Gimp-ohjelman työkalupaletit

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by ArZ, Apr 9, 2008.

1. ArZ

ArZ Member

Trophy Points:
    16
    Hei, oon tässä yrittänyt etsiä gimppiin sellasta jotakin lisäosaa, joka yhdistää kaikki työkalupaletit siihen kuvaan niin, että ne ei olisi enää erillisiaä ohjelmiansa, vaan olisivat aina saatavilla kun klikkaa tuolta windowsin alapalkista sitä muokattavaa kuvaa, joka on pienennetty.

Tällä hetkellä se avaa vaan sen itse kuvan ja työkalut ja layerit ym sälä jää tuonne alas, joka on tajuttoman ärsyttävää, kun haluaisi, että kaikki olis saatavilla samaan aikaan.

Gimpshop ei toimi tällä koneelle kunnolla, joten se ei voi olla vastaus.

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
  3. ArZ

ArZ Member

Trophy Points:
    16
    Nokun mä oon asentanut tuon gimpshopin koneelle, mutta se ei toimi tässä kunnolla. Se tilttailee, kaatuilee ja jos yrittää tallentaa kuvaa, niin se on varma tapa saada se ohjelma kaatumaan ja samalla hukkaa kaiken työn, mitä on tehnyt kuvalle.

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Ennen oli sellainen lisäosa kuin windows gimp deweirdifier (nykyään lisätty Gimpshopiin), mutta sitä ei löydy ainakaan sieltä mistä sen itse latasin. Ehkä googlella löytyisi (tarkkana sitten ettei lataa pöpöjä). Enpä osaa tämän enempää auttaa, en itse Gimpiä enää käytä.

5. ArZ

ArZ Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos. En löytänyt sitä sun kertomaa pluginia mistään ja tajusin samalla, et miks se gimpshop ei toimi mulla, kun yritin asentaa sitä uusiks.

Siks, koska gimpshop ei toimi gimpin tällä versiolla, jota käytän, vaan se vaatii sen ihme .gimp-2.2 kansion ja kun mulla on .gimp-2.4 versio, eli ei siis ole kyseistä kansiotakaan missään, niin se gimpshop ei voi asentaa itseänsä sinne, joten jotakin tärkeää jää asentamatta.

Yritin vaihtaa kansion nimeä, mut sitä ei pysty windowsissa vaihtamaan, kun siinä on tuo . edessä.

6. ArZ

ArZ Member

Trophy Points:
    16
    No okei, löysin sen sittenkin, mutta se ei toivonut toivotulla tavalla. Se ainoastaan teki yhden ylimääräisen ikkunan lisää, mutta työkalupaletti tai mikään ei ole siihen kiinnitettynä, vaan kaikki on edelleen erillisinä palasina. Tää on ihan tolkuttoman ärsyttävää. Mikähän siinä nyt olis vikana?

Share This Page