Moorientes. Mikähän mahtaisi meikäläisellä olla vikana kun en saa omaan mbnet-ftp:lle yhteyttä? Ehkä kerran tai kaks se toimii mutta silloin joudun käynnistämään koneen uudelleen jos haluan päästä ftp-client ohjelmallani ftp:lle uppaamaan jotain. Sekään ei auta että disabloin ja enabloin lanini tai adsl-yhteyteni. Käyttikseni on XP ja adsl-yhteyteni Multi.fi:n Full Rate. Ennen se on toiminut täysin moitteetta mutta yhtäkkiä se on ruvennut takkuilemaan ja se on tehnyt sitä varmasti jo 4-5 kuukauden ajan.
Oletko kokeillut useammilla ftp clienteilla? Toimiiko muut ftp palvelimet normaalisti? Ratkaisu voisi myös löytyä kysymällä suoraan täältä: http://www.mbnet.fi/mbinternet/ohjeet/neuvola/
Unohdin mainita alkuperäisessä tekstissä mutta olen kokeillut kaikkia noita yllämainittuja asioita myös. Neuvolasta ei ollut mitään apua. Heiltä tuli tosi alkeellisia neuvoja mitä olin itse jo kokeillut.
Eli toimiiko ne muut ftp palvelimet siis normaalisti? Oletko kokeillut yhteyttä mbnettiin jollain muulla koneella ja toimiiko sun tunnuksilla ihan normaalisti?
Hmm.. en tiedä minne muualle ftp-saitille voisin kokeilla ja olen toiselta koneelta päässyt mbnet-ftplle normaalisti kyllä.
No tässä muutama vaihtoehto: ftp.mozilla.org ftp.freebsd.org ftp.netbsd.org ftp.openbsd.org ftp.x.org Kaikkiin portti 21 ja anonymous login.
Kokeilin tuonne mozillan ftp:lle ja sinne toimi ihan hyvin. Ei tuntunu takkuavan pätkääkään. MBnetin ftp:lle en pääse taas kirveelläkään eli pitänee sinne vissiin taas ottaa yhteyttä?
Kyllä se varmaan on järkevin vaihtoehto, koska itsellä ei ainakaan tule mitään muita ideoita mieleen, mitä voisi kokeilla.