Filmistä vain ääni CD:lle

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by patjari, Oct 31, 2007.

1. patjari

patjari Member

Trophy Points:
    11
    Tyhmän aloittelijan tyhmä kysymys.
    Olen siirtänyt mini-DVD:ltä videonpätkät Pinnacle Studioon ja siellä olisi kaikki muu valmista, vain movie maker-vaihe on tekemättä.
    MUTTA, kun niistä filminpätkistä ei ole tarkoitus tehdä filmiä (sen minä jo osaan), vaan haluan niistä vain äänet, jotka poltan CD:lle, jota voisi kuunnella tavallisella cd-soittimella.
    Mihin formaattin pitäisi tallentaa, että onnistun polttamaan niistä CD-R-levyn? (Nero mulla on myös).

2. henkettu

henkettu Guest

Konvertoi ensin MP3:ksi ja sitten poltat ihan tavallisesti esimerkiksi MediaPlayerilla CD:lle?
    Pitääkö sun saada se kappaleiksi vai riittääkö että on yhdessä mytyssä?

3. patjari

patjari Member

Trophy Points:
    11
    Tuo oli kyllä minulle selvää, että äänet pitäisi saada mp3:ksi, mutta miten? Millä ohjelmalla? Nyt koneellani on avi-tiedosto, josta äänet pitäisi saada irti. Polttaminen levylle on sen jälkeen tuttua puuhaa.

4. henkettu

henkettu Guest

Käytä poika Googlea... Tässä linkki.

5. patjari

patjari Member

Trophy Points:
    11
    Googlettanut olin jo varsin ahkerasti, mutta aloittelija ei aina löydä oikeita hakusanoja. Varsinkaan, kun englanti on aika hakusessa.
    Ratkaisu löytyi loppujen lopuksi afterdawnin sivuilta. Ohjelma, jolla sain homman hoidettua, on Absolute Video to Audio Converter v2.9.5. Avi:sta en onnistunut konvertoimaan, mutta tallensin videon uudelleen mpeg:ksi, josta se onnistui.
    Ja henkettu! Eivät kaikki täällä kyselevät aina ole poikia. Itse olen nainen ja täytän ensi vuonna 60.

6. henkettu

henkettu Guest

Käytin hakusanoja "Avi to mp3" ja otin ensimmäisen, mikä löytyin.
    "Käytä, poika, Googlea" on tavallaan vain sanonta, ei mitään henkilökohtaista. :))

7. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93

Share This Page