Mite saa asennettuu fluxbox.Ku mulla on vähä hidas tää mandrake... Tai voihan siinä muitaki juttuja olla...
kannattaa kokeilla eka urpmii (rpmdrake) jos löytys.. mutta muistelen että ei löytyny http://fluxbox.sourceforge.net/download.php ja kotisivuilta ei löytyny mandrakee rpm-pakettii.. joten pääset sorsasta kääntää.. ja sit vielä... xfce4 on kanssa kevyt.. ite käytän ja tyytyväinen oon... ja jos ei luonnistu.. itelläni ainaki ei tuntunu löytävän mandraken toimesta kaikkia työkaluja kääntämisee vaa tuli error ./configuressa.. en sit jaksanu ettii netistä kaikkee... nii gnome on kanssa vähä kevyenmpi ku kde... kuitenki vielä työpöytäympäristö...
Mut siis onks sen asennus vaikee vai onks se yhtä helppo kun jostain rpmdrakesta ettis ja asentais.Mut onkse fluxbox helppo?? suomenkielinen??Ja miten se eroaa xfce4:st. Kattosin netist xfce4:sta. Screenshotteja demoja sun muita ja toimis hyvin ainakin demoissa ja näytti kevyeltä aika helpolta.Sitte pääkysymys jääks kaikki mun ohjelmat koneelle mitä oon asentanu?Sitte oon pistänyt palkkiin ohjelmakuvakkeita jääks ne talteen(vaikka eihän se suuri homma ole lisätä ne uudestaan)?
no sorsasta kääntämistähä se on eli ei niinku asentas rpmdrakella... ja sit ei oo suomenkieline.. on todella yksinkertane ei oo mitää valikko systeemii/vastaavaa... taustaa oikeella nii saa valikon kute xfce:ssä.. ku vähä modaa saa hienon.. helppoudesta ei voi oikei sanoo vaa voidaa puhuu omaksuttavuudesta eli jos tuntuu hyvältä.. nii loistavaa..
kumpikaan ei helppoudellaa voita kde/gnomee mutta on kevyitä ja se on hyvä... fluxbox on karsitumpi mutta kevyenmpi.. asenna kummatki ja kokeile.. siitähän sen tietää... elikkä kaikkia voi pitää koneella.. itelläni on monien ohjelmien takia kde, gnome, fluxbox ja xfce4...
Koitin fluxboxii. MIkä puuttuu? configure: error: Fluxbox requires the X Window System libraries and headers Sitä ennen: checking for strftime... yes checking for strcasestr... yes checking for snprintf... yes checking for vsnprintf... yes checking for catopen... yes checking for catgets... yes checking for catclose... yes checking for t_open in -lnsl... no checking for socket in -lsocket... no checking for X... no Elikkä... Ja tollane jostai keskeltä checkii: checking whether -lc should be explicitly linked in... no
itelläni oli sama ongelma... valitti että X puuttuu vaikka kyllähän graaffinen ympäristö on.. en sit jaksanu ruveta väkisin vääntää mandrakeen tota vaa vaihoin parempaa distroon, debianii... apt-getillä löytyy tosi hyvin ohjelmii melkei kaikki tarvittava... saa vielä suomenkieliseks.. että jos haluut KDE:stä pois nii mandrake ei oo sopiva siihe.. se on nii KDE:n ympärille rakennettu..
Ja urpmin kautta tai .rpm:nä ei löytynyt?! En enää käytä Mandrakea, enkä siksi viitsi tarkastaa asiaa itse, mutta en usko että sorsista tarvitsee alkaa kääntämään...
urpmilla ei löydy kokeilin ite ku oli mandrake.. myöskää kotisivuilla ei ollu mandrakee pakettii muita kyllä...
Ja käytössä oli muutkin pakettilähteet kuin CD:t? [bold]Jälleen kerran: http://easyurpmi.zarb.org/[/bold] Ja mitäs nää on? http://www.google.fi/search?q=mandrake+fluxbox+rpm
Koitin tuon anatemuksen rpm paketin avulla asentaa fluxboxin kaikki meni hyvin paitsi se sanos et siin on virheellinen joku allekirjoitus.Sitte suoritin asennuksen valmiiks.Kone uudestaa käyntiin.Mutta ei siin valikossa fluxboxii lukenu(siinä mis saa valita mitä äyttää kde icewm..)... Meniks jotain väärin??
@anatemus: tosiaankin unohdin kokonaa rpm searchin jota käytin paljo mandrakessa... easy urpmii en oo kokeillu ku mandrakee käytin.. ei ollu sillo alkuaikoina siitä vielä tietoo..
Siis minkä?? Linkit oli easyurpmin "velhoon" ja googleen... [bold]Toivottavasti[/bold] puhut easyurpmista. Mutta kerro kohta kohdalta mitä teit. Onnistuiko asennus? Jos fluxbox asentui, en osaa neuvoa sen käyttöönotossa (fluxbox-hemmojen hommia