Kone jumiutuu välittömästi, kun yritän katsoa elokuvia, pelata pelejä tai ajaa dxdiag:ia. Olen kokeillut laskea näytön kiihdytystä asteittain ja kaatuminen loppuu, kun poistan Directdraw ja Direct3d kiihdytykset. Laitehallinta ei näytä näytönohjaimessa olevan mitän ongelmaa. Näytönohjain toimi tässä kokoonpanossa Windows ME:n kanssa. Olen kokeillut poistaa mahdolliset vanhat näytönohjainajurit Driver Cleanerilla ja olen kokeillut useampaa nVidian ajuria, mukaanlukien tietysti uusimpaa. Käyttikseni on XP Pro servicepack 2 (Teki samaa myös SP1 kanssa).
Mulla oli juuri samanlainen ongelma FX 5500 kanssa, kone kaatui myös kun klikkasi jonkun videotiedoston kohdalle ja kone yritti ladata esikatselukuvaa. Ongelma ei minullakaan ratkennut ajureita vaihtelemalla vaan painamalla kortti kunnolla kiinni AGP-väylään, en tiedä miten ihmeessä se löystymään oli päässyt, mutta tämä ratkaisi minulla tämän ongelman.
itsellänikin on kyseinen näyttis (fx 5200) ja ei kyllä minulla ole jusähtynyt koskaa. voithan aina päivitää kaikki mahdolliset ajurit mitä on (emo,näyttis ja muut)