eli miten ihmeessä mun koneen GHz vaihtelee? välillä se on 1,99 tai 1,79 tai 994GHz mulla on kyl vista transfarmation 8 alla.. onko se vakavaa?
Mistä katot näitä arvoja? Nuo on kyllä aika isoja heittoja jo, että jos ne on todellisia niin silloin ei kyllä prosessori voi hyvin. Kattele myös lämpöjä. Toisaalta 994Ghz on semmonen määrä että taitaa jossain mättää ja aika pahasti vai tuliko kirjoitusvirhe? Mutta, jokatapauksessa jossain mättää ainakin jossain määrin. Joko softa jolla tutkit näitä on aivan sekaisin tai prosessori vetelee viimeisiään. Tokihan prosessorin taajuus vaihtelee mutta jo 200Mhz:n heitto on jo semmoinen, että jotain on pielessä, nimittäin heitot on yleensä muutaman Mhz:n luokkaa ja nekin johtuvat osaksi softan arvioinnin epätarkkuuksista ja nipusta muita tekijöitä. Mikähän mahtaa olla alkuperäinen taajuus prosessorissa? On tietenkin aika epätodennäköistä että jokin softa saisi prossun kellot sekaisin, joten itse en ainakaan usko että tuolla Vista transformation pack:lla olisi jotain tekemistä tämän kanssa, varsinkaan kun sen tarkoituksena ei ole missään vaiheessa manipuloida muita koneen komponentteja . EDIT: VIRRRHE
Onko prosessorin virransäästöominaisuudet käytössä? Nuohan tiputtelevat mm. kellotaajuutta, kun koneella ei tehdä mitään erityisempää tehoa vaativaa.
Jos on kannettava, tuo on ihan normaalia, jopa välttämätöntä. Biosista löydät säädöt, amd:lla cool'n'quiet, yleisesti speedstep.
Sinulla on AMD cool and quiet päällä biossissa. Tämä toiminto laskee prosessorin voltit ja kertoimen pieneksi kun prosessoria ei tarvitse käyttää. Elikkä tämä pitää koneen viileenä kun sitä ei käytetä.
Ihan hyvä tietää tämmösestäkin ominaisuudesta mutta nikozjr sanoi, että alkuperäiset kellot olisivat 1,79 Ghz, mutta kuitenkin ekassa postissaan sanoi myös, että kellot saattavat olla välillä 1,99 Ghz. Taajuuden nouseminen yli alkuperäisen tuskin johtuu tästä cool'n'quiet -ominaisuudesta?
juu eli sinulla on se C'n'Q päällä ja koneesi kellotaajuus on 2 ghz, se laskee siis kellotaajuutta esimerkiksi kun surffailet netissä mutta kun pelailet pelejä se nousee 2ghz. Eli kaikki kunnossa ja niin kuin pitääkin.