focus/kursori katoaa.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jose.mehtonen, Feb 5, 2013.

  1. jose.mehtonen

    jose.mehtonen Member

    Joined:
    Feb 5, 2013
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs teen minä koneellani mitä tahansa niin kursori/focus välillä katoaa jonnekkin kummallisesti kyseessä siis pöytäkone joten hiiripadista ei ole syy. kirjoitan minä nyttenkin tätä viestiä niin yhtä-äkkiä vain alkaa windowsin kongi lyömään että ei hyäksy tekstiä. joudun hiirellä klikkaamaan sivua uudestaan että se hyväksyy jälleen kirjoittamaan tekstiä. tai sitten pelaan minä jotain peliä niin se ei hyväksy yhtään nappia pelissä ja joudun taas hiirellä klikkaamaan sitä ikkunaa että hyväksyy komentoni. Jos joku tietävä ihminen sattuu ongelmani lukemaan niin olisi kiva saada asiallisia vastauksia mistä tämmöinen voi johtua. ainut ohjelma mitä ei ole aikaisemmin itsellä ollut koneella on microsoft security essential mutta epäilen että sekään tämmöistä ongelmaa aikaan saa tai se olisi vedetty pois jaosta.. joten mikä avuksi. samat ohjelmat kuin ennenkin ollut eikä aikaisemmin tämmöistä vikaa ole ollut. kone on siis vasta postista tullut ja rasitustestit käynyt läpi, enkä usko että konetta olisi minulle lähetetty jos vika olisi ollut jossain jo aikaisemmin.
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,220
    Trophy Points:
    243
    Oliko koneessa ennen Microsoft Security Essentialia joku toinen virustorjuntaohjelma? Jos oli, niin poistettiinko se täydellisesti ennen MSE:n asennusta? Virustorjuntaohjelman täydellinen poistaminen vaatii usein ohjelman valmistajan sivulta saatavan poistotyökalun lataamista ja ajamista. Muutoin on olemassa vaara, että vanhan virustorjunnan jäänteet aiheuttavat ristiriitoja ja ongelmia uuden virusturvan toiminnassa.
     
  3. jose.mehtonen

    jose.mehtonen Member

    Joined:
    Feb 5, 2013
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kone on siis eilen postista haettu ja valmiiksi kasattu. windows ja ajurit olivat ainoat mitä koneessa ennen minua oli. sen jälkeen kun koneen sain niin asensin virustorunnat ja pelit: wow, diablo, starcraft ja muuta sälää: curseclient, steam, chrome, razer synapse 2.0 ja ccleaner professional, muistan kun ccleanerin sivuilla tietoja täyttäessäni alkoi vika kettuilemaan kesken kirjoituksen ja tänään pelejä testaillessani huomasin sen tekevän saman kesken pelienkin. joten siinä siis ohjelmat jotka tällä hetkellä koneessanikin ovat, joten jokainen voi kokemuksensa ko. ohjelmia käyttäneet tai kuulleet onko näitten yhteydessä huomattu tämmöistä tapahtuneen. näppiskin on mekaaninen blackwidow ultimate 2013 ja hiiri naga (red edit.) hiiren syyttömyys on todettu toisella hiirellä ja näppäimistö irtikkin olen wowissa juossut hiiren avulla ja silti tekee tämän "kadotukse" joten näppistäkään ei voi syyttää, vahinkopainalluksesta saati jumituksesta.
     
  4. jose.mehtonen

    jose.mehtonen Member

    Joined:
    Feb 5, 2013
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ja olen soittanut ko. paikkaan mistä koneen tilasin ja kertonut ongelmani ja eipä sieltä ole ratkaisevaa vastausta tullut. "kokeile vaihtaa hiirtä ja näppistä jos vika on niissä" -asiakaspalvelu. "en kyllä osaa sanoa, voi olla mahdollista että joku asennettu ohjelma/hiiri/näppäimistö tekee jotain." -ko. tekninen tuki. en nyt sanatarkasti muista mitä sanoivat mutta kokeiltu on ja ei auta osien ohjelmien poistokaan. tänään huomasin senkin ogelman että esim. wow ja diablo3 ei suostu pyörimään normaalissa näyttömuodossa, vaan windows siirtää pelin alapalkkiin (sitä sulkematta) ja ilmoittaa että työpöytä vie liikaa muistia, kokeile keventää teemaa (käytössä w7 aero teema) mutta kun laitan pelin windowed modelle niin ei valita yhtään mitään ja pyörii täysin ongelmitta. voiko tästä siis päätellä että windows olisi tässä kaiken pahan alku.. koneena kellotettu jimmsin hunter -paketti ssd kovolla. jos joku epäilee tehojen riittävyyttä tai jotain sinnepäin tuohon pelijuttuun viitaten, mutta toivon että mitään kellotus/tehottomuus ketjua ei synny tästä vaan pysyttäisiin ongelmassa.
     
  5. jose.mehtonen

    jose.mehtonen Member

    Joined:
    Feb 5, 2013
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Vaikuttaa siltä että ongelma meni ohi kun itse löysin valinnaisen päivityksen tuohon mse:n asensin sen ja käynnistin uudelleen ja nyt ei ole 15min kikkaillut kertaakaan, joten käyn vielä peliä kokeilemassa alkaako taas sikailemaan vai ei. jos ei toista mainintaa tule suunnaltani niin ongelma on ratkennut mystisesti. tai jos palaa niin palaan kertomaan asiasta muillekkin.
     
  6. jose.mehtonen

    jose.mehtonen Member

    Joined:
    Feb 5, 2013
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    sama jatkuu edelleen :(
     

Share This Page