Google Chrome hidastelee Windows XP:n uudelleenasennuksen jälkeen

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by torsai, Mar 23, 2012.

1. torsai

torsai Member

Trophy Points:
    16
    Koska kone oli päässyt pahemman kerran jumiin ja saasteeseen, asensin koko hela hoidon eli WinXP SP2 -> SP3:n uudelleen. Olin aiemmin käyttänyt Google Chromea, koska olin tykästynyt sen nopeuteen. Jonkin ajan kuluttua Chrome alkoi takkuilla pahasti, mutta kaikki ongelmat helpottivat sen suhteen, kun kotiin asennettiin Elisan valokuitu ja 100M nettiyhteys. Sittemmin kone kuitenkin meni niin tilttiin eikä siis pystynyt avaamaan mitään sovelluksia. Silloin päätin asentaa Windows XP:n uudelleen, koska olin sitä jo aikani harkinnut.

Uudelleenasentamisen myötä kone on vauhdittunut ja puhdistunut, mutta jostain kumman syystä Chrome on hidastunut ja tökkii pahemmin kuin koskaan. Aluksi tuli virheilmoitus: "Sovellusvirhe 0xc00..022". Asensin Chromen pari kertaa uudelleen, mm. ennen ja jälkeen SP3:n asentamisen. Sen jälkeen poistin Windowsin palomuurin käytöstä, mutta nyt sama virheilmoitus on toistunut pariin kertaan. Se toistuu etenkin Chromen uuden välilehden kohdalla. Välilehden käytetyimmät sivut eivät ole toimineet kunnolla, vaan ne ovat ilmestyneet ruutuun ainoastaan yhden kerran.

Tuota sovellusvirhettä pahempi ongelma on sivujen latautumatta jääminen. Ne eivät vain ilmesty ruutuun, saa päivittää ja painaa enteriä mielipuolen lailla, eikä mikään auta. Jos latautuminen vielä alkaakin, se kestää ikuisuuden.

AdBlockin asennus ehkä auttaisi, olen ollut siihen kovin tyytyväinen. Toisaalta en uskaltaisi kuormittaa Chromea enää lisäosilla. Pientä hitautta ja epävakaisuutta on ilmennyt myös Operassa, mutta tämän ongelmat eivät sentään ole yhtä rasittavia kuin Chromen.

Olen nyt asentanut ajurit uudelleen ja tarkoituksenani olisi vielä asentaa F-Securelta jokin viimeisin versio kokeiluajaksi, kun tuo aikoinaan liittymän mukana tullut ei enää tunnistanut rekisteröintiavaintaan. Äsken ajoin Malwaren, ainoa löytö oli "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced|Start_ShowMyDocs (PUM.Hijack.StartMenu)"

Harmittaa vallan vietävästi, että kun olisi käytössä nopein näkemäni netti ja terve kone, niin selain jökkää eikä päästä minua tiedon valtateille. Toisaalta olen kyllä pitänyt Chromesta. On se kumma kun se toimii saastuneessa koneessa muttei vasta-asennetussa.

2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Vaikuttaa siltä, että syynä on rootkit-tyyppinen virus. Tuolla on asiasta keskustelua.
    Lue erityisesti toiseksi viimeinen viesti. Sen mukana on linkki Chromen koodaajien sivustoon. Korjaus on esitetty viestissä #38. Chromen edustajat itse toteavat, etteivät osaa neuvoa virusten poistossa.

Share This Page