Fluxbox tökkii + Firefoxin teemat + resoluutio

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Erkkimon, May 8, 2005.

  1. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Löhtökohta: Olen Ubuntun installoinut sen sata kertaa ja yleensä olen ongelmista selvinnyt nätisti. Nyt asennan sitä vanhempieni koneelle ja nyt on sormi suussa.

    1. Fluxbox ei käynnisty, jos en klikkaa hiiren oikealla nappulalla. Äsken oli apt jumissa, ja ajattelin, että ehkä se asennus epäonnistui, mut ei se siitä oo kiinni. Oon installoinu Fluxboxin 4 kertaa jo toimivalla apt:lla. Eli kun gdm:ssä kirjaudun sisään Fluxbox -istunnossa, ja se Fluxbox -istunnon lataus jää päälle, ja se jatkuu vain, jos painan oikeaa hiirenkorvaa. Jotain käynnistysskriptaa pitäisi picottaa, vai?

    2. Normaalisti Mozilla Firefoxin teemat asentuu, kun klikkaan "Install theme" -linkkiä, mut nyt se haluaa välttämättä avata teematiedoston jollain filerollerilla, tai tallentaa fileen kovikselle. -Ja kun mä en halua tehä kumpaakaan!

    3. Resoluutio pitäis saada vaihdettua. Yleensä se on kysyny resot asennuksen yhteydessä. Nyt ei kysyny ja on vähä epäkätevät resoluutiot, tai itse asiassa isot resot on ihan jees, mut ku pikkubroidit hylkää Linukan ja alkaa käyttämää Wintoosaa, jos resoluutiot on liian suuret ja RuneScapen ikkuna menee liian pieneksi. Siks Mozillaanki pitäis vaihtaa joku tosi ihQ teema, ku ne pelailee selaimella mokomalla RuneScapea...
     
  2. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    1. en osaa sanoo.. itelläni oli muuten sama.. siinä on pelkkä tausta tai jotai.. mulla oli jotai semmosta en ruvennu laittelee vaa laitoin tän gentoon joka toimii... :D
    2. itelläni ei kaikkia antanut ottaa.. mutta paljon löyty semmosii mitkä kävi..
    https://addons.update.mozilla.org/themes/showlist.php?application=firefox&category=Popular
    noista noi Qute 3, Silver Skin jne. antaa asentaa kun painaa install
    mutta samaa Qute 3 ei anna kun painaa tosta "Install Now"
    https://addons.update.mozilla.org/themes/moreinfo.php?id=7&application=firefox
    elikkä pitää löytää ne teemat sillee että lukee Install siellä eikä tota pelkkää laatikkoo Install Now... näin mulla muut antaa mutta noita Install Now juttuja ei anna..?? ihme bugeja...
    3.http://tapsa.terae.net/linux/#resoluutio
    tuo on kyllä XFree86:seen ja ubuntussa tais olla xorg..
    no muokkaile sitä konffii /etc/X11/xorg.conf
    sitten xorgconfig ja xorgcfg on kanssa hyvii työkaluja sen muokkailuun.. sinne käyt lisää jos vaikka auttas..
     
  3. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    1. No nyt muokkailin skriptejä ja Fluxbox käynnistelee itse itsensä, mut antialias ei suostu menemää päälle. Sitä ei oo enää asennusvalikoissa ja tekstieditorillakin yritin sitä editoida mut ei sillä tunnu olevan vaikutusta.

    2. Juu en saanu edelleenkään asennettua noita turkasen teemoja. Ihme touhuu...

    3. Nii toi oli virtuaaliresoluutio. Mut todellista resoluutiota pitäis muuttaa. Konffissa voi vaa lisäillä eri resoluutioita, ei vaihtaa oletusresoluutiota.
     

Share This Page