gmail-client Windows ympäristöön

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by tmm68, Dec 19, 2013.

  1. tmm68

    tmm68 Regular member

    Joined:
    Jan 3, 2005
    Messages:
    677
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mikä olisi paras tapa / paras gmail-client gmailin hallintaan? Vaatimus on tunnisteiden helppo ja järkevä käyttö. Ajatusmalli 'laittaa hakemistoon' ei oikein toimi kun haluan samalle viestille useita tunnisteta.

    Paras ohjelma taitaa olla gmailin natiivi käyttö selaimen kautta, josta en pidä. Liian kökköä.
    Itse käytän android tablettia tai eM-clienttia, mutta se ajattelee tunnisteet hakemistoina.
     
    Last edited: Dec 19, 2013
  2. tmm68

    tmm68 Regular member

    Joined:
    Jan 3, 2005
    Messages:
    677
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    On muuten vaikea aihe. Asensin puolen tusinaa eri mail-clienttiä ja kokeilin niitä. En löytänyt täydellistä. Parasta on näköjään käyttää useampaa rinnakkain ja tehdä kullakin mihin softa parhaiten taipuu.
     
  3. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2005
    Messages:
    5,093
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    118
    Eipä ole edes ehdotusta mutta kommentoin että itselle perinteinen selaimella käyttö on ollut paras vaihtoehto Windowsille (kunhan ei käytä antiikkista HTML-versiota). Androidilla tulee sitten kyllä käytettyä erillista ohjelmaa. Hassua. Enpä ole ajatellut aiemmin :)
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Sama homma minulla. Gmail on toiminut hyvin selaimenkautta eikä ole ollut tarvetta erilliselle client ohjelmalle. Nykypäivänä ne alkaa olemaan turhia kun suurinosa sähköposteista toimii hyvin selaimen kautta melkein kaikilla laitteilla.

    Toki työsähköposti on asia erikseen. Niissä voidaan vielä käyttää esim Thunderbirdiä tai Outlook ohjelmia.
     
  5. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    1,574
    Likes Received:
    72
    Trophy Points:
    78
    Itse käytän Mozillan Thunderbirdiä, koska käytän aktiivisesti useampaa kuin yhtä sähköpostia ja on helpompi vaan avata Mozilla kuin kirjautua kolmeen eri sähköpostiin selaimen kautta.
     
  6. tmm68

    tmm68 Regular member

    Joined:
    Jan 3, 2005
    Messages:
    677
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tupla
     
    Last edited: Dec 25, 2013
  7. tmm68

    tmm68 Regular member

    Joined:
    Jan 3, 2005
    Messages:
    677
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Gmail on minun privaatti pääsähköposti ja viestejä tulee paljon (30..50) päivässä. Käytän sitä ahkerasti ja monipuolisesti.
    eM on minun pää-client. Se on lähes kuin Outlook. Tukee paljon samoja näppäinkomboja. Gmailin erikoisuus on tunnisteet ja clientit tahtovat käyttää niitä hakemistoina. Homma menee vaikeaksi kun samalle viestille on useita tunnisteita.
    Minä olen ratkaissut asian seuraavasti:
    Käytössä on gmailin käyttö androidissa (puhelin ja tabletti), eM-clientilla, Windows Life Mail sekä natiivi käyttö selaimen kautta.

    eM
    + kuin Outlook (s.posti, kalenteri, kontaktit, tehtävät)
    - välillä hieman hidas
    - tunnisteiden käyttö

    Win Life Mail
    + nopea
    + hallitsee yksittäisiä viestejä ilman ketjukytkyä (tärkeää jos haluaa hallita viestejä kansiossa lähetetyt viestit)
    + hyvin Outlook-omainen
    - ei tue näppäinkomboja yhtä hyvin kuin eM

    Android
    + tunnisteiden hallinta
    + aina mukana ja helposti saatavilla
    - ei tue uusien tunnisteiden luontia
    - tekstin tuotto työlästä

    Natiivi GMail selaimen kautta
    + tunnisteet
    + säännöt ja filtterit ja yleinen hallinta
    - kökkö käyttää
    - ruma

    Satunnaisesti tulee käytettyä Thunderbirdiä, mutta se ei oikein tuo mitään uutta lisää. Ruudulle mahtuu ehkä hieman enemmän tavaraa.
     

Share This Page