Firefox 3.5.3 osoitepalkin ongelma

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by varjo66, Sep 11, 2009.

1. varjo66

varjo66 Member

Trophy Points:
    11
    Yritin kysellä tästä asiasta jo kaveriltani, joka tietää asioista aika paljon, mutta ongelma ei ratkennut..

Käytössä on siis otsikon mukainen versio ff:sta, mutta ongelma on osoitepalkin kanssa.. haluaisin siis, että mennessäni esim. mtv3:n sivustolle ja klikattuani paria linkkiä siellä, esim. sää- ja viihde-osioita, nuo kyseiset linkit tulisivat jatkossakin näkymään kun vierailen ko. sivustolla. Ongelma on siis se, että nyt kun alan esim. ko. sivustolla edellisenä päivänä vierailtuani kirjoittaa osoiteriville sitä mtv3..-kohtaa, niin siihen ei tule mitään muita vaihtoehtoja kuin tosiaan se mtv3.fi, kun haluaisin että ehdotuksina olisi myös mtv3.fi/saa tai mtv3.fi/viihde, jos olen niilläkin sivuilla kerran edellisenä päivänä käynyt.

Latasin Old location bar - add onin selaimeen, mutta se tuskin vaikuttaa asiaan.. olen myös käynyt katsomassa about:config -sivulla että tiettyjen asetusten pitäisi olla oikein, esim. browser.urlbar.matchOnlyTyped -kohdassa true.. ainakin kaveri sanoi että tuon pitäisi vaikuttaa asiaan..

Toivottavasti joku tietää missä vika ja osaa auttaa, koska mulla lähtee järki tuon asian kanssa!! :D

2. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    FireFoxin Työkalut --> Asetukset --> Tietosuoja-välilehti. Vaikuttaako mitään, jos laitat tuon punaisella kehystetyn kohdan samalla tavalla kuin tuossa kuvassa on?

3. varjo66

varjo66 Member

Trophy Points:
    11
    No ei auttanut, tuohan se oli ensimmäinen mitä kokeilin.. ja oon kokeillut varmaan kaikkia muitankin vaihtoehtoja ihan vaan ff:n perusaseutksista.. :/ ja siksi siis myös ihmettlen että miksei hae kaikkia käytyjä sivuja, vaikka toi tietty kohta on valittu.. osoitepalkkiin kirjoitettaessa se ei siis myöskään hae kirjanmerkeistä mitään, kokeiltu on :(

4. -iGoR-

-iGoR- Regular member

Trophy Points:
    26
    Ymmärtääkseni juuri kyseinen asetus estää osoitepalkin haut historiasta.
    Eli historiatietoja/vierailtuja sivuja ei haeta, vaan pelkästään kokonaan osoitepalkkiin kirjoitetut osoitteet haetaan. Kokeilisin tässä tapauksessa muuttamaan tuon asetuksen falseksi.

5. varjo66

varjo66 Member

Trophy Points:
    11
    Ei ollut silläkään vaikutusta asiaan.. siis sillä, että onko tuo asetus true vai false.. :/ vai pitääkö koko kone käynnistää uudestaan sen jälkeen? Ff:n olen kyllä käynnistänyt.. ei vaikutusta

6. varjo66

varjo66 Member

Trophy Points:
    11
    Eikö kukaan osaa auttaa tässä ongelmassa?? Se suututtaa ihan tosissaan, kun osoitepalkille kirjoitettaessa se ei ala edes ehdottaa joskus osoiteriville kopioituja osoitteita.. argh!

7. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
  8. -iGoR-

-iGoR- Regular member

Trophy Points:
    26
    Luinpa tuossa ihan ajatuksella ensimmäisen viestisi aiheesta ja huomasin että mainitsemasi Old Location Bar -lisäosahan muuttaa osoitepalkin toimintaa.
    Kokeile disabloida ko. lisäosa ja kokeile tämän jälkeen osoitepalkin toimintaa.

9. varjo66

varjo66 Member

Trophy Points:
    11
    Ei auttanut sekään :( kaverillani on käytössä oldbar ja hänellä on käsittääkseni samat asetukset kuin minulla, ja silti hänellä toimii, minulla ei. Mietinkin nyt, voiko siellä jossain about:config-kohdassa olla kuitenkin jotain väärin, mikä aiheuttaa ongelman..??

Share This Page