Yritin kysellä tästä asiasta jo kaveriltani, joka tietää asioista aika paljon, mutta ongelma ei ratkennut.. Käytössä on siis otsikon mukainen versio ff:sta, mutta ongelma on osoitepalkin kanssa.. haluaisin siis, että mennessäni esim. mtv3:n sivustolle ja klikattuani paria linkkiä siellä, esim. sää- ja viihde-osioita, nuo kyseiset linkit tulisivat jatkossakin näkymään kun vierailen ko. sivustolla. Ongelma on siis se, että nyt kun alan esim. ko. sivustolla edellisenä päivänä vierailtuani kirjoittaa osoiteriville sitä mtv3..-kohtaa, niin siihen ei tule mitään muita vaihtoehtoja kuin tosiaan se mtv3.fi, kun haluaisin että ehdotuksina olisi myös mtv3.fi/saa tai mtv3.fi/viihde, jos olen niilläkin sivuilla kerran edellisenä päivänä käynyt. Latasin Old location bar - add onin selaimeen, mutta se tuskin vaikuttaa asiaan.. olen myös käynyt katsomassa about:config -sivulla että tiettyjen asetusten pitäisi olla oikein, esim. browser.urlbar.matchOnlyTyped -kohdassa true.. ainakin kaveri sanoi että tuon pitäisi vaikuttaa asiaan.. Toivottavasti joku tietää missä vika ja osaa auttaa, koska mulla lähtee järki tuon asian kanssa!!
FireFoxin Työkalut --> Asetukset --> Tietosuoja-välilehti. Vaikuttaako mitään, jos laitat tuon punaisella kehystetyn kohdan samalla tavalla kuin tuossa kuvassa on?
No ei auttanut, tuohan se oli ensimmäinen mitä kokeilin.. ja oon kokeillut varmaan kaikkia muitankin vaihtoehtoja ihan vaan ff:n perusaseutksista.. :/ ja siksi siis myös ihmettlen että miksei hae kaikkia käytyjä sivuja, vaikka toi tietty kohta on valittu.. osoitepalkkiin kirjoitettaessa se ei siis myöskään hae kirjanmerkeistä mitään, kokeiltu on
Ymmärtääkseni juuri kyseinen asetus estää osoitepalkin haut historiasta. Eli historiatietoja/vierailtuja sivuja ei haeta, vaan pelkästään kokonaan osoitepalkkiin kirjoitetut osoitteet haetaan. Kokeilisin tässä tapauksessa muuttamaan tuon asetuksen falseksi.
Ei ollut silläkään vaikutusta asiaan.. siis sillä, että onko tuo asetus true vai false.. :/ vai pitääkö koko kone käynnistää uudestaan sen jälkeen? Ff:n olen kyllä käynnistänyt.. ei vaikutusta
Eikö kukaan osaa auttaa tässä ongelmassa?? Se suututtaa ihan tosissaan, kun osoitepalkille kirjoitettaessa se ei ala edes ehdottaa joskus osoiteriville kopioituja osoitteita.. argh!
Jaa-a. Paha mennä sanomaan mitään, mutta löytyisikö tuosta ketjusta jotain vinkkejä: http://murobbs.plaza.fi/uutisaiheet-artikkelit-kommentit/469396-mozilla-firefox-3-5-julkaistu.html Ketju on sen verran pitkä, etten käynyt kahlaamaan sitä läpi kun tuo Muron haku taas näytti oikuttelevan, pistän viestiä/editoin tätä jos siitä jotakin löydän.
Luinpa tuossa ihan ajatuksella ensimmäisen viestisi aiheesta ja huomasin että mainitsemasi Old Location Bar -lisäosahan muuttaa osoitepalkin toimintaa. Kokeile disabloida ko. lisäosa ja kokeile tämän jälkeen osoitepalkin toimintaa.
Ei auttanut sekään kaverillani on käytössä oldbar ja hänellä on käsittääkseni samat asetukset kuin minulla, ja silti hänellä toimii, minulla ei. Mietinkin nyt, voiko siellä jossain about:config-kohdassa olla kuitenkin jotain väärin, mikä aiheuttaa ongelman..??