Gentoo doxygen asennusongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by rainerb, Nov 23, 2006.

  1. rainerb

    rainerb Member

    Joined:
    Nov 23, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Huomenta. Olen asentamassa GENTOO stage3:sta, mutta huonolla menestyksellä. Vaikka olen yrittänyt lukeamanuskat edestakaisin, ei ongelma aukea, koska minulla ei ilmeisesti ole vielä rittävää kokonaiskuvaa systeemistä.

    Ongelmana on juuri tällä hetkellä doxygenin puuttuminen. Kaikki kde-asenukset tökkäävät siihen, ja myös 'emerge doxygen' kaatuu samaan doxygenin puuttumiseen viittaavaan virheeseen! Ilmeisetsi liittyy jotenkn 'net-analyzer/net-snmp-jotakin' virheeseen. Virheilmoitus on tämä:



    *Building HTML documentation
    srcdir=. doxygen ./doxygen.conf
    /bin/sh: doxygen: command not found
    make: *** [docsdox] Error 127

    !!! ERROR: net-analyzer/net-snmp-5.2.1.2-r1 failed

    Call stack
    <jne jne>



    emerge --sync on ajettu, ja monta muuta loogiselta vaikuttavaa vaihtoehtoa, mutta en pääse eteenpäin asennuksessa.

    Mikä avuksi?
     
  2. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokeile ekana "emerge -s doxygen" jos siellä on vanhempi versio niin koita asentaa se. Toinen vois olla että optimoinnit on liian tiukalla. "revdep-rebuild" korjaa rikkoontuneet kirjastot. Jos oot muuttanu use asetuksia pitäs ajaa "emerge -avN world"
     
    Last edited: Nov 23, 2006
  3. rainerb

    rainerb Member

    Joined:
    Nov 23, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jep. Doxygen ei ole lainkaan asennettu - ei uutta eikä vanhaa.

    Ajoin 'emerge --update --deep --newuse world' ja sen jälkeen 'emerge --depclean' mutta ei vielä mitään. Mielenkiintoista oli, että revdep-rebuild ei ollut asennettu, eli gentoolkit ei ollut asennettu! Missä tämän asennusoptio määritellään?

    Alkuperäisessä asennuksessa yiritin aluksi konffata kernelin käsin, mutta koska minä en ole tarpeeksi tietäväinen, niin päädyin lopulta automaattiseen konffaukseen. Olisiko tämä voinut jättää jotain jäännösromua järjestelmään, ja automaattinen konffaus ei olisi osannut asentaa kaikkea?

     
  4. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kokeileppa palata asennuksessa hieman taaksepäin ja purkaa stage3 tarball uudestaan roottiin jos vaikka auttaisi ongelmaan.
     
  5. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kun en nyt ymmärtäny, että asentuko se doxygen. Lueskelin noita bugilistoja niin emerge doxygen oli ratkaisu. Kokeilitko niitä eri versioita. Ei kannata koko järjestelmää päivittää jos ongelma on vaan yhdessä paketissa. http://live.gnome.org/JhbuildDependencies/Gentoo toi on gnomelle mutta sama virheilmoitus.

    Joskus kun itse oon gentoota asennellu, niin kaksi tärkeää pakettia mitkä on pitäny ite asentaa on libtool ja gentoolkit eli emergeä peliin.
     
    Last edited: Nov 24, 2006
  6. rainerb

    rainerb Member

    Joined:
    Nov 23, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Doxygen ei asentunut.

    Gentoolkitin puuttumisen minä huomasinkin - libtoolia en vielä. Kokeilenpa sitä kun pääsen koneen ääreen.

     
  7. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Tarvitaanko doxygen pakettia? Itselläni sitä ei ole asennettu.
    Aloita KDE asennus vaikka emerge -pv kdebase-startkde kde-i18n konqueror kicker ark konsole ksysguard. konsolessa sitten loput mitä tarvit KDE systeemistä. kaikkea ei tarvii asentaa - kestää vaan jumalattoman kauan. Gentoo on mulla nytkin pyörimässä ja KDE:tä käytän.
     
  8. rainerb

    rainerb Member

    Joined:
    Nov 23, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No niin. Libtool puuttui myös mutta asentui OK.

    Sen sijaan "emerge -pv kdebase-startkde kde-i18n konqueror kicker ark konsole ksysguard" ei asennu. Jo kdebase-startkde kaatuu ja nyt ihan uuteen virheeseen.

    Todella rasittavaa. Taidan vielä kerran aloittaa asennuksen puhtaalta pöydältä kernelistä alkaen. Jos vieläkään ei lykästä, niin pitää katsoa joku muu "idioottivarmempi" distro. Minulla ei ole yksinkertaisesti ole aikaa tällaiseen.

    Kiitos avusta kuitenkin ja toivotaan, että nyt onnistuisi...
     
  9. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Oletko saanut käännettyä jo qt ja kde-libs kirjastot? Noita käyttää kaikki KDE ohjelmat. Itse käänsin tänään x11-libs/qt-3.3.6-r5 ja yöllä olisi tarkoitus kääntää uusin kde-libs. qt-4.x ei tarvitse eikä kannata asentaa.

    /etc/make.conf asetukset pitää olla oikein... tarkista, että ei vaan ole o (o-kirjain) kun pitäisi olla 0 (nolla) ym typoja. Samoin että käytettävä profiili on oikea. ufed autaa USE flag asetuksissa.

    Kyllä minulla asennus sujui ihan helposti. Yksi vaihtoehto on ladata Gentoon 2006.1 Package ja asentaa binaareista. Käännellä voi sitten myöhemmin. Hyvä ja nopea tapa saada Gentoo kone pystyyn. Ja se graafinen installointi-ohjelma ei toimi. Suosittelen Gentoo 2006.1 Universal install CD:tä. Kopsaa kaikki paketit jollekin levylle ja lue emergen dokumentoinnista miten binääripaketit asennetaan.

    KnoppixCD on myös hyvä vaihtoehto asentamiseen. Siihen löytyy myös ohje Gentoo sivuilta.
     
  10. rainerb

    rainerb Member

    Joined:
    Nov 23, 2006
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No niin, joulu on mennyt ja kaikki muut kiireet - meille mm. syntyi tyttövauva tässä välissä - ja pääsin taas Gentoon kimppuun. Asensin kaiken taas alusta, ja tällä kertaa kaikki meni OK. Vahingosta viisastuu, ja minä alan olla tosi viisas. Olihan siinä jotain muutakin syytä - olin asentanut 32-bittisen version 64-bittiseen AMD:hen... :-(

    Graafinen käyttiskin asentui lopulta, ja kone pysyy pystyssä. Jee.

    Nyt minä tappelen 32-bittisten ja 64-bittisten kirjastojen sekaantumisella. Eräs valmisohjelma yrittää käyttää vääriä kirjastoja. Mutta siitä lisää toisessa säikeessä, jos ei ratkaisu löydy.
     

Share This Page