Kaverilla laukes akku F-S Amilo koneesta joku aika sitten. Nyt olen tehnyt hieman tutkimuksia akuista ja todennut että ne helvetin kalliita --> 100-150€. Kysymys kuuluukin, tietääkö kukaan mistä voisi saada akkuja halvalla/käytettynä tai saako noiden akkujen kennoja jostain, että voisi itse vaihtaa. Koneen/akun tarkemmasta mallista en ole juuri nyt varma, mutta voin postata sen tänne myöhemmin.
Ebaysta saattaa löytyä. Ainakin Fujitsu Siemens Amilo Si1520 löytyi akku. Hinta postikuluineen 41,79 puntaa eli noin 47e.
Toi hinta alkaa näyttää jo aika kohtuulliselta. Tuleekos tohon vielä jotain tulleja tai muita maksuja kun Kiinasta tilaa?
Minä mietiskelin samoja asioita. Kts. viestialoitukseni yleisesti "tarvikeakuista": http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/764284 Tosin taidan kallistua siihen suuntaan että feikki-akku on paha-akku. Voihan se syttyä vaikka palamaan. IBM ainakin on haastanut jonkun feikki-akku-valmistajan oikeuteen, koska akut olivat vaarallisia.
Tilasin saksasta akun Fujitsu Siemens Amilo Pa1510 koneeseen. Postikuluineen hinta reilut 80€. Akku saapui tänään ja ei tosiaan hyvältä näytä: pitäisi olla yhteensopiva kaikkien pakkauksen merkintöjen suhteen. Akussa ilmoitettu jännite ei vaan ole sama pakkauksen ja tilauksen suhteen. Pitäisi olla 11.1V mutta akussa lukee 10.8V. Ongelma on, ettei kone tunnista akkua. Näyttää tuntematonta latausta, yrittää jonkin aikaa ladata ja siirtyy sitten verkkokäytölle. Akku näyttää edelleen tuntematonta latausta (0%). Olis kiva päästä selvyyteen, saako akkua yleensäkään toimimaan vai pitikö laittaa takaisin nahkahousuille.