GeForce 7600, rikkikö?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by AmkUrpo, Jun 15, 2006.

1. AmkUrpo

AmkUrpo Member

Trophy Points:
    11
    Hej minun uudehko NVIDIA GeForce 7600 Gt on alkanut ottamaan päähän, kotelo on auki ja meteli on ilman mitään tehorasitustakin (sarjassa notepäd auki) aivan käsittämätön... Tuuletin ilmeisesti pitää ääntä, mutta ääni eroaa normaaleista tuulettimista... se on jotenkin kohinaa (kuulostaa vähän moottorisahalta) voluumi siinä on luokkaa 3-5 kertaa vanhan radeon 8500:seni. Varsinkin kun koneen käynnistää on meteli jopa 2x perusmeteli.

Ostin näyttiksen verkkokaupasta, olen kuullut että sen palautus tulee maksamaan minulle rahaa jos tuotteessa ei olekkaan vikaa. Voiko tuo käsittämätön meteli olla "vakio-ominaisuus" vai uskallanko viedä sen takaisin kauppaan?

Kokemuksia kaltaisten korttien metelistä? Miten tietäisi varmasti että kyseessä olisi valmistusvika?

kiitän jo etukäteen avustanne! :)

Last edited: Jun 15, 2006
  2. hanMIES85

hanMIES85 Regular member

Trophy Points:
    26
  3. xXx

xXx Regular member

Trophy Points:
    26
    itse en kyllä rupeaisi takuunalaiseen korttiin vaihtamaan mitään. ensinnäkin se on turha kustannus, soita sinne verkkokauppa.comiin ja kysy asiaa. tuskin tuollainen meteli on normaalia.

4. wiggerman

wiggerman Member

Trophy Points:
    11
    Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on kahden viikon palautusoikeus: "1.10 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin Verkkokauppa.comiin."
    Itse ainakin hommasin uuden tuulettimen koska pidin vakiotuuletinta mölisevänä (siinäkin tais muuten olla sellanen rahiseva ääni).

Last edited: Jun 17, 2006
  5. Lemmy

Lemmy Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on samanlainen ongelma GeForce 6600 ja epäilen että näytönohjain myös ylikuumenee. Pelatessa näyttiksen tuuletin rupee pitämään järkyttävää huutoa ei tosin aina, ja enemmin tai myöhemmin kone kaatuu.
    Näytönohjain on n. vuoden vanha ja oon jo harkinnu uuden ostoa. Mitä ootte mieltä voisko olla ylikuumenemisen aiheuttamaa toi koneen kaatuminen? Ei melkein ikinä kaatunu windowsissa.

6. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Nimenomaan se juuri ne luultavasti aiheuttaakin, Huom vrt. windows käyttää 2d tilassa huomattavasti vähemmän resursseja -> pysyy viileämpänä.

Share This Page