Hei ! Ostin pojalleni uuden dellin, jossa on kirjoittava DVD-asema. Ostin myös kaupasta Flat Out - pelin. Sen asennus ei onnistu. Kun se pyytää vaihtaan CD:n systeemi ei millään anna ulos edellistä CD:tä. Pakotin sen antamaan edellisen työntämällä klemmarin poistoreikään ja uusi tilalle. Ei kuitenkaan lähtenyt jatkaan asennusta. Tämän jälkeen päivitin biosin kaksi pykälää uudemmaksi. Ei auttanut. Asensin XP.n ja muut ohjelma hilut kokonaan uusiksi formaten kovalevyn. Ei auttanut sekään. Seuraavaksi ajattelin asentaa koneeseen myös perinteisen lukevan CD-aseman. Auttaakohan se? Onko muilla kokemuksia? Aika harmillinen ongelma varsinkin kun minulla oli toisella koneella toimiva hackeroitu Flat Out asennus. Poistin sen ja ostin ihan oikean kappaleen kun peli oli hyvä (poikani mielestä). Nyt se oikea versio ei asennu millään ja on teettänyt töitä jo pari iltaa. Onko muilla vastaavia pulmia ja millä tämä ratkeasi? Flat Out valmistajan sivulla sanotaan, ettei anna loppukäyttäjätukea vaan käskee kääntyä jälleenmyyjän puoleen. Ei oikein viitsisi keskustella Kodin Anttilan myyjän kanssa. Terv. Kalakalle
Kyllä se asema pitäisi aueta, jos toisella asemallakaan ei toimi samassa koneessa niin on kyllä outoa.
Sain pelin asennettua, kun asensin koneen kirjoittavan DVD:n lisäksi ihan vanhan perinteisen CD-aseman. Varsinainen bugi jossain. Bugbear :illa ei ollut mitään paikkaa mihin lykätä kysymys. Olen kyllä huomannut, että suuriltakin amerikkaisilta on melko helppo kysyä järkeviä kysymyksiä ja saada vielä vastauksia. Se Kirjoittava DVD oli Dellin koneen mukana. Se on toiminut ihan OK muissa hommissa, kirjoittanut lukenut jne. Laitehallinnasta sain tälläisen yksilöinnin _NEC +-RW ND-3450A. Olisi kiva tietää missä vika on. Se ei välttämättä ole pelissä, todennäköisemmin ajurissa, Windowssissa tms. Kaikki Windows päivitykset ajettu, DVD viimeiset ajurit, BIOS uusittu jne.
Ne on noi uudet kopiosuojaukset kun kikkailee noilla kirjottavilla asemilla.Flatoutsissa on safedisc 4.0,sillon kun safedisc tuli ekan kerran oli ihan sama homma.Siinä kun on bad sectoreita ja noi kirjottavat kun lukevat paljon paremmin levyjä kun tavalliset, yrittävät väkisin kokeilla josko luku onnistuisi. Dvd/CD aseman ei tartte mitään erikoisia ajureita,windowsin oma toimii täysin.(mainitsit tekstissäsi)(ellei ole ulkoinen).
Liitos vastauksesta! Mutta kuitenkin: - suomalaisen pelivalmistajan ( bugbear ) ohjelma Flat Out - Laillisesti Kodin Anttilasta hankittu - Dell :n viimeinen kone kaikilla lisukkeilla Juoluksi 2004 lahjana (keeneessa mukana kirjoittava DVD) - Kone minun hyppysissä, joka kepeästi päivitti Biosin, formatoi kovalevyn, asensi käyttöjärjestelmän, hankki kaikki viimeiset windowsin päivitykset, asensi koneeseen oston mukan tulleet ohjelmat. Osasi jäljittää Flat Outin tekijäksi suomalaisen Bugbear :n Kaiken kaikkeaan tämä Suomalainen esitys ja juttu oli minulle pohjanoteeraus, olen päättänyt että en osta laillisesti mitään ainakaan Suomalaista ohjelmistoa pitkään aikaan - ai miksikö - käytin aikaa asiaan noin 10 - 20 tuntia. (saan työakana keskinkertaista tuntipalkkaa) Silla lailla