Yritin jo hakea etsi viestejä toiminnolla itelleni apua, mutta en löytänyt. Olen suunnittelemassa FTP serverin tekoa, mutta mikä ohjelma kävisi kun minulla on vaihtuva IP. Eli haluaisin ohjelman jolla voi saada itselle osoitteen. Bulletproofia koitin, mutta en saa sitä toimimaan. Osaisiko joku ystävällinen sielu auttaa?
surffaa osotteeseen www.no-ip.com ja ota "domain". sit siel o joku juttu et ipn saa päivitettyy automaattisesti ja jengi pystyy yhistää sun palvelimelle sillä domain jutulla. esim. ftpservu.no-ip.com tai jotai vastaavaa
Muuten hyvä toi no-ip, mutta se ei taida olla ilmainen. Mistä sais ilmaisen? Onks mitään tietoa kenelläkään? Kun ei tunnu löytyvän...
no mitenkäs mä teen käyttäjille tunnukset tolla no-ip:llä? Mä olen tutkaillut mutta en löydä vastausta...
http://no-ip.com/newUser.php tuolta rekisteröinti. Sitten pientä säätöä(esim haluttu nimi) sitten sinne serveri koneelle pyörimään toi softa joka päivittää ton IP osoitteen sinne DNS palvelimelle että aina saa yhteyden. Jos meinaat niitä käyttäjätunnuksia FTP:lle niin ne säädetään siitä FTP palvelin ohjelmasta.
FTP palvelin ohjelmasta??? Nyt olen ulalla ja pahasti. Tarviin siis vielä mitä ohjelmia saadakseni palvelimen toimimaan? Olen kyllä jo rekisteröitynyt ja asentanut tuon no-ip:n...
Eli toi no-ip on sellanen palvelu että saat koneeseen kiinteän domain osoitteen. Eli ei niitä kiinnosta mitä sillä teet(eli pidät quake palvelinta tai dc hubia). Nyt sulla on domain osoite mallia jotain.no-ip.com Sitten sun pitää pistää se FTP palvelin pystyyn josta säädät quotat ja käyttätunnukset sun muut kohalleen. sitten kaverit ottaa vaan yhteyden ftp:llä jotain.no-ip.com osoitteeseen. toi no-ip:ltä ladatta ohjelma pitää huolen että sun nykyinen IP osoite viittaa tohon jotain.no-ip.com osoitteeseen eli se lähettä sun IP niitten palvelimelle ja ne sitten säätään sen sieltä kohalleen. Tulee taas epäselvästi, mutta kysy jos ei aukene.