Fujitsu kannettava ei lähde päälle.

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by strigidae, Sep 11, 2011.

1. strigidae

strigidae Member

Trophy Points:
    16
    Moi. Osaisko joku viisaampi vastata tähän? Eli mulla on Fujitsu Siemens Xa-2528 kannettava tietokone. On alkanut ilmetä sellaista ongelmaa että tietokone ei aukea mielellään. Kun sammutan koneen, yritän käynnistää niin tuulettimet rupeaa huutamaan, mutta mitään ei tapahdu. ei mitään. Kun tarpeeksi kauan yritän, lähtee kone kun taikaiskusta käyntiin. Ja käynnissä ollessaan toimii loistavasti, ei minkäännäköistä ongelmaa. Tein järjestelmän palautuksen, mutta ei auttanut. Sama 3 tunnin rumba edessä. Yleensä käynnistelen noin 3h konetta ennenkuin lähtee. Enää en sammuta tätä. Jos joku osais sanoa missä vika. :)

2. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Vika voi olla ihan missä vain. Näytönohjain, näyttö, näppäimistö, kiintolevy, emolevy, muistit, tuuletin, jne.

E: Esim. oma miniläppärini tekee täsmälleen saman jos kiintolevy on rikki tai sitä ei ole kiinnitetty koneeseen.
    E2: Toki ei lähde ollenkaan käyntiin vaikka kuinka remppaa virtanappia jos kovoa ei siellä koneessa ole lainkaan.

Last edited: Sep 11, 2011
  3. strigidae

strigidae Member

Trophy Points:
    16
    Joo sepä tässä mystistä onkin. Kun ei oikein tiedä mitä kokeilis seuraavaksi. Konetta en kyllä uskalla enää sammuttaa. :D

4. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa:
    Pidä kone päällä, ota backuppi tärkeistä tiedostoista ja sammuta sen jälkeen kone. Erottele raadosta rahanarvoiset komponentit kuten näyttöpaneeli, kiintolevy, muistit, yms. ja vie loput kierrätykseen. Suosittelen uudeksi läppäriksi esim. Asus-merkkistä konetta.

Ihan turha alkaa metsästämään vikaa jos kone on takuun alla, tai halpiskoneissa ja varsinkin Fujitsu-Siemens -koneissa jos takuu on jo päättynyt.

Last edited: Sep 11, 2011
  5. strigidae

strigidae Member

Trophy Points:
    16
    Näin mä olen varautunutkin tekemään. Takuu on ummessa ollut jo pitkään, kone hankittu 2008 kesäkuussa. Laittelin vaan tänne jos tälle romulle olis vielä jotain tehtävissä. :)

Share This Page