Terve. Sain kaverilta n. 6kk vanhan Scaleon, ja hän oli asentanut ruattiksi sen koneen. Nyt minä kuitenkin haluaisin sen ameriikan murreella, eli englaniksi. Miten tämä onnistuu? tässä ykköskoneessa käyttänyt sitä kovalevyä kiinni ja poistanut koko osion, mutta se asennusohjelma yrittää kuitenkin tunkea sitä ruotsiksi siihen. Palautuslevyltä, josta yritän ajaa, on multilingual DVD, eli kaikki kielet pitäisi löytyä. Jostain se siis kaivaa esiin sen että siinä on ollut ruotsiksi xp. Olen resetoinut biossin, mutta sekään ei auttanut. Olisikohan se esiasennut polttanu johonkin syvään biossiin jonkun koodin tai jotain?
Fujitsu-Siemensin koneissa ei liene omaa BIOSia, joten siihen ei mitään lisukkeita taida olla laitettu. Sen sijaan se kovalevyn alustaminen voi olla huonommin onnistunut ja jäljet siis näkyvät siitä. Miksi et voisi alustaa sitä koneen omalla palautuslevyllä F-S koneessa? Ja siitä sitten siirtyä englanninkieliseen ohjelmaversioon. Recoverylevy tehdään nimenomaan käyttiksen uudelleen asentamiseksi, korjaamiseen se ei pakettikoneissa yleesä sovellukaan. Katsele levyn asennusohjeista, että teet kielivalinnan oikealla tavalla. Toinen vaihtoehto on, että lainaat jostakin englanninkielisen XP:n asennuslevyn. Siitä voi myös edelleen jalostaa ihan oman ISO imagelevyn omaan käyttöön. Lisenssikoodi vain pitää olla tallessa kuten näissä pakettikoneissa yleensä onkin.
Olet poistanut osion joten koneen ei pitäisi mistään välita ruotsin kieltä. eihän koneella ollut mitään pientä tuntematon osiota tai muuta.. paketti koneissa on monesti ekana osio jossa palautus/muuta ohjelmistoa, osio voi olla myös piilo osio, kokeile Ranish partition manageria: http://www.ranish.com/part/ tai partition resizeriä http://www.zeleps.com/ varmista windows asennus levy vielä jossain toisessa koneessa, käynnistäminen dvd:ltä ei tee haittaa windowssille jos lopetat asentamisen ajoissa esim. kun asennus pysähtyy ensimmäistä kertaa kysymään jotain.
Joo, en ole newbie, asentanut koneita yli puolet elämästä... (tosin eihän kukaan niin väittänyt) Mutta olen just yrittänyt asentaa sitä tyhjälle levylle, eli en korjaustoimintoa. Minulla oli se kiinni tässä toisessa XP koneessa, ja poistin kaikki partitionit mikä sillä discillä näkyi... Voisin tietenkin vielä katsoa sitä kovalevyä partition magicillä, jos se löytäis jonkun piilo-osion. Soitan huomenna sinne FSC tuki numeroon, tässä kun on vielä takuu jäljellä niin se pitäisi onnistua ihan ok (muutenhan se maksaa 2,95emin)
Moro. Selvis, eli kokeilin toisella kovalevyllä kyseisessä koneessa ja silloin tuli kaikki kielet vaihtoehtona. Kokeilin alkuperäistä kovalevyä omassa koneessa, tarkistin sitä Partition Magic 8, mutta se ei löytänyt mitään. Yritin käyttää noita molempia ohjelmia, mutta en saannut toimimaan, toinen jumitti ja toinen ei auttanut. Sitten kokeilin Darikin Boot and Nuke, mutta se taas valitti jostain Kernel Panicistä. Lopuksi kokeilin toista boot and nuke tapaista ohjelmaa, olisko ollut jotain aktive disckiller tai jotain ja se sai pois sen osion missä oli ne "turhat" tiedostot