Eli hankin uuden Samsungin UE40D6757 telkkarin ja ongelmaksi muodostui se, ettei näytönohjaimeni tunnista tätä. Vanhan tv:n tunnisti ongelmitta, mutta uutta ei suostu löytämään. Olen tutkinut Nvidia controlpanelit ja tehnyt pakotettuja etsintöjä sieltä, mutta ei. Emolevyn oma näytönohjain tunnisti tv:n hdmi-piuhalla, joten vika lienee juurikin GTX 460:ssa. Mitä asetuksia voin vielä tutkia ja onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Ihmeelliseltä tuntuis se, etteivät laitteet olisi muka yhteensopivia tms.
Löytääkös Windows sitä näyttöä? Jos sulla on Win7 niin työpöydällä "näytön tarkkuus" ja kokeile sitä "havaitse" nappia jos sitä ei ole siinä näkymässä..
Joo olen yrittänyt tuotakin, mutta sanoo vain, että "ei havaittuja näyttöjä". Alkaa epäilyttää, että olisko mennyt tuo hdmi portti kortista rikki.
Sulla on vissiin se MiniHDMI to HDMI kappale siinä välissä? Sekin voi olla rikki tai sitten kuten sanoit että oisko itse kortissa jotain häikkää.. Tietenkin kannattaa kokeilla paria eri ajuria jolloin voidaan sulkea ajurivika pois jne.
Kävin ostamassa uuden adapterin väliin ja mikään ei muuttunut. Jotenkin tuntuisi kyllä kummalliselta, että juuri samana päivänä kun vaihdan tv:tä niin menee näyttis rikki. Pakko varmaan olla kiinni jostain asetuksista.
jos kerran vanhalla tv:llä toimi niin luulenpa et vika on ennemminkin siinä uuden tv:n asetuksissa tai niissä hdmi porteissa.(pystytkö testaamaan niitä jollain toisella laitteella),oletko käyny siellä menussa katsomassa tai oletko kokeillu TV:ssä eri HDMI paikkaan kytkeä ?
Olen koikeillut kaikkiin portteihin, ps3 toimii ongelmitta ja samoin ulkoinen digiboxi. Mutta kokeilin myös laittaa koneen emolevyn integroidun näyttiksen hdmi-porttiin kiinni, niin silloin näkyi kuva ilman ongelmia tv:ssä. Eli vika tuntuis kuitenkin olevan näyttiksessä. Juuri päivittelin näyttiksen ajurit ja vielä audio-ajurit myös ja mikään ei muutu. Kone ja tv ovat täydellisen tietämättömiä toisistaan.
Kokeilinpas myös aikani kuluksi liittää tietokoneen oman monitorin näyttiksen hdmi-porttiin adapterin avulla. No monitorikaan ei suostunut kuvaa näyttämään, eli olisiko se näyttiksen hdmi-portti nyt sitten tosiaankin rikki? Lueskelin dvd-plazasta, että hdmi-portit ovat herkkiä meneen rikki jos virta päällä irrottelee ja kytkee niitä.