Siis kyselisin ko. laitteesta onko kukaan hankkinut. Tota olisi tarkotus käyttää periferia asunnolla kaukana siellä missä kuitenkin digilähetykset näkyvät. Käyttökokemuksia? Laitteelta ei paljoa vaadita, kunhan toimii.
Joo, ei oo tosiaankaan paha hinta mitä tosta Gigantista tällä hetkellä pyytävät 89€! Eilen kävin ostamassa tuon kyseisen boxin+tänään palautin sen liikkeeseen takasin Ei sikäli että olisin boksiin ollu tyytymätön. Ei vaan tullu mulle mieleenikään, että tässä n. 35 asunnon kuppasessa taloyhtiössä ei vielä ole digivalmiuksia No, pistin isännöitsijän + pj. hoitaa hommaa Kuulemma 700€ - 1000€ palaa hynää ku kikkaillaan katolla heiluva antenni kuntoon+ehken jätkät uusii jotain rasioita huoneistoissakin. No, jäi mäkiviikko tsiikaamatta :/ Maximumissa hyvää on pieni koko + muuteskin hintalaatusuhteeltaan tällä hetkellä paras hankinta peruskäyttöön! Ohjelmaopas on tosi tökerö grafiikaltaan, mut haitanneeko tuo mitään, jos digikanavat saa näkymään. Ei kato noita kalliimman hintaluokan bokseja oo mitään järkeä vielä tällä hetkellä hankkia, kun hinnat tippuu + laitteet vieläkin monipuolistuu! Mut mitenkä ootte Maximumissa päivittäneet softat? Nimittäin en mä ainakaan mitään valmistajan kotisivuja oo löytäny softasta puhumattakaan!! että silleen
Jee, kävin ostaan tuossa viikko sitten. Boxi on tosi pieni eikä edes lämpeä kuten jotkut tekevät, jopa siinä määrin että leivän paahtaisi. Mutta, kanavat virittyi hyvin signaali vanhalla paskalla haravalla oli hyvä. Suomenkielinen kohtuu fiksu kanavaopas+tv-kuva samassa ruudussa. Ainoa mikä kaivaa mieltä on toi valmistajan täydellinen puuttumattomuus weppisivuilla. Google ei tunne kuin myyjiä. No, tosin tuo päivitettävyys hieman arvelluttaa kun laitteessa oli sarjaportti.....
http://www.kjaerulff1.com Tuolta "download" -> "software" Niin löytyy Maximum T-800FTA-digiboksiin 4.33 versio softasta.
Mikä mahtaa olla vikana, kun mulla menee ääni ja kuva jatkuvasti pois synkasta kyseisellä laitteella? Näyttäis sama ongelma olevan kaikilla kanavilla. Siirtyy pikkuhiljaa pois synkasta ja jonkun ajan kuluttua pomppaa takasin, ja taas jatkaa siirtymistä. Softa versio 4.31 auttaisiko päivitys 4.33:en?
Kun tuota "valmistajan" weppisivuja selasin niin ilmeisesti ainakin mtv3+ auttaa. Ei varmasti pahasta ole muutenkaan.
No kävin sitten tällaisen... Ongelmana on se, että boksi hakee vain Ylen kanavat. En saa MTV3+ jne. näkyviin. Neuvoja? Edit: Ongelma ratkaistu...
No niin nyt selvisi ensimmäistä kertaa mistä noita päivityksiä voi hakea - ja ilmeisesti tuosta http://www.kjaerulff1.com/ sivulta haettu 4.33 päivitys toimii näissä Suomi versioissakin. Mutta sitten jatkokysymys - miten tuo päivitys tapahtuu ihan käytännön tasolla? Mitä johtoja tarvitaan, mihin ne pistetään ja miten itse päivitysprosessi tapahtuu?
Siinä paketissa on ohjelma sitä varten. Tarvitset ainoastaa sarjaporttiin käypäsen nollamoodemi kaapelin.
Tosiaan ohjeethan siellä oli mukana ja ohjelma päivitystä varten. En vain saanut ladattua illalla mitään kun netti pätki, joten oletin (väärin) ettei mitään ohjeita ole mukana (kuten ei saamassani manuaalissakaan ole päivityksen osalta). Mutta kysellään lisää, jos homma ei ala onnistumaan. Toivottavasti tuo kolmosen äänen korjaus todella toimii sillä välillä ei kolmosta voi katsella ollenkaan kun ääni on pelkkää "digitaalista vikunaa".
Ei sulla varmaan netti oo pätkiny, se weppipaikka on ilmeisesti suonpohjalla kun siirtonopeus päivitystä ladattaessa oli 0,5kt/s Ohjeet on kanssa siellä weppisivustolla.
Ostin ennen joulua ja vein pois viime viikolla. Miksikö? - ääni ja kuva ei pysy synkassa - ylen tekstitys ei näy - kuva tökkii vaikka signaali hyvä digitv:stä totesivat että ohjelmisto-ongelma, eikä niitä korjaavaa päivitystä ole vielä tulollaan... ostin sonyn, hinta tuplaantu mutta niin myös laatu.
Mulla oli samanlaisia ongelmia, mutta mulla oli asetuksissa NTSC, vaikka olis tietenkin pitäny olla PAL. Tuon jälkeen ei mitään ongelmia!
Mulla oli reilu puoli vuotta käytössä. Ihan hyvin toimi muuten mutta tuo kolmosen ääni ei toiminut. Päivitys 4.33 nimenomaan piti korjata tuo ongelma. Mutta tekstitykset ja kaikki muut vermeet kyllä toimi ihan okei. Mutta halusin lisää ja ostin i-CAN MHP-boksin. Hyvä on mutta oli sitten hintaakin...