Flash ongelma ubuntulla

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by 4Rayden2, May 11, 2009.

  1. 4Rayden2

    4Rayden2 Regular member

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    871
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli siis Mulla ei toimi ubuntussa blip.tv:n videot kunnolla, joskus ne on tosi pieniä, joskus kuva ei näy tai koko video ei lähde pyörimään ollenkaan. Tietäiskö joku että millä flashplayer sovelluksella nuo sais toimimaan kunnolla?
     
  2. IsoPylly

    IsoPylly Regular member

    Joined:
    Sep 10, 2005
    Messages:
    459
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mikä ubuntun versio käytössä?
    9.04 version kanssa toimii ihan repoista saatavalla versiolla toimii ihan hyvin.
    "flashplugin-installer"

    jos olet asentanut muita soittimia flashia varten, niin poista ne, ristiriidat saattaa rampauttaa.
     
  3. 4Rayden2

    4Rayden2 Regular member

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    871
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    mietin vaan et miten saan poistettua ne muut, kun tämä sanoo että se pitää tehdä synapticilla, mutta kun käynnistän sen niin sitten se sanoo et se käynnistetään ilman ylläpito-oikeuksia.
     
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Linux-systeemissä ilman "rootin" oikeuksia ei voi asentaa oikein mitään järjestelmään. Home kansion alle sentään jotain - ja usein sekin on kiellettyä. Oma passusi kelpaa jos olet itse ubuntun asentanut.
     
  5. 4Rayden2

    4Rayden2 Regular member

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    871
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    kyllähän minä tuon itse asensin, mutta kun se ei edes anna mahdollisuutta laittaa sitä salasanaa, kuten useimmissa muissa jutuissa kuten esim. asentaessa jotain.

    EDIT: olipas kumma, katsoin käyttäjätilejä niin siellä oli se root, mutta sillä ei ollut mitään oikeuksia jotenkin kummasti. Laitoin sille oikeudet ja sitten omalla käyttäjälläni, joka ei ole root, pystyikin poistamaan synapticilla ohjelmia.
    Joten enää ei mitään ongelmaa ole, kiitos avusta.
     
    Last edited: May 11, 2009

Share This Page