Nyt tuli tenkka poo, Minulla on ollut vuosia DVD/kovalevytallennin ja se on ollut hintansa väärti. Nyt kun siirryttiin digiaikaan se siirtyy normaaliksi DVD soittimeksi makkariin ja ajattelin ostaa 250Gt:n digivirittimen ja siihen sitten rinnalle DVD-soittimen. Nyt kuitenkin tuli mieleeni pari ehkä tyhmääkin kysymystä. Koska omistan jo digitelevision.... -Kannattaisiko minun ostaa sittenkin digivirittimellä oleva kovalevytallennin niin samalla saisin myös uuden DVD-soittimen? -Voinko katsellessani televisiota nauhoittaa toista kanavaa digivirittimellä varustetulla dvd/kovo tallentimelle? Eli niinkuin olen jo analogisella ajalla tehnyt vanhalla DVD/kovo-soittimellani. Jos näin niin pääsen ainakin halvemmalla jos ostan digiboxin + dvd-soittimen sijaan digivirittimellä olevan kovalevytallentimen. -Mikäs kumma tämä joskus tulossa oleva HDtv taas on? Meneekö laitteet taas vaihtoon?Auttakaa nyt tyhmää! Kommentteja!!!
Ihan tarkaan en ymmärtänyt, mitä tarkoitat, mutta olisit siis ostamassa erillisen digivirittimen (250Gt)-kovalevyllä ja erillisen DVD-soittimen/tallentimen? Parempi noin, kun ostaa laite, jossa on digiviritin, kovalevy ja DVD-soitin/tallennin; minulla on nimittäin semmoinen käsitys, että nuo laitteet ovat bugisempia. Jos kovotallentimessa on kaksi viritintä, niin kyllä voit. Joissain laitteissa on mahdollisuus nauhoittaa neljää ja katsella viidettä. HD-lähetykset, eli teräväpiirtolähetyksethän alkavat näkyä antenniverkossa pikkuhiljaa vuosikymmenenvaihdoksen jälkeen. Tämä ei suinkaan tarkoita laitteen vaihtamista, ellet vasiten sitä halua. Mutta jos siis suunnitelmissa on josksu HD-lähetystä katsella, tarvit siihen erilliset laitteet, vanhat boxit sitä eivät tue. Kaapelissa ja satelliitissa on tälläkin hetkellä joitan ilmaisia (satelliitissä) ja maksullisiä (molemmissa) HD-kanavia, antenniin niitä ei tosiaan tule hetkeen. HDTV
Kyllä voit aivan samalla tavalla. BlasterX ei tainnut huomata lausettasi "Koska omistan jo digitelevision...." ja vastasi sen mukaisesti. Joten voit telkkarin virittimellä katsella yhtä kanavaa ja digi dvd/kovotallentimella "nauhoittaa" toista kuten olit tehnyt analogisella ajalla. Eli 1+1 digiviritin riittää.
Vaikka siis omistankin digitv:n ja ostaisin siihen rinnalle digivirittimellä olevan DVD/Kovo-tallentimen niin tv kanavan on televisiossa oltava sama kuin mitä kovolle haluaa tallentaa,vaikka siinä onkin oma virittimensä?Eli jos meinaan tallentaa kovolle on minun katsottava samaa kanavaa televisiosta vaikka molemmissa laitteissa on oma virittimensä?Eihän se nyt näin voi mennä vai meneekö? Sen ymmärrän kyllä jos ostan esim topparin 250gt boxin jossa on kaksi viritintä voin halutessani tallentaa kahta kanavaa samaan aikaan ja tätähän mahdollisuutta ei olisi kovotallentimessa jossa on vain yksi viritin. Toisaalta tähän asti olen ongelmitta pärjännyt analogisella ajalla tuolla vanhalla kovotallentimella niin jotenkin tuntuisi helpommalta vaihtaa vaan uuteen kovotallentimeen jossa vaan on digiviritin. Taitaisi tulla hieman edullisemmaksikin ja olisi samassa laitteessa DVD-soitin. Vieläkin vähän hämillään...
Taisi mennä nämä kirjoitukset ristiin. Eli kuten jo kirjoitin niin tuolla kokoonpanolla voit katsella eri kanavaa kuin mitä tallennat...