Mulla oli digiboksi käyttämättä 2 viikkoo ja nyt ei tule Ylen kanaville tekstitystä. Ilmeisesti Ylen tekstitysohjelmistopäivitys 16.6 on syyllinen. Finluxin sivulla ei edes ole jaossa ohjelmistopäivitystä tähän boksiin! Onko muilla ilmennyt tekstitysongelmia?
Mulla on sama ongelma Maaliskuun alussa hankitussa boksissa. Uuden ohjelmistoversion jako ilmateitse loppu 31.1.04 eikä sen jälkeen ole päivityksiä jaettu, ei edes netssä! Tarvii ottaa Finluxiin yhteyttä...
Vanhassa ohjelmistoversiossa 3.080 5 tekstitykset ei toimi. Uusin ohjelmistoversio on 3.080 43 (oli ilmateitse jaossa 31.1-04 asti) ja siinä tekstitykset toimii. Kyseisen MHP- boksin ohjelmisto on kuulemma "salattu" ja ei ole sentakia jaettavissa netin kautta. Ei muuta ku boksi kainaloon ja viet sen huoltoon. Vain huoltoliikkestä saat tällähetkellä boksiisi uusimman ohjelmiston.
"jako ilmateitse loppu 31.1.04 eikä sen jälkeen ole päivityksiä jaettu, ei edes netssä! Tarvii ottaa Finluxiin yhteyttä... " Jos tuo pitää paikkansa, niin ei kannata ostaa Finluxia. Ei sellaisen valmistajan boksilla mitään tee johon ei saa päivityksiä ladattua vaan pitää viedä huoltoon.
Toisaaltahan tuo on sellainen juttu, että ilmassa on rajallisesti tilaa noille ohjelmistopäivityksillekin. Eli yhden boksin päivitys ei voi olla jaossa määräänsä kauempaa, jotta saadaan taas uudet päivitykset jakoon jne. Merkkejä ja malleja on niin paljon että jos kaikkien päivitykset pidettäisiin jatkuvasti ilmassa, ei kanavia mahtuisi niin paljoa. Esim. Nokialla on 260T:hen päivitys valmiina mutta sitä ei saada jakoon ennenkuin edellisten Nokialaisten jakosopimus Digitan kanssa päättyy, ja saadaan tän 260:n softa ilmaan.
Ilmateitse tehtävien päivitysten rajallisuuden voin ymmärtää, mutten sitä miksi firmware:ja ei haluta jakaa www-sivujen kautta. Minun mielestäni huonoa palvelua. Ei sellaista boksia pidä ostaa joka pitää kiikuttaa jälleenmyyjän luo päivitettäväksi aina kun tulee joku korjaus ohjelmistoon. Minkä oem-valmistajan tekemä tuo "Finlux DVB-T 510 MHP" on? Jospa siltä saisi ladattua päivitykset?
Joo onhan toi kieltämättä vähän kummallista. Kaippa siinä on takana se että kun takuu menee umpeen tai kuitit on hukassa ja joutuu boksinsa päivittämään niin saadaan kiskoa vähän fyffeä. Huvikseni kattelin tosta Powermillin sivuilta, niin 36,60 ottavat ohjelmistopäivityksestä. Aika rasvainen hinta piuhan laittamisesta ja enterin painalluksesta. Eikös Finluxin ja Saloran boksit oo 1:1 samoja laitteita? En kyllä tiedä kuka ne sitten oikeasti valmistaa.
Vein Finluxini Tampereella Tammer- Visioon ohjelmistoversion päivitykseen. Sieltä soitettiin 4 päivän päästä, että boksin saa hakea. Boksia hakiessa kysyin, oliko siinä jotain muutakin työtä kuin pelkkä ohjelmistoversion päivitys, kun 10 min työ kesti 4 päivää... Yllätyksekkseni he sanoivat että boksini oli ollut Turussa Tehovideolla ohjelmistoversion päivityksessä. Tuntuu kummalliselta kun valtuutettu huoltoliike (löytyy Finluxin sivulta) lähettää noinkin yksinkertaisen asiantakia boksin toiseen paikkaan päivitettäväksi?? Vai oliskohan sillä asiaan vaikutusta kun siinä boksissa on vielä takuu voimmassa... No pääasia että nyt tekstitykset toimii Ylen kanavilla.
Annoin aikoinaan päivityksestä palautetta Finluxille sen omien nettisivujen kautta. 2 viikkoon ei kuulunu mitään ja sitten tuli vastaus.... "Koskien Finluxin digitelevisioita ja bokseja kerromme seuraavaa: Finlux Oy on tehnyt sopimuksen liittymisestä valtakunnalliseen kuluttajapalveluun, DigiTV Infoon. DigiTV Info vastaa kuluttajien Finlux digitelevisiota ja digibokseja koskeviin kysymyksiin puhelimitse tai sähköpostilla arkisin ja viikonloppuisin klo 9.00-21.00 (poislukien joulu- ja juhannusaatot). Kuluttajat voivat soittaa DigiTV Infon puhelinnumeroon 0306 344 488 paikallispuhelumaksulla. Sähköpostiosoite on info@digitv.fi. Palvelua saa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Yst. terveisin Finlux Oy / asiakaspalautteet" Finluxilta ei kannata kysellä yhtään mitään!!