Firefox v4.0 beta hävitti salasanat

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by toope, Jul 16, 2010.

1. toope

toope Regular member

Trophy Points:
    26
    Asensin tuon firefox v4.0 betan ja samalla hävisi käyttäjätunnukset ja salasanat. Myöskään aikaisempi Firefox ei käynnisty. Mistä nuo salasanat saa kaivettua. Mahtavia virityksiä nämä beta versiot. Auttakaa nyt löytämään noi salasanat koneeni syövereistä. Windowsin palautusta ei voi tehdä koska valittavana ei ole kuin yksi palautus piste eikä se ulotu firefoxin asennuksen edelle.

2. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei saa, joten suosittelen XMarksia seuraavalla kierroksella.

Et tosiaan taida olla penaalin terävin kynä?

3. toope

toope Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos hyvistä vastauksista. Näistä oli apua ihan simona.
    Ei toimi muuten Firefox ollenkaan

Last edited: Jul 16, 2010
  4. toope

toope Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikka en olekkaan penaalin terävin kynä sain ongelman ratkaistua. Kaivoin Mozillan kansiosta Key3 ja Signons tiedostot ja otin ne koneelle talteen. Poistin koneelta molemmat firefoxit ja kaiken noihin ohjelmiin liittyvän. Asensin Firefoxin uudestaan ja siirsin talteen otetut kansiot takaisin paikoilleen. Salasanat on taas käytössä ja tälläkertaa myös turvassa muuallakin. Elä Dreamlore käy mölyämään kun ei sinullakaan tietoa ole ja kaipaat teroitusta enemmän kuin minä. Jos minä olen penaalin tylsin kynä niin sinulla sitten hissin ovet aukeavat vähän hitaammin kuin muilla.

5. Korrala

Korrala Member

Trophy Points:
    16
    Asennappas siihen firefoxiin lastpass lisäosa,niin saat salasanat varmaan talteen.

6. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Kun palautuspisteitä käytät.
    Kai opit sen verran, että jatkossa on palautuspiste olemassa, ennen ohjelman asennusta.
    Manuaalisesti niitä voi luoda.
    (Monella "toimivallakin" ohjelmalla on tapana sotkea koneesta jotain asennuksessaan.)

Pisteitä voi manipuloida, kun ottaa "koneen hallintaan" eli oikeudet kansioon josa pisteet on. Näin se tapahtuu xp:lle
    Saat ite ettiä muille winukoille ohjeet.
    Lue kuitenkin toi xp:n ohje ja alin cacls komennolla tapahtuva. Vistassa kun komennon nimi on icacls ja W7:ssa xp:n malliin.

Komentoriviltä mä xp:ssä kanssa homman hoidan.

Winukka kun tuhoaa vanhimmasta päästä niitä pisteitä. Siis taatusti toimivia.
    Opettele ja vaivaude hallitsemaan itse, mitä pisteitä SVI-kamnsio sisältää. (Ja mitkä on varmuuskopioina jossain)

Eihän toi kivasti ollu kommentoitu betaversion oivallusta. (Neuvona kyllä oli xmarks, jolla pannaan talteen ennakolta asioita. Seuraavalla kerralla. Kun saat koneen toimimaan jne.)
    Toivottavasti opit nyt, beta (Bertta) tarkoittaa testiversiota, vaikka se on alfan (Aatami) jälkeinen, niin se ei ole vielä valmis. Siinä on vikoja. Ikuisesti ei voida tekijän taholta testata, vaan pannaan jakeluun ja toivotaan käyttäjien raporttia virhetilanteista. että viat saadaan korjattua.
    Myöhemmin sitten korjattu versio, jonka perässä ei roiku beta. Siinäkin voi (lue on) vielä olla vikoja.
    Hienoa että moni testailee beta versioita. Pitää vaan varautua, että ne ei toimi. Ja että joskus ne voi sotkea vähän enemmänkin. Maailmalla kun on ziljoona erilaista kone/ohjelmisto/käyttäjä kokoonpanoa.

Share This Page