Turun seudulta jostain liikkeestä pitäisi löytää fullhd 42-50 tuumainen lcd tv. Ehdoton maksimi hinta 1200€. Netistä en viitsi alkaa tilaamaan joten siksi pitäisi löytää normi kodinkoneliikkeestä. Minulla ei oikein tietoa näistä asioista, tarvitsen apua. Osamaksu on pakollinen. Elikkä siinä kaupassa on pakko olla mahdollisuus osamaksuun mistä tämän hankin. Mitä mieltä olette esimerkiksi http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...F5&CatalogCategoryID=qdvD4QFHii8AAAEOglg03xil tästä Thomson 46" LCD TV 46E91NF32 hinta gigantissa vain 1049 Tai http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...il&Selected=Specifications#tProductTabcontent Olen alkanut myös miettimään plasma televisioita. Riippuu sähkönkulutuksesta, alle 350w pitäisi pysyä
En nyt menisi heti suosittelemaan, että menet ostamaan tuon hintaluokan 46":ia. Tietää kyllä aikavaramsti mitä saat. Ennemmin menet esimerkiksi johonkin 40" Sonyyn, vaikkapa 40W4000. Saat siihen MPEG4 virittimet ja hyvän hintalaatu suhteen. Samalla televisiosi elinkaari pitenee, kun ei tarvitse tekniikan puutten vuoksi ostaa uutta. Itse en menisi myöskään ostamaan tuota Tomppaa. Ei ehkä huno televisio, mutta tuolla sinun 1200e budjetilla saa paljon parempaakin vaikka tuumakoko menisikin alaspäin. Muutamia joita itse suosittelen: Sony 40W4000 Sony 46W4210 Voi tosin olla liian kallis budjettiisi. Noita kahta suosittelen itse. Kokemusta ei LG:n/Philipsin leiristä kummemmin löydy, mutta kyllä sielläkin kuulemani mukaan hyviä televisioita lymyilee. Veikkaan että joku voi antaa vinkkiä jostain hyvästä mallista.
40" tuumainen on valitettavasti vähän liian pieni tähän huoneeseen. En nyt usko että tuo 1599€ ihan mahdottomuus ole... Mutta kyllä halvemmalla mielummin tulisi television löytyä. Mikä on mpeg4 viritin ja mitä sillä tekee? Tuskin tässä vaiheessa tulen katselemaan mitään blueray elokuvia tai hd lähetyksiä. Tarkoitatko että noissa minun mainitsemissani televisioissa olisi paljon huonompi kuvan laatu normaali tvn katsomisessa ja dvdeissä? Vai mitä huonoa löydät niistä nyt äkkiseltään? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Tuoko tuo mpeg4 viritin pelkästään 400€ lisähintaa?? Kun tuossa lukee että tuo kalliimpi malli on teknisesti samanlainen kun halvempi sony. Entäs plasmat, mitä mieltä olette niistä?
No ei se pelkkä MPEG4 tuo sitä hintaa. MPEG4 on terävpiirtoformaatin purkamista verten ja on hyvä olla kuhan lähetykset yleistyvät tässä. Tekniikkaan kannattaa kiinnittää huomiota. Liitännät, kuvansyöttö tekniikka, paneeli jne. En nyt suorananisesti sano että noissa esimerkeissäsi huono kuvanlaatu olisi, mutta en mene kyllä väittämäänkään että 46" thomsonissa, joka maksaa n. 1000e olisi hyvä kuvanlaatu, kun yleisestikkään kärjen tuntumassa pyöri. Tosin alhainen hinta voi johtua siitä, että Tekniikassa on kärvistelty (HDMI jne. ulostulot ja mm. tuo MPEG4 purku), joka ei kuitenkaan kommenttisi perusteella sinua haittaa. Kuitenkin suosittelen menemään mahdollisimman hyvin varusteltuun televisioon, jolla pötkit pitkälle viellä tulevaisuudessakin. On YLE jo alustavasti tehnyt jonkilaista sopimusta HD lähteyksistä n. 2015 vuodelle. Ja kun ajattelee ei siihne kovin kauan aikaa ole. Tosin eri juttu sitten meinaatko hommata 5v kuluttua uuden television? Mutta niinkuin taisin tuossa mainita, niin kannattaa katsoa LG:n, Samsungin ja Philipsin leiristä, kun siellä hinnat ovat ihan kohtuullisia ja saa kyllä kelpo pelin.
Kyllä olen päätynyt tähän http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...il&Selected=Specifications#tProductTabcontent malliin vaikka siinnä ei tuota mpeg4 olekaan. ostan kumminkin sitten myöhemmin kun todella hd lähetykset yleistyvät niin tallentavan hd digiboksin, jolla pystyy sitten hd lähetyksiä katsomaan.