Yritin etsiä vastausta tälle, mutta kaikissa viestiketjuissa oli kyse jonkin routerin säätämisestä. Minulla ei sellaista ole käytössä. Ongelmana on tuo uusi fulDC versio 6.78, jossa hakua käytettäessä tulee herja: "Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 10.x.x.x, you have 82.xxx.xxx.xxx)". Yhteytenä on Opoyn CampusBaana (käyttää PPPoE:tä), jossa on oma sisäverkko (10.x.x.x) ja siellä pieni hubi, jonne myös haluaisin yhteyden. Sisäverkon hubilla haku kuitenkin toimii ok. DC:n ohjesivuilla oli kyseiselle herjalle ohje: "älä aseta sisäverkon IP:tä", mutta silloinhan sisäverkko ei toimi. WinXP:n oma palomuuri ei ole päällä, vaan tilalla on Kerio Personal Firewall, jonka asetuksissa DC:lle on annettu oikeudet sisään ja ulospäin menevään dataan. fulDC:n asetuksiin en ole lisännyt, eikä siellä ole IP-osoitetta määritelty, kuten ei ollut versiossa 6.66:kaan. Kuitenkin fulDC 6.66:lla haku toimii moitteetta sekä sisä- että ulkoverkosta. Mutta jos tuohon 6.78-versioon asettaa oman 82.x.x.x -IP-osoitteen, haku toimii. Tässä on vain ongelmana PPPoE:n antama dynaaminen IP. Pitäisi siis joka kerta asettaa IP uudelleen. Eli onko tuo DC++ nyt rikottu siten, ettei sisäverkko ja ulkoverkko voi enää toimia aktiivitilassa yhtä aikaa? Pitääkö minun nyt koodailla jokin skripti, joka hakee oikean IP:n ja muuttaa sen fulDC:n asetuksiin ennen fulDC:n käynnistystä? Miksi kaikki toimivat softat rikotaan? Minä vaan ihmettelen...
rekisteröi osoite no-ip.com:sta: esim vileda.no-ip.org imuta no-ip.com:n sivuilta duc-ohjelma...asenna se ja laita se ohjelman antamien ohjeiden mukaan kuntoon...laita nyt tämä rekisteröimäsi osoite (vileda.no-ip.org) fuldc:n ip kohtaan...
Noniin, yksinkertainen ratkaisu. En vaan hokannu, että siihen voi hostnamenkin laittaa, kun kerran IP:tä pyydetään. Kiitän ja kumarran.