Gigantti LE40s86bcx

Discussion in 'HD-kanavat' started by Turmio, May 5, 2008.

1. Turmio

Turmio Member

Trophy Points:
    16
    Uuden television osto on edessä vanhan 28" lauettua. Ja silmiin pisti
    Tämä
    Käyttötarkoitus olisi normaali elokuvien katsonta, en siis pelaa mitään tulevan telkun kautta. Tietokone olisi hyvä mahdollista liittää myös. Muuta huomioitavaa on etä katseluetäisyys on "vain" 3m eli olisiko tämä telkku minulle liian iso? En odotakkaan tuolta hintaluokalta mitään äärettömiä ominaisuuksia, mutta etsin kelvollista televisiota useammaksi vuodeksi.

2. Suti

Suti Member

Trophy Points:
    11
  3. Turmio

Turmio Member

Trophy Points:
    16
    Kannattaako plasmatelevisiota enää ostaa? Olen ollut ihan eri käsityksessä

4. petekkii

petekkii Member

Trophy Points:
    11
  5. Turmio

Turmio Member

Trophy Points:
    16
    Koitan pitää hinnan 1000e pinnassa, mieluummin alla.. Koossa sensijaan valmis tinkimään 37" asti. Olisiko muita vaihtoehtoja?

6. P_p_ntori

P_p_ntori Member

Trophy Points:
    16
    Jos 1000€ on varaa laittaa telkkuun, niin sitten varmaan nuo samsungin m-sarjan 37" ja 40" ovat parhaat lcd vaihtoehdot.

Samsung LE-37M86 (37")
    http://www.pixmania.com/fi/fi/552341/art/samsung/lcd-televisio-le37m86bd.html?srcid=1157

Samsung LE-40M86 (40")
    http://www.pixmania.com/fi/fi/993723/art/samsung/lcd-televisio-le40m86bd.html?srcid=1157

Itse omistan tuon m-sarjan 37" mallin johon olen ollut ihan tyytyväinen, mutta näin jälkeenpäin ajatellen olisi se saanut olla pikkasen isompi. Elikkä vanhan 29" putkitöllön korvaajana tuo näytti todella isolta, mutta viikon sisällä siihen tottui ja alkoi harmittaa etten ostanu 40 tuumasta.

edit:
    Jos suomilisää haluat maksaa niin elektroni.fi myy tota 37" mallia halvimmalla 959€, sieltä ostin myös omani. Sitten vielä jos aiot ostaa nyt jonkun noista samsungin telkuista n-,s-,m-sarja jne. niin vältä noita BCX päätteisiä sillä niissä maksat tuosta sisäisestä hybridivirittimestä(antenni ja kaapeli) sen 200-300€ turhaa.

Last edited: May 7, 2008
  7. Turmio

Turmio Member

Trophy Points:
    16
    Miten pitkä katseluetäisyys sulla on? Mulla tuo mainittu 3m. Tuo 37" näyttää ihan hyvältä, harmi että ei ole kaapelitalouden digiviritintä, mutta eihän halvalla kaikkea saa. Millä lailla tuo SAMSUNG LCD-televisio LE37M86BD olisi parempi kun tuo ensin ehdottamani Samsung LE40S86BCX?

8. P_p_ntori

P_p_ntori Member

Trophy Points:
    16
    No itse ainakin ostin m-mallin ihan sen takia että se on full-hd ja siinä on paremmat liitännät sekä parempi kontrasti. Kyllähän minullakin se 3m on se katseluetäisyys, mutta kun alan xboxia sillä pelaamaan niin silloin aina tulee mentyä lähemmäksi. Kuten vielä edellisessä viestissä mainitsin, niin ei kannata maksaa turhaa sisäisestä kaapelivirittimestä vaan osta suosiolla parempi ulkoinen. En ole itse ainakaan nähnyt mallia pelkällä kaapeliviritttemellä vaan pelkästään noita hybridejä ryöstöhinnoilla. Tuo sisäinen viritin on vielä kanavanvaihdossa todella hidas mikä pidemmän päälle alkaa todella nyppimään.

Edit:typo

Jos satut vielä törmäämään tuohon m87 malliin niin kyseessä ihan sama telkkari kuin m86 sillä erolla että telkkarin alareuna on valkoinen eikä musta.

9. Turmio

Turmio Member

Trophy Points:
    16
    Jos nyt vielä palataan tuohon alkuperäiseen telkkuun eli Samsung 40" LE40S86BCX niin mitä puutteita siinä sitten on? Jostainhan tuo edullinen hinta kertoo.. Itsekin aloin miettimään tuota kokohommaa eli kun nyt en toivottavasti ihan heti ole uutta telkkua hankkimassa niin parempi ostaa isompi heti kerralla. Tuon gigantin puolesta puhuu noutamisen helppouskin.

Edit. Joo, tuohan ei ole full-hd, mutta kuinka suuri puute se on?

10. petekkii

petekkii Member

Trophy Points:
    11
    S-sarjassa on selkeästi hyvin rajoittunut vertikaalinen katselukulma ja heikoin paneli. Pieni motto: "Köyhän ei ole hyvä ostaa halpaa ja huonoa"

Share This Page