeisen formauksen jälkeen on tullut ongelmaksi pelien kanssa että kone käyttää liikaa pagefileä. Esim. Call Of Duty 2 ollessa päällä pagefilen käyttö nousee yli 800, mikä ei minusta nyt ole laisinkaan normaalia. Tehtävien hallinnasta katsottuna cod2 vie n. 350Mt itse muistia mutta jostain syystä pagefilen käyttö on tuplat vielä lisäksi. Wowin kanssa myös on ollut kauheaa pätkimistä. DDR muistia koneelta löytyy 768Mt. Ilman että on pelit päällä pagefilen käyttö on siinä 100-150Mt, joka on varmaankin aivan normaali määrä.
    Diskeeper ehdotti suoraan että oletus 1150megan kokoinen pagefile pitää suurentaa koska sen käyttö on niin suurta.
    Olen myös Disabloinut pagefilen ja laittanut uudestaan mutta ei sekään auttanut, ei myöskään pagefilen defragmointi.
    Vai onko tuo kaikki ny sittenkin normaalia että pagefilen käyttö on noinkin suurta?

2. rollon

rollon Member

Trophy Points:
    11
    Ideoita vai meneekö kone viikonloppuna formaukseen?
    Tossa juuri pelatessa oli 900Mt pagefilen käyttö...

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Viekö joku muu ohjelma tuota muistia samalla kun pelaa?

4. rollon

rollon Member

Trophy Points:
    11
  5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Oletko tehnyt jotain tweakeja Windowsiin, jotka voisivat tuohon vaikuttaa?

6. rollon

rollon Member

Trophy Points:
    11
    Itse asiassa kyllä... Noita servicejä olen muokannut. Mutta en mielestäni muuta.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Esim.
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
    tai
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AlwaysUnloadDLL
    muokkaaminen on saattanut tehdä tuollaista, palvelujen sulkemisen ei pitäisi lisätä muistin käyttöä.

8. rollon

rollon Member

Trophy Points:
    11
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

Tuolla olen käynyt vain muuttamassa
    C:\PAGEFILES.SYS --> C:\WINDOWS\PAGEFILES.SYS kun ongelma oli jo, koska jossain oli ehdotus että tuo saattaisi auttaa, mitä se nyt ei tietenkään tehnyt.

Paha sanoa, että olisiko joku tweak ohjelma sitten muokannut noita arvoja, kun en oikein tiedä että mitä ne alunperin ovat olleet kummassakaan antamassasi rekisteri paikassa.

http://img355.imageshack.us/img355/2319/1yi0.jpg

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AlwaysUnloadDLL arvona on 1

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    http://www.winguides.com/registry/display.php/1277/
    tuon mukaan SystemPages arvosi olisi liian suuri, mutta tuo voi olla myös siitä kun Virtuaalimuisti on tuolla säädöllä arvossa 0. Itsellä ei ole myöskään tuota SessionImageSize kohtaa, mutta googlen haulla kyllä löytyy muita joilla se on.

Share This Page