keskustelualueelta ei löytynyt mitään aihetta vastaavaan, joten avaan uuden threadin tällekin. näyttis on siis geforce3 ti200 sisältäen DVI- ja TV-OUT -liitännät. nyt haluaisin kuvan telkkuun ja asiaankuuluva S-VHS-kaapeli on hommattu sekä uusimmat ajurit nvidian sivuilta (66.93) hankittu. kun pitäisi saada valittua tv näyttötilaksi, eipä onnistukaan: koko hommaa ei siis pääse säätämään. kun ruksasin vianmääritys-välilehdestä "järjestelmään kytkettyä televisiota ei tunnisteta" tms. kohdan, tuli ko. ruutu esille, mutta silti homma ei toimi normaalisti. apua siis kaivataan! VGA-näyttönä samsung sekä tv:nä samsungin laajakuva. vika ei ole tv:n päässä eikä siis kaapelissa, vaan joko kortissa tai ajureissa.
jea, eipä toiminut sen paremmin. jotain väriä telkkuun tuli, mutta kun sen tv:n valitsee, niin se kuva siirtyy vga-näyttöön valitulla resoluutiolla.
Eli twinwiew ja klooni tila on kokeiltu jo? Mulla ainakin nvidian ajurit tunnistaa television kun laittaa pelkän s-video kaapelin korttiin kiinni vaikka se ei olisi kytketty televisioonkaan. Ja mulla myös Samsungin laajakuva, ja hyvin pelittää.
en saa valittua tota kloonitilaa mistään, tai siis sitä koko nView valikkoa ei ole mistä niitä sais säädettyä, kuten tuo kuvakin osoittaa. se siis ongelma onkin.
Kokeile asentaa NVIDIA ForceWare v56.64 ajurit. Vois olla paremmat tolle geforcelle.. Tai sitte kokeile jotaa Detonaatoreita. Mulla on toi sama kortti ja samat ajuritki, mut toimii ihan hyvin toi tv-out. Tosin cloonitila on mahdottomuus saada päälle.
Kellon vieressä oikeassa alakulmassa pitäisi olla nvidia settings kuvake jota klikkaa oikealla hiiren napilla ja sieltä nview display mode ja clooni tila päälle ja jompikumpi asetuksista käyttöön.. ainakin uusimmilla ajureilla pelittää hyvin. Ja jos siellä oikeassa alalaidassa ei ole nvidia kuvaketta niin katso startup systeemistä nvidia kuvake hommmeli ja anna sille lupa lataantua koneen käynnistyksen yhteydessä.
Voi kun pointti tulisi selväksi... samaa ajattelen myös minäkin eli tsekkasitko sen startup jutun? Mulla vanhoilla Nvidian korteilla oli sama ongelma eli ei näkynyt klooni tilaa ollenkaan kunnes äkkäsin system mechanicsin startup systeemistä nvidian ohjelman joka oli kieltotilassa eli ei lataannu työpöydän yhteydessä. Ja kus kummaa annoin luvan sille ja klooni tila tuli näkyviin. Mutta selvittele sitten yksikses asiaa ku kerran näsäviisastelet.
Mulle kanssa tuttu ongelma, eli tässä kyseisessä gf3ti200:ssa ei saa kloonitilaa päälle. Ei yksinkertaisesti löydä kahta näyttöä. Mua kiinnostaisi tietää mistä tuo "system mechanicsin startup" löytyy ja miten sen kieltotilan löydän sieltä. Tätä samaa näytönohjainta on käsitelty jo toisessakin ketjussa ja musta tuntuu, että toi neuvo on ainoa mitä ei ole tullut kokeiltua. Neuvoja, pliiiis! Viimeistään huomenna meen muuten ostamaan kokonaan toisen näytönohjaimen.
en nää siinä mitään näsäviisastelua sanoessani, että sitä display mode -välilehteä ei edelleenkään näy tuolla nvidia-kuvakkeen valikossa tai missään muuallakaan. sen sijaan olisin erittäin kiitollinen, jos noita jälkeen näsäviisasteluni sanomiasi ohjeita tarkentaisit.