G315 ongelma

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Mendiota, Jan 22, 2011.

1. Mendiota

Mendiota Member

Trophy Points:
    11
    Tervehdys kansa!

Sain juuri uuden koneen, nimeltä HP G5240sc. Minua alkoi hermostuttaa, koska esimerkiksi pelaan WoW:tä tai Modern Warfare 2:tä, FPS pysyy vain alemmalla, WoW:ssä 20-40 fps, vaikka olen tehnyt kaikenlaista, Pystytahdistus on kyllä pois päältä, yritin toimia netistä, ohjeiden mukaisesti siltikään ei tapahtunut mitään. Kun on kyse korkeammasta resoluutiosta, sitä raskaampi ja enemmän jäljessä on, esim. 800x600 niin toimii ihan ok ja ei pätki, mutta 1024 tai 1980 niin nykii aika kunnolla... Alkoi jo hermostuttaa.. Yritin kellottaa tuota näyttöohjaimea RivaTunerilla, mutta ei näköjään ole vielä löytänyt sopivaa kellotusta minun näyttistä varten, vaikka päivitinkin jo uusimman RivaTunerin.

Elikkäs auttakaa minut jotta pääsisin loistavaan pelifiilikseen!
    Eli ongelmia ratkaisuun tai uuden näyttiksen paikka? Laittakaa myös linkkejä tai näyttiksen nimeä ehdotuksesi jotta pelit toimisivat loistavasti!

Koneeni tiedot:
    -HP G5240sc
    -Suoritin: AMD Athlon II X3 440 3.0 GHz
    -Muisti: 4 GB DDR3-1333, maks. 8 GB 2xmuistipaikka
    -Kiintolevy: 1 TB SATA II 7200 rpm
    -Näytönohjain: nVidia GeForce G315 1 GB

tästä löytyy myös linkki minun koneesta, http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/f...-4167862-4167870-4167870-4269956-4330176.html

p.s. näyttöni toimii BenQ 22''

2. Tshlaber

Tshlaber Regular member

Trophy Points:
    28
    Ei tosta näyttiksestä varmaan mitään irti saa, noi kun on jotain OEM malleja. Budjetti uudelle näyttikselle ois hyvä mainita. GTX 460 ois varma valinta, mut sit joudut vaihtaa powerinki kun ei noiden pakettikoneiden powerit jaksa tehokkampi osia.

3. Masazu

Masazu Regular member

Trophy Points:
    26
  4. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Juu eihän tuolla näyttiksellä kauheen raskaita pelejä pelailla tai yleensä mitään isoilla resoilla. Kyllä tolla silti pelaa, jos on vähän pienempi näyttö. Itse pystyin kyseisellä pelaan kyllä jopa Far Cry 2, oiskohan ollut mediumeilla ja 1366x768 resoilla ihan hyvin. En nyt täysin muista, kyseistä konetta kun en enään omista. Siis konetta jossa tommonen näytönohjain oli.

5. Mendiota

Mendiota Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksistanne. Elikkäs täytyisi lähtee ostamaan tuo GTX 460, onko todellakin tehokas ja uusi näyttöohjain, entäs sopisiko se hyvin tälle HP koneelleni?

Pitäisikö ostaa myös joku tehokas tuuletin + akku, ettei se tulis ylikuumenetuks? Löytyisikö joltaki hyviä neuvoja?

Kiitos!

6. Tshlaber

Tshlaber Regular member

Trophy Points:
    28
    Juu on se ihan tehokas, kaikki pelit saat täysille pyörimään. Tuolta jimmsisstä van toi halvin palit(149e) ja sitten parempi poweri(50e) . Näillä hintaa kertyy pari sataa. Onnistuuhan noiden vaihto itseltäsi ja olethan tietoinen siitä että takuu menee? Jäähy on näyttiksessä itessään ja se säätelee kierrksia sen mukaan miten kuuma sillä on, akkuuhan et pöytäkoneseen tartte ku johdolla virta tulee.

Share This Page