Eli siis mulla on kyseinen näytönohjain joka ei tahdo toimia... Pelaan jotain esim. HL2 niin kone boottaa eikä näyttöön tule mitää ennenkuin boottaan manuaalisesti uudestaan. Ja toinenkin ongelma; fps ei ole sitä mitä toivoin... Viime korttini oli GeForce 2 mutta kun päivitin tähän fps pysyivät samana. (GF2 reso 800x600 GF6800LE 1024x768 mutta jos laitan LEllä reson 800x600 fps laskevat entisestään). Mikä -ttu on vikana?
minkä valmistajan LE kortti sulla on? itelläni on Gainwardin 6800LE kortti, joka on viallisena tullut suoraan tehtaalta. enkä ole ainut kenellä tallainen tehdasvalmisteinen Gainwardin viallinen kortti on. löytyy satoja netti foorumeista. omat ongelmani ovat siinä että kun pelaan jotain uudempaa peliä esim. HL2 tai FarCry. niin näyttö menee virransäästö tilaan. ja kone pitää sammuttaa powerin virtanapista koneen takaa. jos omat ongelmasi ovat samoja ne saattavat johtua myös tästä. tai jostain aivan muusta. kerronpahan tämän vain että jos itselläsi on kaikki uusimmat ajurit. ei viruksia koneella. normaalit lämpötilat. uusin BIOS. kaikki mahdollinen yritetty eikä toimi, niin korttisi on viallinen. oman korttini vien myymälään takaisin, jos en saa uutta, lähetän kortin Gainwardille, josta pitäisi kaiken järjen ja lain mukaan saada uusi.
Vika on todennäköisesti näytön ohjaimen muisti piirissä. Ittellä on sama vika, tarttee viedä vaihtoon, näyttis. Kokeile ali kellottaa ohjain esim 200/500, normaali 300/700. Mulla ainakin pelitti hyvin monta tuntia, kun pelasin Men Of Valoria, paska homma kun saa maksaa täyden rahan eikä pelitä. Imuroi 3D Gurun sivulta 70.90 beta ajuri, niin ehkä saat pelit toimiin+ alikellotus. Sitten näyttis vaihtoon, onhan siinä 2v. takuu, jos eivät suostu vaihtaan vihjaise kuluttaja-asia miehellä, koska viallisia ohjain kortteja on lähtenyt tehtaalta miljoonia.
Lähinnä tulis mieleen tuo virtalähde... että riittääkö siinä puhti pyörittämään 6800 sarjan kortteja. Epäilystä lisää myös se että sulla oli ennen gf2 ja nyt 6800 niin voi olla että virta vaatimukset ovat hiukan eri luokkaa + konen kaatuileminen ja näyttiksen huono suorituskyky.
Höm, virtalähe riittää koska vaihdoin samalla kuin näyttiksenkin (450W), mutta kaikille joilla on sama ongelma _Gainwardin_ korttien kanssa (6800LE) on löytyny vastaus. Eli siis, joku peli esim. Counter-Strike: Source tunnistaa kortin niin että siinä olisi 16 renderöintiliukuhihnaa (kuin onkin, mutta kun se on LE limited edition, ne on rajotettu 8 tai 12 kortin mukaan). Siinä tapahtuu virhe että näytönohjaimelle lähetetään massiivisesti dataa jota se ei pysty käsittelemään. Loppuu tehot ja kone boottaa/näyttö menee virransäästötilaan. EDIT: Jotta saisit korttisi toimimaan, lähetä korttisi takaisin ostopaikkaan ja hommaa sama kortti (jos haluat) mutta uudenpaa mallia jossa tämä virhe on korjattu
juu paitsi että vaikka ne 16 liukuhihnaa pistäisikin käyttöön tästä kortista. ei siltikään pelitä. 3d mark03 menee kyl täydellisesti läpi melkeen 10 000 markilla. tuo vika ei johdu noista liukuhihnoista vaan viallisesta BIOSista. ja joissain korteissa viallisesta kondensaattorista. jotka on vaihdettu kortin rev. 2 versioon. uudemmassa LE versiossa on 12 liukuhihnaa valmiiksi käytössä. jotka omien tietojen mukaan toimii ihan hyvin. tosiaan, alikellotus auttaa kyllä. mut en ainakaan ite alkais sitäkään tekee vaan veisin suoraan kauppaan takaisin. niinkun teenkin tänään.
Ainakin MSI:n ja Gainwardin GF 6800LE:ssä on vialliset sarjat mennyt myyntiin.. vikana ilmenee et kone boottaa tai näyttö menee kesken kaiken virran säästö tilaan.. käy liikkeessä vaihtamassa kortti ehjään.
yeah,mulla oli gainwardin kortissa ihan sama vika. ite epäilin just tuota renderöintiliukuhihna-hommaa ja kun liikkeellä ei ollut antaa uutta korttia niin otin rahat takaisin ja ostin radeon 9800 pro:n vaikka onkin vanhempaa tekniikkaa
Miten on saatu 16 hihnaa käyttöön kun minä olen yrittänyt aina huonoin tuloksin (kauheat tekstuuri virheet). Minulla oli valmiiksi 12 hihnaa eikä pelitä.
Onkohan mulla tuollainen viallinen MSI Geforce 6800 Le? Kone buuttaantuu ja näyttö menee virran säästöön ja alkaa toimimaan vasta kun on käynnistänyt manuaalisesti! Kone on amd athlon 64 2800+, 450 w poweri! Tekee ton muuten ihan kaikissa peleissä!
tuo sama ongelma on sadoilla muillakin 6800LE kortin ostaneilla, niitä on lähteny vähän kaikilta valmistajilta viallisia kortteja markkinoille. ja tosiaan juuri tuo vika jos ilmenee ja poweri on 400W tai yli niin on kortissa vika. nuo renderöinti/pixeli liukuhihnat eivät ole mitenkään tekemisissä vian kanssa vaan se johtuu viallisesta BIOSista ja viallisesta kondensaattorista. nuo liukuhihnojen käyttöön otto on ihan tuurista kiinni, joissain korteissa ne saa kaikki käyttöön joissain ei. tuuria on myös se että saa toimivan kortin ostettua. Gainward on itsekkin tuon vian ilmoittanut ja varmaan muutkin valmistajat. se siinä vaan on että valmistajat eivät tee mitään jo olemassa olevien korttien hyväksi vaan niillä voi heittää vesilintua. Gainwardilta tullut uudempi versio kortista joka toimii ilman ongelmia. oon koittanu omalla koneella kahdella LE kortilla joista toinen toimi(kaverin kortti). oma on viallinen, joka on tällä hetkellä testauksessa myyjällä. hyvä tyyli saada paikan laatu/luotettavuus selville. koska itse tiedän, että kortti on viallinen. vaihtamaan ne kannattaa mennä, tai hakea rahat takaisin.
Mä kävin vaihtamassa täysin modautuvan Gainwardin 6800LE:n tuossa muutama viikko sitten Mikromajaan minkäs muunkaan kuin Black Screen- ongelman takia, ja sain tilalle 12x1.6 modautuvan kortin. Noin viikon toimi kunnolla mutta nyt tulee taas Black Screenejä ihan joka pelissä parin minuutin jälkeen. Täytyy varmaan venailla syksyyn että saa kesätyörahoilla ostettua jonkun muun kortin. Vaikka se biossipäivitys tulisi niin en kumminkaan osaisi sitä tehdä, eikä ainainen korttien kiikuttaminen vaihtoon kiinnosta. Harmittaa aika paljon.
kannattaa kysästä sieltä liikkeestä mihin kortin vie vaihtoon että onko se uusi kortti revisio 2 tuosta LE mallista, eli siis onko se uutta valmistuserää tehtaalta, eikä sitä samaa vanhaa viallista sarjaa, nuo revisio 2 kortit toimii kaikki. ainakin jos kortti on Gainwardin. ja jos Gainwardin valmistajiin on uskominen. ja niissä pitäisi tuo modautuvuus olla myös parempi. yleensä viallisista korteista saa kaikki liukuhihnat sun muut käyttöön, kun taas ns. toimivista saa nuo 12/1.6
eiköhän tää kortti ole juuri kakkosrevikkaa kun oli jo kaupasta ostettaessa 12x1,5 kun taas vanha oli 8x1,4. Vai? GNT:n varastosaldo Mikromajan sivuilla näyttää näiden korttien kohdalla nyt kuutta. Voishan tuota kokeilla vielä vaihtaa sitten kun seuraava erä on saapunut, josko onnistaisi. Onnistuukohan rahojen takaisin saanti kun ostin kortin konepaketin yhteydessä, ja muutama kuukausi sen jälkeen kävin siis vaihtamassa sen "toimivaan" samanlaiseen? Eikös nuo tommoset "rahat takaisin" jutut ole yleensä vain muutaman viikon kestoisia. Näinhän voisi keplotella itselleen aina uuden kortin kun vanhasta alkaa loppumaan potku.
onko noita vikoja myös gt sarjan korteissa,mitä mieltä tosta, ASUS GeForce 6800 GT 128 Mt AGP, hinta 300€
no eipä sitä tiedä että onko se revisio 2:sta muuta kuin siitä että revisio 2:ssa on isompi kondensaattori kortin kulmassa kuin ykkösessä. onhan noita 12 liukuhihnan mallejakin ollu myynnissä jo jonkun aikaa. ja eipä noita vikoja ilmene kuin LE korteissa. tuo hinta noissa Asustekin korteissa vaan hiukan pistää miettimään. ja juurikin tuota muutaman viikon aikaa tarkoitin tuolla "rahat takaisin" jutulla. ei siitä mitään saa jos parin kuukauden päästä vasta vie takaisin. paitsi tietty takuuhuollon. huomattu tällä kortilla sentää Jimm's PcStoren laatu/luotettavuus... reilu viikko sitten viety kortti sinne vaihtoon ja selitetty tuon taivaalisia tuosta kortista, eivätkä ymmärrä vieläkään että kortti on viallinen, vaan väittävät että virtalähteeni on liian huono.(400W Nexus) paketissa lukee että minivaatimus 300W. ja Jimmsiläiset väittää että minimi on 450W. kaverilla sama kortti toimii moitteettomasti 350W powerilla ja myös mun koneellani. huhhuh...
Nyt kyllä Jimm's PcStore tipahti todella alhaalle silmissäni. Jos ne kehtaavat väittää poweri vikaa niin eipä niillä ole tietoa tai sitten siellä on idiootteja töissä. Testeissä Nexuksen 350 wattinen malli on pyörittänyt kokoonpanoa ilman mitään ongelmia jossa näyttiksenä 6800 Ultra. Joten luulisi tuon 400 wattisenkin pyörittävän LE mallia! Ja jos siitä lähdetään niin tuo nexuksen 400 wattinen malli pistää todella pahasti turpaan monia virtalähteitä jotka ilmoitetaan 450 wattiseksi. Luulisi niiden siellä tietävän että ILMOITETTU wattimääräkään ei kerro välttämättä mitään (vrt. 500 wattiset ping-pong powerit). Ja eiköhän kortinvalmistaja tiedä vähän tarkemmin virtalähdevaatimuksen kun oikeastaan kukaan muu henkilö (ellei kyseessä painovirhe mutta 450 warttia kuitenkin todella paljon yläkanttiin)!
Joo mulla on toi Nexusen 450 w poweri ja MSI Geforce 6800 LE. Sain ton siis konepakettina ja kun piuhat oli kiinni ja iskin ekana Far cryn sisään niin toimi hyvin ekat 5 minsaa ja sit tuli black screen! Enpä ainakaan usko että se on tuosta poweristakaan kiinni! Pitää viedä kone takuu huoltoon ja käskee niiden vaihtaa tuo kortti uudempaan! Mun mielestä mikään muu ei oo ärsyttävämpää ku uus kone ja näyttis tohjona jo paketista ottaessa! Per....!!!