Gigantin mainonta

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by S-Man, May 6, 2006.

1. S-Man

S-Man Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitä olette mieltä Gigantin mainonnasta? Esim. uusimman mainoslehdykän kannessa olevan "799-paketin" sisältämä GeForce 6200LE väitetään pyörittävän vaivatta uusimpia pelejä. Mielestäni tämä täyttää jo kuluttajan harhautuksen kriteerit...

2. Miitti

Miitti Regular member

Trophy Points:
    46
    Mielestäni harhautetaan liikaa. Kyllähän se niitä voi pyörittää, mutta grafiikat aivan nollassa.

3. jhvisto

jhvisto Regular member

Trophy Points:
    26
    niinhän se on, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.. :D ikinä ei kannata mitään pakettikoneita ostaa, vaan osista ja kasata itse, tietääpä ainakin mitä sisältää ja saa henkisen tyydytyksen ruuvatessaan osia vimma päällä kiinni.. :D

4. Undercova

Undercova Active member

Trophy Points:
    66
    Ainahan noissa pakettikoneissa lukee jotain "Tehokas kone vaativallekin pelaajalle" tms, vaikka niillä ei D3:ssa saa medium asetuksilla 20fps enempää, tosin tuolla 6200LE ruoskalla tuskin sitäkään

5. Peppi_

Peppi_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Mut eihän mainosmiehet voi tietää mikä pyörii milläkin :)
    Mutta siis jos ei itse tiedä ja haluaa asiantuntevaa palvelua, niin tavaratalot ja gigantit ei sitten ole ehkä se oikea paikka ostaa. Järkeä saa käyttää.

6. peex

peex Regular member

Trophy Points:
    26
    Gigantti, Anttila ja muut suuremmat firmat on hyviä esimerkkejä siitä kuinka tietämättömiä asiakkaita koitetaan kusettaa.

7. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Trophy Points:
    46
    Ainoa pakettikone mikä meillä on ollut oli isän vanha 386:n, jolla oli hyvä pelata jotain nibblesia tai jokeripokeria. Sen jälkeen olen aina ostanut osissa (kiitos kaverin väliintulon) ja aina on voinut olla tyytyväinen. Hinta-laatusuhde paremmin kohdallaan kuin paketeissa. Imo kaikkien suurien ketjujen "superhalvat ja tehokkaat" paketit ovat loukkaus koneenostajia kohtaan. Ja usein myyjät eivät vielä tiedä hittoakaan niistä koneista. Osta siinä sitten hyvä kone...

8. jva

jva Regular member

Trophy Points:
    26
    Onhan gigantissa 30 päivää rahat takaisin takuu. en tiedä koskeeko se normaalisti tietokoneita jos käytetty, mutta jos annetaan ymmärtää enemmän mitä kone pystyy tekeen niin kyllä se on oikeuttaa kaupan purkuun. luulisin... kuluttajasuojasta voisi joku kysellä.

9. eekoo

eekoo Regular member

Trophy Points:
    26
    Niinhän se menee että jos on vähänkään taitoa tai aikomusta alkaa itse kopan sisällä koluamaan kauppojen jälkeen niin pakettikoneista pysyy suosiolla kaukana. Korkeintaan työkäyttöön tai muorille netin opetteluun.

10. jva

jva Regular member

Trophy Points:
    26
    jos tarvitsee perus koneen (ilman uudempien pelien pelaamista), niin kyllä se paketti vehje riittää. ja aito
    windows valmiiksi asennettuna halvimmissakin paketeissa.
    edit.: mutta ei kannata maksaa siittä pelikoneen hintaa ;)

Last edited: May 8, 2006
  11. Miitti

Miitti Regular member

Trophy Points:
    46
    Miksei voisi? Onhan nekin jotain ihmisiä millä varmasti kotonakin on tietokone missä voi ihan hyvin testata toimiiko vai eikö ettei kirjoita mainoksiin paskaa.

12. Mummy

Mummy Active member

Trophy Points:
    66
    Toi o niin laaja käsite ettei tost o perjaattees mitää valittamist.
    Suurin osa varmaa käsittää täst et tarkotetaa myyntipelei suuril garfiikkavaatimuksil mut miksei täs voi tarkottaa myös iha java/muut pientarpeisii netti pelei joita putkahtaa tuon tuosta?

Jos meinaa konet ~500€(esim: netti/tv-nauhotus) ni tehokkaama konee saa kyl ku ostaa pakettikonee. Sit jos kunno pelikonet meinaa ni sen kyl kannattaa kasat itte...

13. Camee

Camee Guest

Pari sanaa pakettikoneista. Muistelen Gigantin myyneen myös HP:n koneita, voin olla väärässäkin, kun noita mainoksia satelee postiluukusta pilvin pimein. Itselläni on HP:n 3000-sarjan pakettikone ja olen koneeseen erittäin tyytyväinen. On Athlon 64 prosessori, jonka kellotan ohjelmallisesti 3800+:ksi. Samsungin muistit, jotka pyörivät 230Mhz:n FSB:llä. Kaikki muukin tuntuu olevan laatutavaraa näyttistä ja kiintolevyä myöten, laatumerkkejä molemmat.
    Itse en ostaisi kuitenkaan 500 euron pakettia, sen verran on näistä koneista kokemusta, mutta kun laatukone sattuu tarjouksessa kohdalle, niin mikä ettei. Itse kasattavista osista ei useinkaan tarjouksia ole näkynyt.
    Monia vuosia vannoin itse kasattujen koneiden nimeen, mutta ikä on tehnyt tehtävänsä kohdallani ja kasaamiset saavat jäädä nuorempien tehtäväksi.
    Pahoitteluni, jos viestini ei ollut sopiva tähän ketjuun.

Niinpä tietysti, tärkein jäi sanomatta: Ostin koneeni tarjouksesta.

Last edited by a moderator: May 8, 2006
  14. juhha84

juhha84 Active member

Trophy Points:
    66
    Camee toi on totta kyllä mitä sanoit mutta ootko kattonu yhtään että minkä hintaiseksi olis tullu kasata vastaava paketti ite? veikkaan että vaikka kone on ollutkin tarjouksessa niin ei se ainakaan edulissemmaks oo tullu. ainoita pakettikoneita mitä mä oon itse nähny hyvällä hinta/laatu suhteella on ollu lidl:issa, mutta tuntien lidli:n laadun en siltikään ostaisi konetta halpahallista.

15. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Tuo on aika yleinen käsite, jota moni ei viitsi edes tarkistaa. Oletetaan vain huhujen ja mutujen perusteella että asia on näin.

Itse tein n. vuosi sitten pienen tutkimuksen asiaan liittyen. Otin summan mutikassa 3 eri pakettikonetta, katsoin mitä ne sisälsivät ja kasasin vastaavan koneen sitten paperille.

Tulokset olivat yllättäviä. Kun kasasi koneen täsmälleen samanlaisilla osilla, tai vastaavilla, niin pelkästään kasatun koneen komponentit tulivat maksamaan saman verran kuin koko pakettikone. Ottaen huomioon että tähän pitäisi vielä lisätä pakettikoneen mukana tuleva käyttöjärjestelmä ja muut ohjelmistot, niin en voi kyllä tuon perusteella väittää pakettikonetta kalliiksi.

Pakettikone ei välttämättä ole aina se ideaalinen ratkaisu kaikille, mutta ei niitä kyllä mahdottoman kalliiksi voi väittää.

16. Camee

Camee Guest

@juhha84
    Juu, kyllähän noita hintavertiluja tuli tehtyä. Ja sen verran, mitä ymmärrän koneen osista, en olisi saanut erillisosista kasattua ja niillä ohjelmilla, ainakaan halvemmalla. Tosin tuo ohjelmapuoli onkin aika kinkkinen juttu, koska joudun aika-ajoin ostamaan Neron joka tapauksessa, kun sitä tykkään käyttää Eikä Nero kuulunut pakettiin. Sitten vielä osien laatu yllätti. Todella huipputavaraa. No, seuraava koneeni saattaakin olla jo itse kasattu, sen näkee sitten, kunhan tämän nykyisen ominaisuudet käyvät riittämättömiksi. Kuten pkaksp totesikin, pakettikoneeseenkin voi olla ihan tyytyväinen.

17. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Ostin oman koneeni pakettina, joka on myös HP:n 3000-sarjaa. Olen itsekin tyytyväinen. Tärkein homma oli OSAmaksu. Sitä harvoin tietokoneliikkeistä saa. :)
    Itse kasattunahan saa halvemmalla koneen, jos jättää kaikkea itselle tarpeetonta pois. Pääjuttuhan siinä on se, että kone on juuri sellainen kun haluaa (jos budjetti kestää)..

Share This Page