Gnome vai KDE ?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by tjugo85, Feb 28, 2005.

  1. tjugo85

    tjugo85 Member

    Joined:
    Feb 15, 2005
    Messages:
    29
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tervehdys, te viisaat !

    Kysymys, mistä tälläinen aloittelija voi nyt tietää kumman valitsen ? Mitä eroa, kuin ulkoasu ?!? Onko jotain, muuta mitä pitäisi tietää, toimiiko tässä nappulat erillälailla ? Ja, kumpaa itse suosittelet ?
     
  2. Guruttaja

    Guruttaja Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2004
    Messages:
    294
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Suurin ero on se, että Gnome ja KDE on tehty eri kirjastoilla, mutta muuten ei suuria eroja ole. Molemmat on konfiguroitavissa toimimaan hyvin Windows-tyyppisesti, jos näin haluaa. Molemmat ovat ihan ok opetellessa Linux-maailman koukeroita.

    En kumpaakaan. Itse käytän Fluxboxia. Gnome ja KDE ovat aivan liian raskaita allekirjoittaneen makuun, niinpä olen siirtynyt käyttämään ikkunointimanageria työpöytäympäristön sijaan. Nopeus ero on huomattava.
     
  3. .W.

    .W. Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    838
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ehkä kumminkin kysyjälle vastaisin että aluksi kannattanee ottaa KDE, se on kumminkin noista kahdesta vaihtoehdosta se hieman helpompi opetella Window$in jälkeen käyttämään.

    Myöhemmin voi sitten vaihtaa miksi vain, kun pääsee muuten "sisälle" linux maailmaan..
     
  4. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kannattaa valita se työpöytä joka on jakeluversion oletuksena. Näin sen voi olettaa ainakin toimivan oikein.

    Tulee mieleen "gnome button order"
    http://geocities.com/mrshrap/okcancel.html


    Jos suositella täytyy niin KDE, ehdottomasti.
     
  5. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kannattaa käydä, vaikka täällä lueskelemassa noista WM:istä ja desktopeista:
    [bold]http://xwinman.org/[/bold]
     

Share This Page