Eli clubin kortti käytössa ja ongelmaksi on muodostunut täältä sivuilta katsomani tv-out oppaan säädöt nvidian kortille. Ensimmäisellä kerralla kun asensin ajurit ja kortin tv-out oppaan mukaan kaikki toimi niinkuin pitääkin,mutta sitten huomasin eräällä elokuva katselu kerralla missä käytin tekstityksiä bsplayerilla ei tekstit näkyneetkään no eikun säätämään overlay asetuksia bs-playerissa,ei apua. sitten huomasin,että kortin asetukset muuttuneet(siis niistä tv-out oppaan asetukset pois)ja nyt kun yritän niitä laittaa niin ei suostu "pysymään"vaan aina esim.koko näytön videossa kuvan peilaus hypännyt siihen toiseen asetukseen jne.ekalla kerralla kun asensin niin kaikki toimi jo niin kuin pitikin tv-out oppaan mukaisesti,mutta nyt tosiaan ei suostu pitämään niitä asetuksia mitä määrään vaan aina hyppää pois. missäköhän muualla vika kuin käyttäjässä kokeilin jo josko ajureiden vaihto auttaisi ,mutta ei. coolbits myöskin asennettuna,voiko häiritä? Ja unohtu vielä mainita,että s-videon kautta televisioon kuvaa siirrän,eli muuten kaikki kyllä toimii ihan ok,mutta ei vaan saa asetuksia tv-out oppaan mukaan pysymään,minkä mukaan toimi täydellisesti.
Ärsyttävä ongelma. Itselläni toimi kun vaihdoin rekisteristä yhden arvon. Ohjeita löytyy http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t3190.html
Kiitos neuvosta,mutta en löydä rekisteristä mitään antamillani arvoilla. videoborder jne. Itse en löytänyt näitä nv36zoran rekistereitä millään. voi olla,että minulla eri nimisiä. voitko tarkentaa miten itse ratkaisit ongelman?
hain rekisteristä videoborder hakusanalla. Muutin NV36ZORAN.625@50Hz.videoborder arvoksi 01 00 00 00. Katso että muutat CurrentControlSet arvon etkä esimerkiksi ControlSet1 tai ControlSet2 Ilmeisesti toi NV36ZORAN.625@50Hz.videoborder näkyy vasta kun on muokannut säätöjä fullscreen moden ollessa päällä. Eli katso esimerkiksi jotain leffaa ja säädä tvoutputista hieman zoomia pienemmälle.
okei,sain arvon vaihdettua. mutta ei vieläkään bsplayerillä tekstejä tv:n kuvaan. ja näyttis ei pidä asetuksia joita säädän. esim.videon päällekkäisten tasojen säädössä,kun säädän arvoksi "molemmat",niin koko näytön video kohdassa arvo muuttuu myös "molemmat" vaikka se pitäisi saada pysymään kuvan peilauksessa. kumma juttu,että esim.vlc:llä saan tekstit näkyyn,mutta en bsplayerilla. olen bs:n valikoista yrittäny säätää tekstit näkyy sen overlay komennolla,mut sit hävii loputkin tekstit,eli kun se ei ole päällä,näkyy tekstit tietokoneella,mut ei tv:ssä ja kun käskee piirtää tekstit over- laylle sit hävii myös tietokoneen näytöstä,josta olen tullut siihen päätökseen,että vika ois näyttiksen asetuksissa. ehdotuksia?!
Huomasin saman. Tuo rekisterimuunnos vaikutti vain tohon kuvan zoomaamiseen ja liikutteluun tv:ssä. Muut arvot eivät näköjään pysy, mutta mitä tohon ongelmaasi tulee, niin en usko että vika on niissä päällekkäisten tasojen säädössä. Mulla näkyy bsplayerissä tekstit vaikka ne olisi molemmat both. Zoomit molemmissa minimissä. Testailin tota vähän ja mietin oisko sulla se zoom jossain muussa kohdassa kuin siinä outissa eli ei zoomia. Ja jotta tekstit näkyis myös telkkarissa muista laittaa se raksi bsplayerissa siihen et näyttää tekstit overlay tasolla.
kun pistän bsplayerissä ruksin overlay,niin ei auta. ei tuu tekstiä näkyviin tv:ssä joskus muinoin tuli. ilman sitä bs:n overlayta teksti näkyy tietokoneen ruudulla,mut kun sen ruksin pistän niin ei näy tietokoneenkaan ruudulla enää. en tajuu mistä mättää,jotenkin vaan noi kortin asetukset mietityttää...
Veikkaan että ei näy siksi että sul on sitä zoomia päällä jolloin alhaalla olevat tekstit leikkaantuvat pois.
Jees,kunnossa on taas. Renderöinti asetuksissa oli vähän häikkää,pistin wmr9 renderless niin rupes pelittää toivotulla tavalla,vaikka olin jo ennenkin sen tehnyt ja kokeillut eri arvoja,mutta nyt natsahti kohdalleeen. kitos vastauksista.